Skip to content

"עבירה": החיים זה הכל

ג'ואל אדגרטון יצר דרמת פעולה אנושית המאתגרת את הגיבורים עם ערכי מוסר ואנושיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

בתסריט עשיר ומרתק, השואל לא מעט ממנהגי ומהליכי המשטרה האוסטרלית, משתלבים ערכי מוסר ואנושיות. הדרמה שבין הדמויות היא העיקר ומרכז הסיפור, ואילו סיפור הרקע מציע מספר קטעי פעולה של שוטרים המבצעים את עבודתם: רדיפת פושעים.

הכל משתבש ברגע של פחד. אדגרטון

ג'ואל אדגרטון ("לוחם") חובש שלושה כובעים בסרט זה: התסריטאי, המפיק והכוכב הראשי, וככותב הסיפור ואחד המפיקים, משאלת לבו לזכות בשחקן טום וילקינסון ("מלון מריגולד האקזוטי") לתפקיד של קארל סאמר, התגשמה באופן מפתיע (הוא כתב את התפקיד במיוחד עבור וילקינסון).  וילקינסון מביא עמו למסך סמכות ואמינות לתפקיד, שמוסריותו האפרפרה משהו, היא הסמל המושלם לכוחו של הסרט. בהתאם לסיפור: רק מעט מן ההחלטות בחיים נבחרות מתוך שחור או לבן, ולפעמים רגע לא זהיר במיוחד יכול להוביל אותנו לאיזור חשוך ומסוכן.

ככוכב קולנוע, אדגרטון הופיע בשנים האחרונות בתפקידים רבים, שבהם מובלטות נקודות התורפה הגבריות שלו, מדמויות שנעות בין ראש צוות הטייסת ב"כוננות עם שחר", המשך בגילום טום ביוקנן ב"גטסבי הגדול" ועד לדמותו של דייב ב"הלוואי שהיית כאן". בסרט "עבירה" הוא מגלם את מאל, בדמות שכולה מלאה הגינות ומוסר, ועיקרון זה נפגם ברגע של פחד.

שחקן נוסף בסרט הוא ג'יי קורטני ("ג'ק ריצ'ר") המספק דמות מורכבת באופן מפתיע, חזקה ורגישה כאחד, כשוטר עם כוח מוסר בלתי מעורער. לצידו מופיעה שרה רוברטס כאנקילה, אם חד הורית שבנה נפצע קשה בתאונת דרכים, ועל כן נשאבת לעולמו של ג'ים. מי שמחזיקה בתפקיד הקשה בסרט היא מליסה ג'ורג' ("מלהולנד דרייב"), כאשתו של מל, ג'ולי, והיא עושה זאת מעולה, תוך שילוב של חושניות, כוח וקונפליקט פנימי, בביצוע בלתי נשכח.

התסריט של "עבירה" מביא עימו את כל המורכבויות המוסריות הגלומות בתפקיד שוטר, תוך כישרון קולנועי נדיר של השחקנים, ומונע על רקע הפסקול העדין של בריוני מרקס. אם יש אי אלו הסתייגויות לגבי הסרט, הן נובעות מריבוי הסופים הרבים בסיום הסרט, שנמנע מלקבוע מוסר השכל או טוויסט יוצא דופן. עם זאת, ומכל מבחינה אחרת, הבמאי מת'יו סאביל ("רעש"), יצר סרט חזק עם תסריט עוצמתי ומרשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן