Skip to content

שלושה תושבים מיצהר נעצרו בחשד לפשיעה והסתה לאומנית

לפנות בוקר עצרה המשטרה שלושה מתושבי היישוב. שניים בחשד לפשיעה לאומנית ואחד בחשד להסתה בפורום היישוב. אתמול הגישה פרקליטות צפון כתב אישום נגד שלושה קטינים שפעלו בגוש חלב בחודש שעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוקרי משטרה במפלג הפשיעה הלאומנית במחוז יהודה ושומרון עצרו הלילה (שלישי) שלושה תושבי יצהר בחשד לפשיעה לאומנית והסתה נגד פלסטינים. שניים מהחשודים הועברו לחקירה בימ"ר ירושלים, וצו איסור פרסום הוטל על זהותם. חשוד נוסף נעצר בחשד להסתה כחלק מחקירת ההסתה בפורום היישוב ויובא במהלך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

אתמול (שני), הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום כנגד 3 קטינים (17, 17, 16), תושבי יהודה ושומרון, תלמידי ישיבת "דורשי ייחודייך" ביצהר, החשודים כי ניקבו צמיגים של 47 כלי רכב וריססו כתובת שנאה בגוש חלב בגליל.

רק גויים מפנים מארצם (צילום: וועד גוש חלב)
רק גויים מפנים מארצם (צילום: וועד גוש חלב)

בחיפוש שנערך בביתם נמצאו אמצעי לחימה ואמצעים אחרים לצרכי פשיעה לאומנית. כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירות של פגיעה ברכבים והשחתת פני מקרקעין ממניע גזעני בכפר גוש חלב בחודש שעבר. עוד עולה מכתב האישום כי על רקע הריסת שלושה מבנים בלתי חוקיים ביישוב יצהר, יצאו השלושה יחדיו לפגוע ברכושם של תושבי ישראל בני המגזר הערבי ולרסס בפומבי כתובות שנאה. בסמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר (3/4/14), הם הגיעו לכפר גוש חלב והחלו במסע של ניקוב גלגלי כלי רכב וריסוס תרסיס צבע עליהם, זאת ב- 44 מקרים. "הנאשמים גרמו נזק ל-44 כלי הרכב  בסך כולל של כ- 114,658 שקל". בנוסף ריססו הנאשמים על גבי קיר ביתו של תושב המקום את הכיתוב "רק גויים מפנים מארצנו". את כתב האישום הגישה עורכת הדין אורית קורין מטעם הפרקליטות. 

 כתב האישום מייחס לנאשמים "ביצוע עבירות של חבלה במזיד ברכב בצוותא חדא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור והשחתת פני מקרקעין בצוותא חדא מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור. בנוסף, נגד אחד הקטינים מיוחסת גם תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן