Skip to content

מגעים לשיגור אסטרונאוט ישראלי עם ארה"ב, סין, רוסיה ואירופה

דבר המגעים בנושא פורסם לפני שנה בדיוק ב"מגפון", תחת הכותרת "מגעים לשיגור אסטרונאוט ישראלי לחלל בשנים הקרובות". הגישושים החלו בכינוס החלל הבינלאומי ע"ש אילן רמון בשנה שעברה. מגעים היו גם בביקור שערכה משלחת ישראלית בסין לפני כמה חודשים. ראש סוכנות החלל הסינית הוא שיזם הצעה לשקול צירוף אסטרונאוט ישראלי לתכנית החלל הסינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מנהלת מגעים לשיגור עוד אסטרונאוט ישראלי לחלל. המגעים על שיגור אסטרונאוט ישראלי שני לחלל מתנהלים עם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א וגם עם סוכנויות החלל של סין, רוסיה וסוכנות החלל האירופית.

דבר המגעים בנושא זה פורסם עוד לפני שנה בדיוק, ב"מגפון", תחת הכותרת "מגעים לשיגור אסטרונאוט ישראלי לחלל בשנים הקרובות". בידיעה שפורסמה ב-30 בינואר בשנה שעברה נאמר: "ישראל מגששת, בשיחות בלתי רשמיות, עם נציגים בכירים מסוכנויות החלל בעולם, אפשרות לשגר אסטרונאוט ישראלי לחלל בשנים הקרובות. זאת, במהלך מגעים שקיימו נציגי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, עם נציגים מסוכנויות חלל זרות, שבאו לכנס החלל הבינלאומי שהתקיים השבוע בישראל".

אילן רמון ז"ל. מי יהיה האסטרונאוט(ית) הישראלי(ת) השני(ה)? (צילום: נאס"א)
אילן רמון ז"ל. מי יהיה האסטרונאוט(ית) הישראלי(ת) השניי(ה)? (צילום: נאס"א)
הפרסום במגפון לפני שנה
הפרסום במגפון לפני שנה

הגישושים והמגעים הראשונים החלו בכינוס החלל הבינלאומי ע"ש אילן רמון בשנה שעברה. בין אורחי אותו כינוס היו ראש נאס"א, צ'ארלס בולדן ובכירים מסוכנויות חלל נוספות. מגעים היו גם בביקור שערכה משלחת ישראלית בסין לפני כמה חודשים. ראש סוכנות החלל הסינית הוא שיזם פנייה לסוכנות החלל הישראלית והציע לשקול צירוף אסטרונאוט ישראלי לתכנית החלל הסינית.

בסוכנות החלל הישראלית אומרים כי האסטרונאוט או האסטרונאוטית הישראלי(ת) השני(ה) אינו חייב להיות דווקא טייס קרב לשעבר, כפי שהיה אילן רמון ז"ל. אבל על מי שייבחר יהיה לעמוד בסטנדרטים גופניים ומנטליים גבוהים ביותר ויהיה עליו (או עליה) לעבור הכשרה מפרכת ושורה ארוכה של אימונים קשים.

גם אם אכן תגיע ישראל להסכמה עם אחת מסוכנויות החלל על שיגור אסטרונאוט נוסף משלה, יחלפו לפחות שלוש שנים עד שהאסטרונאוט הזה יוכל להמריא לחלל. לא רק משום שיש לאתר מועמד מתאים שיהיה עליו יהיה לסיים תהליך הכשרה ארוך ומפרך – אלא גם משום שכל המקומות במעבדת החלל הבינלאומית תפוסים בשנתיים הקרובות. ארה"ב הפסיקה לפני כשנתיים וחצי לשגר מעבורות לחלל והיא משגרת את האסטרונאוטים שלה באמצעות סוכנות החלל הרוסית, בחלליות "סאיוז". בשנתיים הבאות גם כל המקומות במעבדת החלל הבינלאומית תפוסים ע"י אסטרונאוטים ממדינות שונות, שאמורים להמריא בתורם לסבב.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן