Skip to content

מרתון סמסונג תל-אביב 2014 יוצא לדרך

ביום שישי 28.2.14 צפויים להשתתף כארבעים אלף רצים ורצות במרתון ת"א. שלושים אלף רצים כבר הבטיחו את מקומם באירוע שיכלול שישה מסלולי ריצה ויותר מ-150 אלף איש צפויים לקחת חלק באירועים השונים. מועד המרתון הוקדם השנה ומארגני המרתון נערכים לכל תרחיש של מזג אוויר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרתון תל אביב שיערך ביום שישי 28 לפברואר, יכלול 6 מסלולים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים – שצפוי השנה למשוך אליו מספר משתתפים גבוה במיוחד בהיותו מרוץ אופני היד הגדול בישראל ומקצה מיני מרתון ילדים (420 מטר לגילאי 5-8 ו-840 מ' לגילאי 9-12).

לרשות הרצים יעמוד מרכז מיוחד בכיכר רבין, בו תתקיים חלוקת כל ערכות הרצים הכוללות: חולצת אדידס מנדפת זיעה, מספר חזה הנקבע בהתאם למקצה הזינוק האישי, שבב מדידה אלקטרוני חד-פעמי ושלל פינוקים, מבצעים והטבות.

השנה נרשם גידול של יותר מ-25% במספר הנרשמים למרתון, והוא צפוי להיות המרוץ הגדול ביותר שהתקיים בישראל. שמונה רצים בכירים (חמישה אתיופים ושלושה קנייתים), יתחרו על המדליות והמענקים הכספיים במרתון.

מסיבת עתונאים למרתון תל אביב (צילום דן בר-דוב)
מסיבת עתונאים למרתון תל אביב (צילום דן בר-דוב)

במרתון יתמקד העניין בקרב הצמרת בין טומיקה הורסה האתיופי בן ה-32, שכבר קבע לפני שנתיים 2:10:53 שעות במרתון האיטלקי סאן אנטוניו, ובין הקנייתי פול מאינה בן ה-33 שקבע 2:12:26 שעות במרתון מומבסה המקומי בקניה. אולם אצל המזרח אפריקנים המוכשרים, קשה לנחש את המנצח. דוגמה מוחשית לכך קיבל עולם המרוצים בהישג הנפלא של הרץ האתיופי בן ה-18 אטסדו צגאי בנצחונו במרתון הראשון בחייו ב- 24 לינואר בדובאי, מול סוללה של רצים מנוסים שהתחרו על כסף גדול.

ששת המתחרים האחרים בתל-אביב 2014 מכוונים גם הם למדליות ולתוצאות שינועו לכיוון ה-2:13 שעות. אם יממשו את ציפיותיהם, הם ימחקו את השיא הוותיק של מרתון תל אביב מ-1992 – 2:14:56 שעות שנקבע על ידי האתיופי טומו טורבו, אחד מהרצים המוכשרים שהיו בארצנו – שלימים סיים שני במרתון ניו-יורק. הגרסה המהירה של שנות האלפיים בתל אביב שייכת לקנייתי סמי טו, 2:15:15 שע' מ-2012.

הרצים האתיופים והקנייתים תופסים יותר מ-50% מ-1,000 התוצאות האיכותיות מדי שנה וכך גם ב-2013. מועמד נוסף למדליות במרתון הוא גזרה גרז'י מאתיופיה, שקבע 2:15:42 שעות במרתון סן-אנטוניו האיטלקי אשתקד.

המאמן הקנייתי אוהד ישראל סיימון בור (קרא לבתו בשם "תל-אביב"), שלח שני אתלטים: אזקיאל קואץ ועמנואל קטר. שניהם קבעו במרתון קיסומו הקנייתי 2:17 ו-2:18 שעות בהתאמה ויסו להשיג תוצאה טובה יותר בתל אביב.

במרתון ישתתפו גם שלושה רצים נוספים מקבוצתו של סוכן הרצים הישראלי רחמים גאשה: פיקאדו אמדה, ניילה אדמסו וביליי מאמאו. לשלישיית רצים יש יכולת להכתיב מהלכים טקטיים במרוץ הארוך של 42.2 ק"מ – האטות והגברות של קצב, החלפת מובילים שאולי יקנו למועמד הבכיר שלהם ייתרון.

בין הנשים בולטת האתיופית אזב וולדהוואריאט, שתכוון לשפר את שיאה של בת-ארצה אבבה טולה אדה ממרתון 2012 – 2:38:27 שעות. המנצחים בין הגברים והנשים יזכו בפרס של 15,000 ש"ח, 10,000 ש"ח למקום השני ו-5,000 ש"ח לשלישי. כדי לעודד תוצאה טובה על פני ריצה טקטית, מובטח בונוס נוסף ומדורג של עד 6,000 דולר לתוצאה הטובה מ-2:13 שעות לגברים או 2:32 שעות לנשים.

בעקבות המלצות משרד הבריאות, מועד המרתון הוקדם השנה ומארגני המרתון נערכים לכל תרחיש של מזג אוויר. כבכל שנה גם השנה הושם דגש רב על ריבוי בעמדות מים, משקאות איזוטונים וג'לים שנועדו לאזן את רמת המלחים בגופם של הרצים במרחקים הארוכים.

נקודת הזינוק תמוקם השנה לראשונה, בשדרות רוקח (מול גני התערוכה) משם ימשיכו מקצי המרתון למסלולי ריצה אטרקטיביים ברחובותיה ואתריה המרכזיים של העיר, בהם: שדרות רוטשילד והעיר הלבנה, נמל תל אביב וחופי הים, מרכז עזריאלי ומתחם שרונה, טיילת רידינג ופארק הירקון, יפו העתיקה ונמל יפו, אבן גבירול, כיכר רבין ודיזנגוף. מפות המסלולים מופיעות באתרי המרתון והעירייה.
http://www.youtube.com/watch?v=zUH7Ehfke9I

באירוע הספורט הענק צפויים להשתתף יותר מ-150 אלף תושבי ת"א ואורחיה וכן צפוי שיא של רצים ממדינות שונות בעולם, שיגיעו למרתון ויבלו ביום שכולו חג: מתחמי עידוד ובמות מוסיקה לאורך המסלולים, מתחם אקטיב, לייף סטייל וספורט בכיכר רבין. המרתון ייחתם בהפנינג ענק בחניון גני יהושע הכולל: מוסיקה, מתחמי VIP, ודוכני מכירה של אופנה וספורט.

נקודת הזינוק במרתון תל אביב בשנה שעברה (צילום: יחידה אווירית, משטרת ישראל)
נקודת הזינוק במרתון תל אביב בשנה שעברה (צילום: יחידה אווירית, משטרת ישראל)

בשבוע שלפני המרתון יתקיימו ארועי "מרתון EXPO" שהם ארבעה ימים, בין 23 ל-26 בפברואר. באותם ימים יערכו חגיגות במסגרת הפסטיבל הגדול והמוביל בישראל בתחומי הספורט, הבריאות והחיים האקטיביים. הפסטיבל יתקיים בכיכר רבין ויציע חנויות קונספט ייחודיות, וכן תתבצע חלוקת ערכות לרצים. את הפסטיבל תחתום מסיבת הפסטה המסורתית בחסות "ברילה" לכ-1000 רצים ואורחים, הכוללת ארוחת גאלה חגיגית המבוססת על תפריט עשיר בפחמימות ובפסטות לקראת המרתון הגדול.

תקציב מרתון תל-אביב השנה הוא כ- 13 מיליון שקלים, מהם 1.5 מיליון שקלים מתקציב העיריה.
המרתון ממשיך להוביל גם השנה מגמה עולמית של מעורבות חברתית עם "המסלול החברתי", שיאפשר למשתתפים במרתון לנצל את השתתפותם במרוץ לצורך עזרה לזולת.

משתתפים שנרשמו לאחד ממקצי המרתון, יוכלו לבחור עמותה מרשימת העמותות המופיעה באתר ולקבל תעודה אלקטרונית אישית באמצעותו ניתן יהיה לגייס כספים למטרה החשובה בדואר האלקטרוני ובמדיות החברתיות. הכספים שיגויסו יועברו ישירות לעמותה.

מרגע יריית הזינוק ולאורך כל המסלול, האירוע ילווה במספר רב של אנשי צוות ובציוד מתקדם מצד העירייה באמצעות חברת "כפיים" המפיקה את האירוע.

מחירי הרשמה בהרשמה המאוחרת למסלולים השונים, לאלה שטרם נרשמו:

• מרתון – 280 שקלים
• חצי מרתון – 220 שקלים
• מרוץ 10 ק"מ – 180 שקלים
• מרוץ 5 ק"מ – 120 שקלים
• אופני יד – 220 שקלים
• מיני מרתון ילדים – 40 שקלים
20% הנחה למחזיקי כרטיס התושב "דיגיתל"

חברת "סמסונג", נותנת החסות הראשית במרתון, יזמה פרויקט תרומה חברתי במסגרתו יועברו פריטי לבוש חמים של רצי המרתון לנזקקים, כפי שנהוג במרתונים הגדולים והמובילים בעולם.

״אחת הדילמות של רצים באירועי ריצה המתקיימים בעונת החורף בשעות הבוקר המוקדמות והקרות היא – מה לעשות עם הבגדים הארוכים והחמים איתם הם מגיעים לריצה״, אומרת מנהלת השיווק של סמסונג בישראל, אנה ליפניק-לוי. ״הם מעוניינים לשמור על חום גוף בזמן שהם מחכים לתחילת המרוץ. מאידך, הגוף מתחמם עם תחילת הריצה ועל כן הבגדים הארוכים הופכים מיותרים ומושלכים הצידה. לכן יזמנו פרויקט שיהפוך את האתגר להזדמנות לתרום לקהילה״.

מרתון סמסונג תל-אביב מזמין את הרצים להגיע עם בגדים ארוכים אותם הם מעוניינים למסור לתרומה, ובתחילת הריצה, לפני הזינוק, למסור אותם לדיילי סמסונג שיעמדו בצדי קו הזינוק. סמסונג מתחייבת לכבס את כל הבגדים החמים שיימסרו ולהעבירם נקיים וריחניים לעמותות האוספות ביגוד לנזקקים.

״בין העמותות שיהנו מהביגוד החם שנאסוף הן עמותת ׳לתת׳, עמותת ׳פתחון לב׳ ועמותת מת"ש. פרויקט דומה מתקיים במרתונים גדולים ויוקרתיים בעולם, ביניהם מרתון ניו יורק ומרתון פילדלפיה. במרתון ניו יורק האחרון מתנדבים אספו יותר מ-4 טונות של פריטים עבור חסרי בית וארגוני צדקה מקומיים״, אמרה ליפניק-לוי.

במסיבת העיתונאים שערכה עיריית תל-אביב-יפו לקראת המרתון הוכרזו התאריכים לשנים הבאות. הבטיחו ביומנכם כל יום שישי אחרון של פברואר, בשנים שיבואו.

פרטים נוספים והרשמה למרוץ:www.tlvmarathon.co.il

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן