Skip to content

יש חוכמה גם באילת

אילת תצטרף לתכנית בינלאומית לערים חכמות, לאחר שנבחרה להיות אחת מארבע ערים שישתתפו בתכנית דגל טכנולוגית של האיחוד האירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תוכנית "עיר חכמה" נועדה לייעל התנהלות של עיר באמצעות חיסכון במשאבים ואנרגיה
תוכנית "עיר חכמה" נועדה לייעל התנהלות של עיר באמצעות חיסכון במשאבים ואנרגיה

אחרי תל אביב, שזכתה לא מכבר מקום הראשון בתחרות "העיר החכמה" בברצלונה מבין 250 ערים מרחבי העולם, נבחרה גם אילת להיות אחת מארבע ערים בעולם שישתתפו בתכנית דגל טכנולוגית FIWARE של האיחוד האירופי. עמה שותפות בפרוייקט שלוש ערים מחצי האי האיברי, סאנטאנדר וקורוניה מספרד ופורטו מפורטוגל.

כך סוכם בכנס ערים חכמות שהתקיים בחודש שעבר בברצלונה שבספרד, בהשתתפות ראשי ערים מהארץ והעולם, מנכ"לים וראשי חברות.

במסגרת ימי הכנס נפגש נציג העיר אילת, סגן ומ"מ ראש העיריה, אלי לנקרי, עם המנהל הכללי לתקשורת רשתות, תוכן וטכנולוגיה ומנהל היחידה לחדשנות ברשת של האיחוד האירופי, ביחד עם ראשי הערים האחרות לפגישת הכנה לשיתוף פעולה.

אלי לנקרי (במרכז) בכנס "ערים חכמות" בברצלונה
אלי לנקרי (במרכז) בכנס "ערים חכמות" בברצלונה

FIWARE היא פלטפורמת תוכנה פתוחה בסטנדרט חדש לתשתיות מידע, שמנהיג האיחוד האירופי, במטרה ליצור תשתית אחידה להעברת נתוני מידע אינטרנטיים ממקורות רבים.

במחקר ופיתוח של תשתית זו הושקעו עד כה 80 מיליון יורו, כולל תמיכה ב-16 חממות שמפתחות אפליקציות על פלטפורמה זו. חברות טכנולוגיה ותקשורת מובילות כמו SAP, IBM וטלפוניקה כבר התאימו את המערכות שלהן לפעול בסטנדרטים של FIWARE ביחד עם חברות טכנולוגיה נוספות שמצטרפות ליוזמה האירופית.

מספר פרויקטים מובילים של ערים חכמות כבר פועלות לפי הסטנדרט החדש. ראשי הערים מסאנטאנדר, מקורוניה ומפורטו סיכמו לקיים שיתוף פעולה גם בנושא זה וגם בנושאי מחקר בביוטכנולוגיה ימית ביחד עם העיר אילת. זאת בנוסף לשיתופי פעולה שיש לאילת עם ערי חוף באירופה בנושאי תיירות וביוטכנולוגיה ימית, בהן אילת מובילה ברמה בינלאומית.

את הפגישה יזם אורי בן-ארי, מומחה לתכניות של "ערים חכמות" שמוביל, בין השאר, תכנית של "עיר חכמה" בעיר אילת ונמצא בקשר הדוק עם נציגי העיר סאנטאנדר ועם מנהלי האיחוד האירופי בתחום זה.
תוכנית "עיר חכמה" נועדה לייעל התנהלות של עיר באמצעות חיסכון במשאבים ואנרגיה. רשת של מאות מצלמות במסגרת תכנית "עיר ללא אלימות" ובקרוב גישה חופשית לאינטרנט ברחבי העיר באמצעות רשת ה-wi-fi אלה הם חלק מהפעולות להפיכת העיר אילת לעיר חכמה. עוד בין התכניות: התקנת חיישנים למדידה וניטור של רעש, זיהום אוויר, קרינה, תחבורה ובין השאר – גם במיכלי אשפה. עוד יורחב תקן סביבתי Blue Flag לחופים ולמרינה. בנוסף לתקן הקיים בחוף הצפוני, יבוצעו תכניות חיסכון באנרגיה לבתי המלון ויוקמו חממות טכנולוגיות לחברות הזנק בתחומי התיירות והאנרגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן