Skip to content

ראש עיריית נהרייה ו-3 מבכיריו חויבו בבית המשפט להשיב לעירייה 125 אלף שקלים

לאחר שנות דיון ארוכות חייב בית המשפט את ז'קי סבג ראש העירייה ושלושה מבכיריו לשעבר, להשיב כספים לקופת הציבור. מאחר ולמרות הנחיית משרד הפנים, נמנעה עיריית נהרייה לפעול נגדו ונגד בכיריו. משכך, תבעה הפרקליטות את הארבעה בעל כורחה של העירייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בית משפט השלום בחיפה חייב אתמול (שני) שלושה מבכירי עיריית נהרייה, ראש עיריית נהרייה ז'קי סבג, ממלא מקומו לעבר, דוד קדוש ואת גזבר העירייה לשעבר, דוד קביסה לשלם תוך 30 יום לקופת העירייה סך כולל בקרוב ל –  125,901 אלף שקלים לקופת העירייה,  לאחר שנדרשו במאי 2008 על ידי שר הפנים להשיב כספים לקופת העירייה מכוח סעיפי  221 ו-222 לפקודת העיריות, לפיהם הוטל עליהם נוהל חיוב אישי על פי חוזרי מנכ"ל משרד הפנים.
תחילת הפרשה בתלונה שהגיש ראש עיריית נהרייה לשעבר רון פרומר כנגד סבג ותלונה כנגד שהגיש סבג נגד פרומר. כתוצאה מכך הוקמה וועדת חקירה כשבסיומה נדרש סבג להחזיר לקופת העיר 50 אלף שקלים.
סבג, קדוש וקביסה ובנוסף אליהם גידי צימרמן, שהיה מנכ"ל העירייה בעת ההיא, נתבעו וחויבו בגין שתי פרשיות.
בפרשה אחת,  חויבו סבג וקדוש,  ובה מדובר היה בהנחות שנתבקשו מזוכים במכרזי העירייה ותוך הסבת ההנחות על פי הנחיותיו של סבג, לצרכיה של העירייה ולעמותת הכדורסל העירונית שלה.
בפרשה השנייה, בגינה חויבו צימרמן וקביסה, הייתה בגין התקשרות מתמשכת של העירייה עם קבלני אשפה, ללא מכרז, אשר נעשתה על דרך הארכת ההתקשרויות מספר פעמים. בעניין זה חיובו של צימרמן נעשה לנוכח חתימתו היחידה על מסמכי ההתקשרות עם קבלני האשפה וחיובו של קביסה הושתת על הפרת חובתו הסטטוטורית כגזבר לוודא את תקינות ההוצאה הכספית לקבלני האשפה מקופת העירייה, כתנאי לביצועה.
למרות פניות משרד הפנים לעיריית נהרייה ולנוגעים בדבר, לא פעלה העירייה כנגד הארבעה. הם מצידם לא טרחו להשיב כסף לקופת העירייה כפי שהצטוו.

חויב להשיב כסף לקופת העירייה - ז'קי סבג (צילום יח"צ: אתר העירייה)
חויב להשיב כסף לקופת העירייה - ז'קי סבג (צילום יח"צ: אתר העירייה)

התביעה הוגשה על ידי העירייה והיועץ המשפטי לממשלה, בעל כורחה של העירייה
"לאחר שהנתבעים לא מילאו אחר החיוב האישי הרי בדרך המלך אמורה הייתה העירייה, כפי שנצטוותה, להגיש תביעה זו כנגד הנתבעים. משעה שהעירייה לא עשתה כן…..הוגשה התביעה שבפניי על ידי העירייה והיועץ המשפטי לממשלה, ולו על כורחה של העירייה", כתב סגן נשיא בית המשפט בדימוס, השופט שלמה לבנוני. "הלכה למעשה שמתחיל החיוב בידי משרד הפנים ועד עתה איש מהנתבעים לא שילם והעירייה לא פעלה לכאורה נגד ראש העיר המכהן ואנשי שלומו", כתב השופט.
כאמור, בית משפט השלום בחיפה חייב את סבג לשלם לקופת עיריית נהרייה סך של 55,956 שקל, דוד קדוש חויב לשלם סך של 39,169 שקל, דוד קביסה נדרש לשלם לקופת העירייה סך של 2,798 שקל. הכל בצמוד למדד וריבית כמתחייב. כמו כן נצטוו השלושה לשלם הוצאות משפט בני 15 אלף שקלים אותם ישלם כל אחד מהנתבעים לפי החיוב היחסי שלו בפסק הדין. התביעה נגד גדעון צימרמן נמחקה, אולם בית המשפט הורה לשר הפנים לקיים לו שימוע.
פרקליטם של סבג, קדוש וקביסה, עורך הדין שמואל מנדלבאום, מסר כי מרשיו ילמדו את פסק הדין וישקלו בחיוב לערער עליו תוך זמן קצר. לשאלה באם העירייה מתכוונת לפעול לגבית הכספים על פי פסק בית המשפט, נמסר מהערייה לקונית: "עיריית נהרייה תפעל על פי חוק".

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן