Skip to content

יותר מאלף ילדים נפגעו בתאונת דרכים בנסיעה עירונית

1,065 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונת דרכים ב-2013 בעת נסיעה ברכב בעיר, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זו עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה ב-2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בניתוח נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שערכה עמותת "אור ירוק" נמצא כי בשנת 2013 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני שני ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה שמונה ילדים.

כמו כן 1,065 ילדים עד גיל 14 נפגעו בתאונת דרכים בשנת 2013 בעת נסיעה ברכב בתוך הערים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וזו עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012.

בממוצע של 11 השנים האחרונות (2003-2013), נפגעים מדי שנה (בין החודשים ינואר-נובמבר) כ-1,300 ילדים בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, שני ילדים נהרגים בממוצע בשנה ו- 15 נפצעים באורח קשה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרים רבים ילדים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. המדינה חייבת לאכוף את חגירת חגורות הבטיחות ובמקביל להגביר את מודעות ההורים לכך שהם מסכנים באופן ממשי את חיי ילדיהם כאשר הם לא חוגרים אותם בעת נסיעה, גם הקצרה ביותר".

התפלגות הנתונים של ילדים נפגעים שנסעו ברכב, בחודשים ינואר-נובמבר 2013, לפי ערים:

• בירושלים נפגעו 103 ילדים ושני ילדים נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 66 ילדים.
• בבאר שבע נפגעו 45 ילדים.
• באשדוד נפגעו 43 ילדים.
• באשקלון נפגעו 42 ילדים.
• בתל אביב נפגעו 32 ילדים.

הסיכון העיקרי לילדים הנוסעים ברכב הוא היעדר שימוש או שימוש לקוי בחגורות בטיחות או במושבי בטיחות. על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעוד חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

כדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:

• תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
• פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
• ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן