בהודעה ששלחה אל על לסוכני הנסיעות היא מרעננת היום את נוהל ביטול כרטיסי הטיסה. במסגרת חוק הגנת הצרכן, יכול נוסע לבטל הזמנה תוך 14 ימים (קלנדריים), הנספרים מהיום שלאחר ביצוע ההזמנה. יום שבת נכלל במניין ספירת הימים. אם היום ה-14 הוא יום שבת הנוסע זכאי ליום נוסף.
נוסע לא יוכל לבטל הזמנה במסגרת חוק הגנת הצרכן, אם הטיסה מתקיימת בתוך 7 ימים שאינם ימי מנוחה (יום שבת אינו נספר), במכירה מרחוק או 14 ימים שאינם ימי מנוחה במכירה פרונטאלית.
דמי הביטול הקבועים בחוק – 5% מסכום העסקה או 100 שקל, הנמוך מהשניים, לפי השער של מועד החיוב. "על אף פסק דין בעניין גוליבר, אל על גובה דמי ביטול בגין נוסע ולא בגין עסקה. התנהלות זו נובעת מכך שבימים אלה מתקיים הליך בבית המשפט העליון באותה הסוגיה בעניינה
של אל על ספציפית. החלטה בעניין אמורה להתקבל בחודשים הקרובים. אנו נפעל
בהתאם להנחיות החוק וביהמ"ש", מציינת אל על.
החוק אינו חל על ביטול הזמנות של לקוחות עסקיים/חברות באגף העסקי של אל על (COMM).
נוהל ביטול כרטיס באל על במסגרת חוק הגנת הצרכן
על סוכן הנסיעות לפנות באמצעות המייל בלבד לכתובת [email protected] בצירוף
הנתונים/ מסמכים הבאים:
א. העתק סרוק, או מייל של ההודעה בכתב שהתקבלה מהלקוח על הבקשה לביטול עם אינדיקציה למועד קבלת ההודעה. על הלקוח לציין בהודעה באיזה אופן בוצעה העסקה (מכר מרחוק או פרונטאלית).
ב. יש לציין את מספר ההזמנה (PNR) ו/או מספר/י כרטיס/י הטיסה של הלקוח/ות בשורת הנושא בדוא"ל.
את הבקשה לביטול יש להעביר לא יאוחר משבועיים מתאריך הכרטוס.
לאחר בדיקה ואישור חוזר במייל מאל על, יפחית הסוכן את דמי הקנס הקבועים בחוק ויבצע מימון מחדש (REFUND) על היתרה.