65 הולכי רגל נהרגו ו-2,832 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בערים

65 הולכי רגל נהרגו בשנת 2013 בערים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעלייה במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 63 הולכי רגל בתחום העירוני

65 הולכי רגל נהרגו ו-2,832 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בערים

65 הולכי רגל נהרגו בשנת 2013 בערים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בעלייה במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 63 הולכי רגל בתחום העירוני

בשנת 2013, נפגעו 2,832 הולכי רגל בערים (ינואר-נובמבר), מהם נפצעו באורח קשה 467 בני אדם. זוהי עלייה של 3% במספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012, בה נפגעו 2757 בני אדם כהולכי רגל בתחום העירוני.

מספר הנפגעים גבוה מאוד גם ביחס לממוצע של 11 השנים האחרונות (2003-2013): על פי הנתונים, בכל שנה (חודשים ינואר-נובמבר) נפגעים בממוצע 2719 הולכי רגל בתאונות דרכים בערים, 113 הולכי רגל פחות ממספר הנפגעים בתקופה זו בשנת 2013. בשנת 2013 נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בין החודשים ינואר-נובמבר, בחמש השנים האחרונות.

הולך רגל מסתכן (צילום יח"צ אור ירוק)

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל בתאונות דרכים, מחייבת את המדינה ואת ראשי הרשויות המקומיות לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות. במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. על המדינה והרשויות המקומיות לבנות יותר פסי האטה ויותר כיכרות, אשר ירסנו את מהירות הנסיעה, בכדי שניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".

התפלגות הנפגעים מקרב הולכי רגל, על פי ערים בחודשים ינואר-נובמבר 2013:

• בתל אביב נפגעו 408 הולכי רגל, שמונה הולכי רגל נהרגו ו-60 נפצעו באורח קשה.
• בירושלים נפגעו 303 הולכי רגל, שלושה הולכי רגל נהרגו ו-73 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 131 הולכי רגל, הולך רגל אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.
• באשדוד נפגעו 109 הולכי רגל, שישה הולכי רגל נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 98 הולכי רגל, ארבעה הולכי רגל נהרגו ושישה נפצעו באורח קשה.
• בבת ים נפגעו 96 הולכי רגל, שני הולכי רגל נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה.
• ברמת גן נפגעו 88 הולכי רגל, הולך רגל אחד נהרג ו-16 נפצעו באורח קשה.

מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל ארבעה (25%) הולכי רגל שנפגעו, נפגע כשחצה את הכביש שלא במעבר חצייה. אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חצייה ו-47% מההרוגים, נהרגו כאשר חצו את הכביש שלא במעבר חצייה.

הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

חצייה מסוכנת (צילום יח"צ אור ירוק)

על פי הנתונים, ב-48% מהתאונות הקטלניות שבהן נהרג הולך רגל, נהג הרכב לא נתן זכות קדימה ולמעשה היה אשם במותו. הולך הרגל היה אשם ב-28% ממקרי המוות בתאונות קטלניות.
בסך הכול נהגי כלי הרכב היו אשמים ב-63% מסך התאונות שבהן נפגע הולך רגל, כאשר הולך הרגל היה אשם ב-13% מהתאונות.

על פי החוק נהג מחויב להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש. העונש בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל הוא קנס בסך 500 שקלים, הזמנה לבית משפט ועד 10 נקודות.

בשנת 2013, נפגעו 2,832 הולכי רגל בערים (ינואר-נובמבר), מהם נפצעו באורח קשה 467 בני אדם. זוהי עלייה של 3% במספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012, בה נפגעו 2757 בני אדם כהולכי רגל בתחום העירוני.

מספר הנפגעים גבוה מאוד גם ביחס לממוצע של 11 השנים האחרונות (2003-2013): על פי הנתונים, בכל שנה (חודשים ינואר-נובמבר) נפגעים בממוצע 2719 הולכי רגל בתאונות דרכים בערים, 113 הולכי רגל פחות ממספר הנפגעים בתקופה זו בשנת 2013. בשנת 2013 נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בין החודשים ינואר-נובמבר, בחמש השנים האחרונות.

הולך רגל מסתכן (צילום יח"צ אור ירוק)

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל בתאונות דרכים, מחייבת את המדינה ואת ראשי הרשויות המקומיות לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות. במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. על המדינה והרשויות המקומיות לבנות יותר פסי האטה ויותר כיכרות, אשר ירסנו את מהירות הנסיעה, בכדי שניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".

התפלגות הנפגעים מקרב הולכי רגל, על פי ערים בחודשים ינואר-נובמבר 2013:

• בתל אביב נפגעו 408 הולכי רגל, שמונה הולכי רגל נהרגו ו-60 נפצעו באורח קשה.
• בירושלים נפגעו 303 הולכי רגל, שלושה הולכי רגל נהרגו ו-73 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 131 הולכי רגל, הולך רגל אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.
• באשדוד נפגעו 109 הולכי רגל, שישה הולכי רגל נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 98 הולכי רגל, ארבעה הולכי רגל נהרגו ושישה נפצעו באורח קשה.
• בבת ים נפגעו 96 הולכי רגל, שני הולכי רגל נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה.
• ברמת גן נפגעו 88 הולכי רגל, הולך רגל אחד נהרג ו-16 נפצעו באורח קשה.

מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל ארבעה (25%) הולכי רגל שנפגעו, נפגע כשחצה את הכביש שלא במעבר חצייה. אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חצייה ו-47% מההרוגים, נהרגו כאשר חצו את הכביש שלא במעבר חצייה.

הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

חצייה מסוכנת (צילום יח"צ אור ירוק)

על פי הנתונים, ב-48% מהתאונות הקטלניות שבהן נהרג הולך רגל, נהג הרכב לא נתן זכות קדימה ולמעשה היה אשם במותו. הולך הרגל היה אשם ב-28% ממקרי המוות בתאונות קטלניות.
בסך הכול נהגי כלי הרכב היו אשמים ב-63% מסך התאונות שבהן נפגע הולך רגל, כאשר הולך הרגל היה אשם ב-13% מהתאונות.

על פי החוק נהג מחויב להאט את מהירות הנסיעה ובמידת הצורך אף לעצור את רכבו, בכל מקרה שבו צפויה סכנה לעוברי דרך או לרכוש. העונש בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל הוא קנס בסך 500 שקלים, הזמנה לבית משפט ועד 10 נקודות.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן