Skip to content

המדינה: לא נעניק שכר לעובדי הנמלים תמורת אי עבודה

העובדים דורשים כי המדינה תתחייב לא לפטר עובדים וכי שכרם יישמר ללא קשר לתפוקתם. שר התחבורה ישראל כץ: לא נשלם שוחד ובנמלים לא יועסקו עובדים שלא יעבדו, גם במחיר שביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ. לא נחזור על טעות 2005
שר התחבורה ישראל כץ. לא נחזור על טעות הרפורמה ב-2005

העובדים דורשים כי המדינה תתחייב לא לפטר עובדים וכי שכרם יישמר ללא קשר לתפוקתם. שר התחבורה ישראל כץ: "לא נשלם שוחד ובנמלים לא יועסקו עובדים שלא יעבדו"

המדינה מתנגדת נחרצות להעניק לעובדי הנמלים שכר תמורת אי עבודה ולא תינתן שום התחייבות למניעת צמצומים או פיטורים של עובדים שאין בהם צורך. כך מתברר מעמדת המדינה שהוצגה במסגרת המו"מ בין עובדי הנמלים לבין צוות ההיגוי של משרדי האוצר והתחבורה, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי.

דרישת העובדים

במשך הישיבה, שהתקיימה בסוף השבוע שחלף, דרשו העובדים, כי המדינה תתחייב לא לפטר עובדים וכי שכרם יישמר ללא קשר לתפוקתם, אולם נציגי התחבורה והאוצר סרבו בכל תוקף לדרישה.

הנמלים החדשים

מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש בישיבה, כי המדינה נחושה בדעתה להקים שני נמלים חדשים שיתחרו בנמלים הקיימים. הוא הוסיף, כי לא תחול כל הגבלה על פעילותם של הנמלים החדשים כפי שדורשים ועדי העובדים. שני הנמלים החדשים יופעלו מיד עם סיום הקמתם ואין כל כוונה לדחות את מועד הפעלתם. יחד עם זאת המדינה תומכת בשדרוג הנמלים הקיימים, כדי שיוכלו להתחרות בעתיד עם הנמלים החדשים.

פגישה עם צוות ההיגוי

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, צפוי להיפגש הערב עם צוות ההיגוי של הרפורמה הכולל את נציגי האוצר והתחבורה. בכוונתו של השר כץ לשוב ולהדגיש בפני הצוות בכל תוקף את הטעויות שנעשו ברפורמה בשנת 2005. "הטעות שנעשתה בעבר על ידי המדינה במסגרתה ניתנו לעובדים הטבות תמורת הסכמתם לרפורמה, לא תחזור על עצמה. לא נשלם שוחד ובנמלים לא יועסקו עובדים שלא יעבדו. אני שב ומצהיר כי עמדתי זאת לא תשתנה גם במחיר של השבתת הנמלים", אמר כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן