Skip to content

יו"ר הפרלמנט הרוסי: "נעשה הכל כדי לתמוך בהגעה להסדר קבע"

יו"ר הפרלמנט הרוסי בפגישה עם הנשיא פרס: "אנחנו מברכים על התחדשות המגעים הישירים בין ישראל לרשות הפלסטינית בנוגע לנירמול המצב והגעה להסדר קבע טריטוריאלי. אנחנו מבינים את גודל והיקף המכשולים ונעשה הכל בכדי לתמוך בתהליך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"רוסיה מברכת על חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים ותעשה הכל כדי לתמוך בהגעה להסדר קבע טריטוריאלי". כך אומר יו"ר הדומא (הפרלמנט של רוסיה) סרגיי נרישקין. נרישקין אמר זאת בפגישה שקיים היום עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

סרגיי נרישקין הודה לפרס על קבלת הפנים החמה ואמר: "ראשית התבקשתי למסור לך דרישת שלום חמה אישית מהנשיא פוטין. אני בהחלט מסכים איתך שהעם היהודי והעם הרוסי קשורים בקשרים היסטוריים ותרבותיים עמוקים, קיים דמיון רב בין שני העמים. שני העמים שלנו ספגו קורבנות רבים במהלך מלחמת העולם השנייה ואנו מגיבים בעוצמה כנגד כל גילוי של אנטישמיות ושנאת זרים. אנו מעריכים מאוד את התפתחות היחסים בין המדינות בכל התחומים. העמדות שלנו דומות, או כמעט זהות בנושאים הנידונים בזירה הבינלאומית".

נשיא המדינה ויו"ר הדומא. ד"ש מפוטין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה ויו"ר הדומא. ד"ש מפוטין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

יו"ר הדומא התייחס בסוף דבריו לעמדתה של רוסיה בכל הנוגע לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "אנחנו מברכים על התחדשות המגעים הישירים בין ישראל לרשות הפלסטינית בנוגע לנירמול המצב והגעה להסדר קבע טריטוריאלי. אנחנו מבינים את גודל והיקף המכשולים ונעשה הכל בכדי לתמוך בתהליך".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר: "אני שמח מאוד לקבל את פניך כאן בישראל. היחסים בין ישראל לבין רוסיה חורגים מהמסגרות הרגילות מכיוון שבישראל ישנם מעל מיליון דוברי רוסית. קיימת קרבה תרבותית גדולה מאוד בין שתי המדינות, מעבר ליחסים הפוליטיים. פוטין והקהילה היהודית ברוסיה מקפידים לקיים תמיד את ימי הזיכרון לזכר קורבנות השואה – ימי הניצחון על הנאצים.

קבלת הפנים ליו"ר הדומא בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
קבלת הפנים ליו"ר הדומא בכנסת (צילום: דוברות הכנסת)

"הנשיא פוטין ואנוכי אף חנכנו אנדרטה לזכר הקורבנות הסובייטים ממלחמת העולם השנייה בנתניה", אמר פרס. "היו לנו גם שיחות מרובות על שיתופי פעולה בתחום השלום, המדע והכלכלה. יש לרוסיה עניין עמוק במזרח-התיכון, הזקוק לריפוי כלכלי יותר מאשר לחימוש צבאי. אני מברך על שיתופי הפעולה הפוריים בין שתי המדינות ומצפה לראותם מתרחבים בכל התחומים ובראשם במדע, בטכנולוגיה ובכלכלה".

בהמשך דבריו ביקש הנשיא לנצל את ההזדמנות ולמסור את תודתו לנשיא פוטין על קידום תהליך הסדרי הפנסיות, לקראת החתימה הצפויה על הסכם הסדרי תשלומי פנסיה לאזרחי רוסיה שעזבו את המדינה טרם התפרקות ברית המועצות ואמר: "בשם עם ישראל, אני רוצה להודות לנשיא פוטין באופן אישי על קידום הסדרת נושא הפנסיות, זה חשוב לנו מאוד".

לאחר מכן הגיע יו"ר הדומא, סרגיי נרישקין לביקור בכנסת, כאורחו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נרישקין התקבל ברחבת המשכן, סקר את משמר הכבוד ולאחר מכן הניח זר על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. וחתם בספר האורחים של הכנסת. משם המשיך לפגישת עבודה עם יו"ר הכנסת.

במהלך הפגישה דנו השניים, בין היתר, בהידוק הקשרים בין שני הפרלמנטים, במו"מ המדיני בין ישראל והפלסטינים ובשיתוף הפעולה בכל הקשור לגופים הבינלאומיים שבהם חברות ישראל ורוסיה, שעוסקים בימים אלה בכל הקשור לחופש הדת וברית המילה.

יו"ר הכנסת אדלשטיין ויו"ר הדומא נרישקין (צילום: דוברות הכנסת)
יו"ר הכנסת אדלשטיין ויו"ר הדומא נרישקין (צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר הדומא סרגיי נרישקין הודה ליו"ר אדלשטיין על קבלת הפנים החמה: "אנחנו מעריכים מאד ברוסיה את רמת היחסים הטובה בין המדינות וחשוב לנו לשמור על רמת יחסים קרובה. הקדשנו חלק מהשיחה לתהליך הפוליטי בין ישראל לרשות הפלסטינית ואנחנו מברכים על החזרה לתהליך ההידברות ביניהם".

נרישקיין התייחס גם לשאלת עיתונאים בנוגע למצב באוקראינה: "אנחנו מאד מודאגים מהמצב שם. דנתי בנושא עם יו"ר הכנסת כי לצערי, המצב שם מלווה בביטויי אנטישמיות רבים שמגיעים מהקבוצות הרדיקליות. כל שלטון ששואף להיות יציב, צריך להיות מושתת על חוק וסדר ויסודות לגיטימיים בלתי מעורערים. אני מאמין בבחירה של העם האוקראיני ומבחינת רוסיה, מדובר במדינה מאד קרובה שנמשיך לשתף איתה פעולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן