Skip to content

"משעשעי חיך" – סוגרים שנה ומסעדה

חדשות האוכל – כל מה שקורה בעולם המזון, אוכל, משקאות, מסעדות, שפים והסצינה הקולינארית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עם כל דלת שנסגרת

לא בכל יום קם בבוקר שף ומניח את המפתחות. לשף יואב בר ממסעדת "מאראבו" ברמת גן זה קרה אחרי 6 שנים, אך המהלך אינו חותם את הגולל על הרומן בינו לבין בישול. נהפוך הוא – בר כבר רוקם את הפרויקט הבא ששמו Chef to Go. "בסוף חודש דצמבר מסתיים חוזה השכירות של המסעדה. עובדה זו, המצטרפת לתשוקה לגוון את העשייה ולביקוש הולך וגובר לאוכל מוכן ברמה גבוהה ובמחיר נוח, הביאה להחלטה להרים את הכפפה ולהקים מיזם חדש לממכר אוכל מוכן לבית ולמשרד, ולהרגיש כאילו אוכלים מנות שף במסעדה". הסניף הראשון של הרשת העתידית ייפתח בקרוב באזור המרכז, ובמקביל ימשיך בר להעניק שירותי שף פרטי ולהעביר סדנאות בישול. חגיגות סיום פרק "מאראבו" יתקיימו בארוחות מיוחדות שייערכו בתאריכים 26 ו-31 בדצמבר, 2013. שיהיה בהצלחה.

ראגו של שף יואב בר (צילום: אנטולי מיכאלו)
ראגו של שף יואב בר (צילום: אנטולי מיכאלו)

האימפריה מכה שנית

זוכרים את "החומוס של אבי" שזכה לפרסום בשנה שעברה? דוכן החומוס שפעל בתל אביב לזמן קצר והציע לכל סועד לשלם כפי ראות עיניו ואף עורר גלים בבריכת הקולינריה? בסוף התברר שמדובר במהלך שיווקי של חברת שטראוס. בעקבות הבאזז, אימצה ענקית הסלטים המוכנים את הטריק, והפעם גייסה את השפית טלי פרידמן משוק מחנה יהודה לדוכן "רק סלק", שמציע שייק, סלטים וגלידת סלק ב-5 שקלים בלבד. הירושלמים, שמכירים את פרידמן מהאטלייה שלה מעל השוק, התלהבו גם כששמעו שהמטרה היא קידום מכירות לסלט סלק חדש. עובדים עלינו בעיניים, אבל כשהעבודה עשויה נכון ועם ערך גבוה של תמורה למחיר – אנחנו בעד.

סלט קוביות סלט מסדרת טעמי השוק (חברת שטראוס)
סלט קוביות סלט מסדרת טעמי השוק (חברת שטראוס)

סטארט-אפ בצלחת

בסוף השבוע הקרוב יתארחו לראשונה ביריד האוכל של דיזנגוף סנטר יזמי מזון צעירים בתחילת דרכם, שיציעו בדוכן מיוחד אוכל טריפוליטני, ממרחים ורטבים טבעיים, שמן זית בטעמים שונים, ריבות, תבשילים מתוקים ועוד. היזמים הצעירים משתייכים ל"קרן שמש", ארגון ללא כוונת רווח, שמטרתו עידוד יזמים צעירים ומוכשרים להקים עסקים חדשים בישראל. הארגון, הממומן כולו על בסיס פילנתרופי על ידי קרן אדמונד ג. ספרא, חבר ברשת בינלאומית של ארגונים דומים בשם Youth Business International, שמרכזו בלונדון. "קרן שמש" פונה ליזמים צעירים בני 20-35 בעלי יוזמות ורעיונות עסקיים ומציעה להם ליווי עסקי עד כשנתיים, וזאת בשלב קריטי להתפתחות העסק הצעיר. הליווי מתבצע באמצעות אנשי עסקים מתנדבים, התורמים מזמנם ומניסיונם למען יזמים בפרויקט. כיום מונה מועדון המנטורים של קרן שמש מעל ל-400 אנשי עסקים מתנדבים. תבואו, יהיה טעים ומעניין. מחירים: 20-100 שקל.

יזמים צעירים ביריד האוכל בדיזנגוף סנטר
יזמים צעירים ביריד האוכל בדיזנגוף סנטר

הטבח השבדי

שבדיה זה אבבא ואיקאה, אבל לא רק. אייל גרש, בשלן ו"שבדיולוג", מביא ארצה את בשורת המטבח הסקנדינבי-שבדי, ובסוף כל חודש עורך בביתו ארוחה עם סמורגוסבורד, קוטבולר, פרינסקורב, קלדולמר ומנות נוספות עם שמות שוברי שיניים. גרש, שגדל בישראל ובסן פרנסיסקו, פועל מזה שנים לקידום תרבות האוכל הסקנדינבי בכל מקום אליו הוא מגיע. הוא ביקר פעמים רבות בסקנדינביה בכלל ובשבדיה בפרט, בישל עם שפים שבדים ולמד את השפה. כעת הוא פותח את ביתו שבגבעתיים לארוחות ערב שבדיות עם תפריט משתנה לפי עונות השנה והחגים. "נומה", נכון שאת בדנמרק, אבל מאחורייך.

עיסוי שבדי לאוכל - שף אייל גרש
עיסוי שבדי לאוכל - שף אייל גרש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן