Skip to content

יעלון מזהיר: "פגיעה בתקציב הביטחון תדרדר את מדינת ישראל"

"לא נהסס להפעיל את מלוא עוצמתנו כדי לפגוע במי שינסו לשבש את חיינו ולסכן את אזרחינו וחיילינו. כפי שהוכחנו במהלך מבצע 'צוק איתן'", אומר שר הביטחון. "סבלנותנו מעטה. יכולותינו רבות ומגוונות, ולרפאל יש חלק משמעותי בפיתוחן. לא נסבול התגרות ונגיב בתקיפות כלפי כל מי שיעלה על דעתו לבחון אותנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"פגיעה בתקציב הביטחון תדרדר את מדינת ישראל אל עבר מקומות שאסור לה להגיע אליהם. אל לנו להגיע למצב בו בעוד שנים אחדות נביט לאחור ונאמר בצער כי אי ההשקעה בביטחון הייתה מהלך חסר אחריות ששילמנו עליו מחיר כבד". כך מזהיר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בטקס חלוקת פרס רפאל שהתקיים הערב.

"אי השקעה בביטחון - מהלך חסר אחריות". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אלון בסון, משרד הביטחון)
"אי השקעה בביטחון - מהלך חסר אחריות". משה (בוגי) יעלון (צילום ארכיון: אלון בסון, משרד הביטחון)

"המזרח התיכון משנה פניו. את מקומם של צבאות גדולים תפסו ארגוני טרור צמאי דם, מיומנים ומאומנים, חמושים מכף רגל ועד ראש לא רק באמצעי לחימה אלא גם באידיאולוגיה שקוראת תיגר על הסדר העולמי ועל מדינות המערב ותרבותן", אמר השר יעלון. "מבצע 'צוק איתן', כמו גם מלחמת לבנון השנייה, רק חידדו עבור כולנו את הידיעה שמולנו ניצבים ארגונים בעלי מאפיינים צבאיים. בגבולנו הצפוני מתפרקת סוריה, ואת מקומו של משטר אסד תופסים כוחות אופוזיציה ומורדים שעלולים לנסות לאתגר אותנו ביום מן הימים.

"אנו מוכנים לכל אתגר שכזה", אמר שר הביטחון. "בין אם מדובר בחיזבאללה או בחמאס, בארגוני טרור שצצים להם על קרקע אסלאמית-קיצונית, נשוב ונבהיר: לא נהסס להפעיל את מלוא עוצמתנו כדי לפגוע במי שינסו לשבש את חיינו ולסכן את אזרחינו וחיילינו. כפי שהוכחנו במהלך מבצע 'צוק איתן', סבלנותנו מעטה. יכולותינו רבות ומגוונות, ולרפאל יש חלק משמעותי בפיתוחן. לא נסבול התגרות ונגיב בתקיפות כלפי כל מי שיעלה על דעתו לבחון אותנו.

"מציאות זו מוכיחה לנו כי האיומים השתנו, אך לא פחתו", אמר השר יעלון. "בשנים הקרובות נידרש להמשיך להשקיע בצה"ל משאבים רבים כדי להמשיך לשמור על פער איכותי משמעותי מאויבינו. כאן המקום לומר את הדברים כהווייתם: פגיעה בתקציב הביטחון, וכפועל יוצא מזה במחקר, בפיתוח ובהצטיידות, תדרדר את מדינת ישראל אל עבר מקומות שאסור לה להגיע אליהם. אי אפשר לדרוש מצד אחד צבא מאומן ומיומן, עם יכולות טכנולוגיות הגנתיות והתקפיות מהמעלה הראשונה ולוחמי יבשה בסדיר ובמילואים שמגיעים מוכנים ומצוידים ליום פקודה, ומצד שני לכבול את ידיו.

"זו אינה סיסמא. מדינת ישראל זקוקה לצה"ל חזק ומוכן לכל תרחיש, ולא לצבא שמתנהל תקופה ארוכה ללא תוכנית רב שנתית שאמורה להעניק לו יכולות מרביות להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל. אל לנו להגיע למצב בו בעוד שנים אחדות נביט לאחור ונאמר בצער כי אי ההשקעה בביטחון הייתה מהלך חסר אחריות ששילמנו עליו מחיר כבד".

על רפאל (רשות פיתוח אמצעי לחימה) אמר שר הביטחון: "זר לא יבין זאת: מתי מעט יכולים לחלוק את תרומתה של רפאל לביטחון הלאומי של ישראל. את מה שהיא מעניקה לחיילי ולוחמי צה"ל באוויר, בים, ביבשה. מערכות כמו כיפת ברזל, ומעיל רוח, שלידתן כאן ברפאל ומפתחיהן הם מהנדסי החברה, הן לא רק המצאות עולמיות ייחודיות שהפכו עבורנו לנכס אסטרטגי – הן הצילו חיי אדם רבים – אזרחים וחיילים – במהלך מבצע 'צוק איתן' אך גם לפניו ומן הסתם גם בשנים הבאות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן