Skip to content

20 אלף כבר חתמו על עצומה, נגד מינוי דרעי לשר הפנים

"יש לשלול לצמיתות את זכאותו של נבחר ציבור להיבחר לכנסת ולכהן כשר בממשלה במידה והורשע בגין עבירה שיש עימה קלון בעת כהונתו כנבחר ציבור", נאמר בעצומה. "בנוסף לאריה דרעי, עומדים בתור גם המורשעים בניזרי, הירשזון, קצב ואולמרט – ואנו כציבור חייבים למנוע מהם לזהם את המערכת הפוליטית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קמפיין שיזמה התנועה לאיכות השלטון, נגד מינויו של אריה דרעי לשר הפנים, צובר תאוצה: בעצומה שעליה חתמו כבר כ-20 אלף איש נאמר: "אנחנו אזרחים שהדמוקרטיה הישראלית יקרה ללבם. אנחנו חרדים ומזועזעים מהצורה הנינוחה והטבעית בה מדברים עכשיו במערכת הפוליטית על מינויו של אריה דרעי כשר הפנים בממשלת נתניהו הרביעית – אותה משרה שמילא כבר בעבר ובמסגרתה ביצע עבירות של שוחד. זה לא רק אבסורד, זו מכת סנוקרת לכל אזרח שחרד למצב טוהר המידות בישראל.

"לעצור את ההתדרדרות הערכית". אריה דרעי (צילום: דן בר דוב)
"לעצור את ההתדרדרות הערכית". אריה דרעי (צילום: דן בר דוב)

"אריה דרעי הורשע בעבירות חמורות ביותר:  קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וניצל, כפי שקבע בית המשפט, בצורה החמורה ביותר, את מעמדו הרם ואת המשרה אותה מילא כדי לגנוב מכספי הציבור. הכנסת ה20 חייבת אף להכריע בנושא בחוק: יש לשלול לצמיתות את זכאותו של נבחר ציבור להיבחר לכנסת ולכהן כשר בממשלה במידה והורשע בגין עבירה שיש עימה קלון בעת כהונתו כנבחר ציבור. בנוסף לאריה דרעי, עומדים בתור גם המורשעים בניזרי, הירשזון, קצב ואולמרט – ואנו כציבור חייבים למנוע מהם לזהם את המערכת הפוליטית.

"אנו דורשים מראש הממשלה להראות מנהיגות – חייבים לעצור את  ההידרדרות הערכית שהחברה הישראלית חווה בשנים האחרונות, שכן השבת מי שחטא למחוזות חטאיו יש בה אמירה ברורה לציבור הישראלי – המחלה הממארת של השחיתות, מקובלת ומוסכמת, ואין לה מרפא", נאמר בעצומה.

בתוך כך, ח"כ יאיר לפיד קרא היום לראש הממשלה נתניהו, שלא למנות את אריה דרעי לשר הפנים.

בפניה באמצעות הפייסבוק כתב לפיד: "ניצחת בבחירות בגדול. אם זה מה שבחר הרוב, זה מה שצריך להיות וכעת על כולנו – אופוזיציה וקואליציה – לחזור לעבוד למען מדינת ישראל.

"יחד עם זאת, עצור רגע. האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים, אדם שבהרשעת הדין שלו כתבו השופטים: 'קשה היא תמונת השוחד שנתגלתה בראיות. אין מדובר בכישלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המבוסס על אדני שוחד. לקיחת השוחד השתרעה על פני כל חמש השנים שבהן מילא הנאשם תפקידים ממלכתיים… חמש שנות השוחד עומדות בסימן חפץ הנאשם להתעשרות אישית מהירה בדרך של עשיית הון מהכהונות הממלכתיות'?

"אל תפקיר בידי אדם כזה את הקופה הציבורית אדוני ראש הממשלה, זה הכסף של כולנו", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

לעמוד של העצומה נגד מינוי דרעי 

2 Comments

  1. אניטה שודרון טריגר
    24 במרץ 2015 @ 7:56

    במדינת חוק מתוקנת אסור לתת לשר/ חבר כנסת שהורשע לחזור לתפקיד ציבורי.. גם אזרח פשוט לא יוכל לחזור לתפקיד כזה אם יהיה לו רישום פלילי

  2. דניאלה דניאלי
    22 במרץ 2015 @ 21:17

    אסור לתת לדרעי את הכסף של המדינה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן