Skip to content

אמבלייז חתמה על הסכם רכישת השליטה בויליפוד

אמבלייז היא בשליטתו של אלכסנדר גרונובסקי, שותפו של נוחי דנקנר בהצעת הסדר החוב לאי.די.בי. הסכם לרכישת השליטה (58% מהון המניות) הוא תמורת כ-268 מיליון שקל מבעלי השליטה בחברה, האחים צביקה ויוסי ויליגר, והשטחת פירמידת BGA בעלת השליטה באמבלייז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אלכסנדר גרנובסקי
אלכסנדר גרנובסקי

חברת אמבלייז, בבעלותו של אלכסנדר גרונובסקי, עד לא מזמן שותפו של נוחי דנקנר בהצעת הסדר החוב לאי.די.בי, חתמה השבוע על הסכם לרכישת השליטה (58% מהון המניות) בחברת ויליפוד, תמורת כ-268 מיליון שקל מבעלי השליטה בחברה, האחים צביקה ויוסי ויליגר, שימשיכו לנהל אותה.

השטחת הפירמידה

בהודעת הרכישה שמסרה ויליפוד לבורסה נמסר, כי התקשרותה של אמבלייז בהסכם התאפשרה לאור העובדה שביום 7 במרץ 2014 , תחלק ZBA, בעלת השליטה ב-BGA לבעלי מניותיה, כ"דיבידנד בעין" (דיבידנד המשולם ברכוש ולא במזומן, כגון במניות) את החזקותיה ב-BGA. כך שלאחר ביצוע החלוקה האמורה, ZBA לא תחזיק עוד ב-BGA ולמעשה, במועד כניסת ההסכם לתוקף, ככל שיכנס לתוקף, BGA והחברות בשליטתה, תהיה בעלת חברת שכבה אחת, כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות.

ויליפוד הייתה חלק מקבוצת המשקיעים שארגנו גרנובסקי ודנקנר להשקעה באי.די.בי, במטרה להגיע להסדר החוב. הקבוצה התפרקה בעקבות החלטת בית המשפט להעביר את השליטה בקונצרן אי.די.בי לאלשטיין ובן משה.

יבואנית מזון גדולה

ויליפוד עוסקת בייבוא, ייצוא, ייצור ושיווק של מאות מוצרי מזון, והיא נחשבת אחת המובילות בתחום.ונמנית על יבואניות המזון המובילות בישראל. מוצרי החברה כוללים, בין היתר, גבינות, חמאות, גלידות, פיצות קפואות, מוצרי מאפה, שימורים ועוד. את החודשים ינואר-ספטמבר 2013 עם סיימה עם מכירות של 79 מיליון שקל ורווח נקי של 15 מיליון שקל.

"חברות איכותיות"

מנכ"ל אמבלייז יוסי שניאורסון מציין: "חיפשנו השקעות בחברות איכותיות שלהן הון אנושי איכותי, ובדגש על חברות עם מנועי צמיחה בארץ ובחו"ל. לאחר שבדקנו הצעות עסקיות רבות בארץ ובחו"ל, זיהינו את הפוטנציאל הרב ברכישת השליטה בחברת ויליפוד, שהיא חברה איכותית ורווחית, המנוהלת בהצלחה ובכישרון רב על ידי צוות מנהלים ועובדים איכותיים, בהובלת האחים צביקה ויוסי ויליגר .

שוק המזון הכשר בארה"ב

עוד הוסיף יוסי שניאורסון כי: "האחים ויליגר נענו לבקשתנו וימשיכו לנהל את החברה. החברה בניהולם הוכיחה לאורך השנים, מיום הקמתה הצלחה גדולה בכל פרמטר של צמיחה ורווחיות. הנהלת אמבלייז והאחים ויליגר יעשו את כל שנדרש לשלוב כוחות כדי לשמר ולפתח את ההצלחה.
"חברת אמבלייז רואה בחברת ויליפוד, ומנהליה פלטפורמה איכותית עם מנועי צמיחה מוכחים בהרחבת הפעילות בתחום המזון הכשר בישראל. במקביל תפעל החברה לשכפול ההצלחה של ויליפוד בישראל גם בשוק המזון הכשר בארה"ב ( ובאירופה), שם יש לחברה פוטנציאל עסקי רב".

אמבלייז יוצגה בעסקה על ידי עוה"ד ישראל שמעונוב וקורין ביטון ממשרד שמעונוב ושות' – עורכי דין. את האחים צבי ויוסי ויליגר ייצג בעסקה עו"ד אריאל מנור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן