Skip to content

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, מצטרף ל"בית היהודי"

דיין, שהיה חבר ליכוד וסייע לנתניהו בבחירות הקודמות, יתמודד בפריימריז של הבית היהודי על מקומו. דיין מצטרף לבית היהודי, למרות משקעים לא פשוטים, שקיימים בינו לבין יו"ר המפלגה, נפתלי בנט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, עוזב את הליכוד ומצטרף למפלגת הבית היהודי. דיין – המשמש גם כ"שר החוץ" של מועצת יש"ע – יתמודד בבחירות המקדימות של המפלגה לקראת הכנסת ה-20.

דני דיין (עם זאב "זמביש" חבר) - מצטרף לבית היהודי (צילום ארכיון: צבי זינגר)
דני דיין (עם זאב "זמביש" חבר) - מצטרף לבית היהודי (צילום ארכיון: צבי זינגר)

שר הכלכלה נפתלי בנט כינס הבוקר מסיבת עיתונאים יחד עם דיין וסיפר כי הוא פנה ביוזמתו לדני דיין, כאשר השניים שהו בוושינגטון, בפורום סבן. "אני שמח שמח הוא הצטרף לבית היהודי", אמר בנט. "דני דיין הוא לוחם אמת למען ארץ ישראל. דרכי עם דיין ידעה עליות ומורדות אבל זה מאחורינו. עכשיו עושים הכל למען האחדות ועם ישראל".

"כולם שמו לב לזוגיות של ציפי ובוז'י, אבל פספסו את החבירה של דני דיין ושלי", סיפר נפתלי בנט. "הגיעו אלינו מתמודדים מכל המפלגות – היום מגיע אלינו דני דיין שהיה חבר ליכוד עד עתה. אנחנו חייבים בית יהודי גדול, כי רק כך נוכל למנוע שלבני וחבריה בשמאל הקיצוני יהיו בעמדות הובלה בממשלה הבאה".

דיין אמר במסיבת העיתונאים כי מדובר בצעד טבעי עבורו "להצטרף למפלגה שאין בה מקום למדינה פלסטינית. יש הבדל בין הליכוד לבית היהודי – אם הבית היהודי יהיה גדול לא נראה שוב את הביזיון שציפי לבני מנהלת את המשא ומתן עם הפלסטינים. עמוד התווך שבנה נפתלי בנט, הוא הערובה היחידה, שהמחשבה שציפי לבני תנהל את המו"מ המדיני, תהיה עמוק עמוק בשקית הזבל שהיא מורידה עם הרצוג, בזוגיות הנפלאה שלהם".

דיין הדגיש עוד כי אין לו כל התרסה כלפי הליכוד, שאת שורותיו הוא עזב לטובת הבית היהודי. "אני מאוד מקווה שתקום ממשלה לאומית ויהיו מחויבים למחנה הלאומי".

בין בנט לדני דיין, היו עליות ומורדות חדות ביחסים. דני דיין, כיו"ר מועצת יש"ע, פיטר בשעתו את בנט מתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע. אחרי הבחירות האחרונות תקף דני דיין בחריפות ובבוטות חסרת תקדים את בנט, בעמוד הפייסבוק שלועל רקע הברית של בנט עם יאיר לפיד. התקפתו הבוטה של דיין על בנט הייתה המשך ללחצים הכבדים, שהפעילו ראשי המתנחלים על בנט, כדי שיצטרף לממשלתו של נתניהו.

"אני נדהם לראות את הציונות הדתית המפוארת הולכת כסומא בארובה כנגד עצמה וכנגד ההתיישבות ביש"ע, פורמת כל ברית שנטוותה במשך עשרות שנים של עבודה קשה; מגיעה אל השנים הקשות שעומדות בפנינו עם 12 מנדטים אבל מעורטלת מכל בן ברית, אחרי שהתנכרה לכולם", כתב אז דני דיין. "נכון, ביבי לא אוהב את בנט וסיבותיו עמו. זה היה ידוע גם לפני הפריימריז בבית היהודי. אז מה? אז בגלל זה הציונות הדתית תלך נגד עקרונותיה המקודשים ביותר? תאבד עצמה לדעת בגלל סכסוך אישי בין שני אנשים?"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן