Skip to content

ועדת שרים אישרה: החלת חוק הירושה גם על בני-זוג מאותו מין

הצעת חוק משנת 2011 קבעה כי חוק הירושה חל על זוגות נשואים וכן על גבר ואישה החיים חיי משפחה בשיתוף. על פי הצתה של שרת המשפטים, החוק יתוקן ויחול גם על בני הזוג החיים במשותף לרבות זוגות גאים. "אין סיבה שאדם לא יוכל להוריש את נכסיו למי שאהב", אמרה לבני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעתה של שרת המשפטים, ציפי לבני, להחיל דין רציפות על הצעת חוק דיני ממונות משנת 2011. בין יתר החוקים המוסדרים בהצעה, מוסדרת גם חקיקת הירושה. בהצעה המקורית נקבע כי חוק הירושה חל על זוגות נשואים וכן על "איש ואישה החיים חיי משפחה במשק בית משותף", כלומר, ידועים בציבור. שרת המשפטים לבני התנגדה לנוסח הקבוע בהצעה והחליטה לשנותו כך שהחוק יחול על זוגות נשואים וכן על "בני זוג החיים חיי משפחה במשק בית משותף". בכך נפתחה הדלת להחלת חוקי הירושה גם על זוגות חד-מיניים.

החלטה זו צפויה לעורר התנגדות בקרב המפלגות הדתיות והחרדיות בכנסת. לטענת לבני, "חוק הירושה לא יבחין עוד בין אהבה לאהבה ובין סוגים של בני זוג. מי שבחרו לחלוק את חייהם עם המנוח/ה, ולא משנה אם מדובר באהבה סטרייטית או אהבה גאה. אין סיבה שאדם לא יוכל להוריש את נכסיו למי שאהב רק בגלל שמדובר בבן-בת זוג מאותו מין. כשחוקק החוק, ההגדרה הזו הייתה מצומצמת בהרבה, כי החברה הייתה שונה יותר וליברלית פחות. ישראל של 2014 היא חברה הרבה יותר פתוחה, מכילה ומכירה בעובדה שיש שלל סוגים של אהבה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן