Skip to content

ביה"ד לעבודה הורה להנהלת הרכבת ולוועד לנהל מו"מ אינטנסיבי

כך הורתה השופטת עידית איצקוביץ להנהלת הרכבת וליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והקציבה לכך שבעה ימים. נציג ההסתדרות אבי אדרי: "אנחנו שמחים שבית הדין מצא לנכון לעשות את האיזונים המתאימים ומצא את טענות ההסתדרות ועובדי הרכבת מוצדקות". בין השאר תצטרך ההנהלה למצוא פיתרון למקום הישיבה של עובדי הזכיין, חברת אלסטום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השופטת עידית איצקוביץ (צילום: בתי המשפט)
השופטת עידית איצקוביץ (צילום: בתי המשפט)

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בראשות השופטת עידית איצקוביץ, החליט היום, כי על הנהלת הרכבת וועד העובדים לנהל משא ומתן אינטנסיבי לגבי הנושאים במחלוקת וכן על נושאים נוספים שיכולים לעלות וזאת לפרק זמן של שבעה ימים.

בתקופת הביניים של המשא ומתן על הנהלת הרכבת למצוא פיתרון למקום הישיבה של עובדי הזכיין, חברת אלסטום, שאינו כולל כניסה למשרדי עובדי הרכבת. לפיכך, עד למתן החלטה חדשה, העובדים חוזרים לעבודה סדירה וללא עיצומים. הצדדים יודיעו על תוצאות המשא ומתן לבית הדין עד ה-16.1.14 ולאחר מכן, במידת הצורך, ייקבע דיון. העובדים יוצגו על ידי ב"כ עוה"ד אהוד שילוני.

הנושאים שעליהם יתנהל משא ומתן: שיבוץ עבודה לעובדים שטרם נמצא להם מקום עבודה בעקבות כניסת הזכיין; פיתרון למציאת עבודה לעובדים מוגבלים; ופיתרון באשר להפרדה בין עובדי הרכבת לבין עובדי הזכיין.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר היום: "אנחנו שמחים שבית הדין מצא לנכון לעשות את האיזונים המתאימים ומצא את טענות ההסתדרות ועובדי הרכבת מוצדקות. אנו קוראים להנהלת החברה לגלות אחריות ולנהל משא ומתן ענייני ואינטנסיבי לפתרון מכלול המחלוקות. כפי שהבטחנו, נמשיך לשמור על ציבור הנוסעים ולהביא אותם ליעדם בבטחה ובזמן".

יו"ר ועד העובדים, ניקה שימחוביץ: "אני מברך על החלטת בית הדין וקורא להנהלת הרכבת להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי כדי להסדיר את ההפרות והנושאים שבמחלוקת. החל מרגע זה, העובדים חוזרים לעבודה סדירה".

מהנהלת הרכבת נמסר: "בית הדין לעבודה בת"א בראשות כבוד השופטת איצקוביץ, קיבל את בקשתה של הנהלת רכבת ישראל , והורה לועד העובדים ולהסתדרות להחזיר בצורה מיידית את העובדים לעבודה מלאה וסדירה. כמו כן ציינה השופטת כי למרות טענות העובדים, שהעיצומים קשורים לסכסוך עבודה שהוכרז לפני כ-3 חודשים על מספר נושאים, הרי שהיא מוצאת שהם קשורים לתחילת עבודתה של חברת אלסטום ותהליך מיקור החוץ ולפיכך הורתה לעובדים לשוב מיד לעבודה. השופטת הורתה לצדדים לקיים מו"מ, באשר לנושאים השנויים במחלוקת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן