Skip to content

מטוס מטען טורקי שנחת בנתב"ג נפגע ממכת ברק

באחת מכנפיו נוצר סדק וגם חרטומו נפגע. המטוס קורקע והחברה הזמינה מטוס חלופי. ביומיים האחרונים היו שלוש פגיעות ברק במטוסי בנתב"ג. בשני המקרים האחרים לא דווח על נזקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס של החברה הטורקית MNB, שנחת בנתב"ג, נפגע בשעה 12 בצהריים ממכת ברק. כתוצאה מכך נוצר סדק באחת מכנפיו וזוהתה פגיעה נוספת בחרטומו. המטוס קורקע והחברה הזמינה מטוס חלופי. MNB היא חברת תעופה להטסת מטענים, שבסיסה באיסטנבול והיא מקיימת קשר רציף בקו לישראל. זה המטוס השלישי שדיווח ביומיים האחרונים על פגיעת ברק בנתב"ג. בשני המקרים הקודמים לא דווח על נזקים. ראוי לציין, כי בסערות המשולבות בסופות רעמים מתרחשים גם פגיעות ברקים במטוסים.

מטוס מטען של חברת MNG.
מטוס מטען של חברת MNG.

30 נחיתות אחר הצהריים

נתב"ג נערך היום לקליטת 40 טיסות נכנסות, החל משעה 2 אחר הצהריים ועד השעה חמש אחר הצהריים. טיסות אלה נוחתות בנמל התעופה בפרקי זמן קצרים ובתנאי מזג אוויר סוערים. עדיפות בהנחתת המטוסים ניתנה לאל על, כדי שמטוסיה יספיקו לנחות לפני כניסת השבת.

מאז שהחל מזג האוויר הסוער מנהל מנהל נתב"ג שמואל זכאי קשר רצוף עם הגורמים המבצעיים של הפיקוח האירופי (יורו קונטרול) על מנת לתאם עמם את ההמראות והעיכובים הצפויים בשל מזג האוויר הסוער בארץ.

עובדים בתנאי מזג אוויר סוערים

בשעות הצהריים קיים זכאי פגישת הערכת מצב עם מנהלי מגדל הפיקוח, מרכז התיאום המבצעי ומערך השירות לנוסע. בתום הישיבה אמר: "אני גא בעובדים המסורים שעובדים ביום ובלילה בתנאים קשים על מנת להוציא את הטיסות בזמן. עובדים נמצאים ליד המטוסים ובבטנם, מטעינים ופורקים מזוודות, כך עובדי מרכז תיאום, החשמלאים ואנשי המערכות המבצעיות המטפלים בנזקי הסערה, אנשי התחזוקה ואנשי השירות לנוסע, מנקי המטוסים ופקחי הטיסה. עובדים אלה הם חוד החנית של העשייה המבצעית של נתב"ג ועל כך הערכתי הרבה".

בימים האחרונים בנתב"ג היו עיכובים קלים בהמראות והנחיתות, כל הטיסות משדה דב ומחיפה לאילת הופנו לנתב"ג והנוסעים קיבלו שירותי צ'ק אין בטרמינל 1. כמו כן שני מטוסים הופנו לנחיתה בנמל לרנקה שבקפריסין. היום אחר הצהריים נחתו המטוסים בנתב"ג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן