Skip to content

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד: "מתנגד בתקיפות לחרמות על ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לשגרירות בפריז, לא לקבל לפגישה את מנכ"ל אורנג' שביקש להביע את התנצלותו. בישיבת הממשלה הבוקר הודיע נתניהו כי ממשלת ישראל נמצאת בעיצומה של הקמת מערך "קודם כל התקפי" וגם הגנתי, מול הניסיונות להטיל חרמות על מדינת ישראל ולפגוע בזכותו של צה"ל להגן על אזרחי המדינה. שר התחבורה כץ קורא לחייב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לשגרירות ישראל בפריז, שלא לקבל את מנכ"ל אורנג' העולמית לפגישה עם השגריר. זאת, לאחר שבסוף השבוע ביקש המנכ"ל רישאר להיפגש עם שגריר ישראל בפריז, יוסי גל, כדי להתנצל ולהבהיר את כוונותיו בנוגע להמשך היחסים עם הזכיינית פרטנר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סירב לפגישה בין השגריר למנכ"ל ואמר: "אם מנכ"ל החברה רוצה להסביר את דבריו, שיגיע לישראל".

מאוחר יותר שוחח נתניהו בטלפון עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. נשיא צרפת אמר לנתניהו כי הוא מתנגד בצורה תקיפה לחרמות על ישראל והביע רצון לשמור על הקשרים הכלכליים בין המדינות.

בישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי ממשלת ישראל נמצאת בעיצומה של הקמת מערך "קודם כל התקפי"  וגם הגנתי, מול הניסיונות להטיל חרמות על מדינת ישראל ולפגוע בזכותו של צה"ל להגן על אזרחי המדינה.

"מבחינתם של מחוללי החרם, ההתנחלויות ביהודה ושומרון אינן מוקד הסכסוך, אלא ההתנחלות שלנו בתל אביב-יפו, בבאר שבע, בחיפה, כמובן גם בירושלים", אמר ראש הממשלה בבפתח ישיבת הממשלה. "בזמן שאנחנו קוראים לחידוש המשא ומתן המדיני, הפלסטינים מקדמים נגדנו צעדים באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג. הם בורחים ממשא ומתן, ובה בעת מקדמים נגדנו סנקציות בינלאומיות והחלטות במועצת הביטחון בעקבות כך שאין משא ומתן. הם ברחו לברק, הם ברחו לשרון, הם ברחו לאולמרט, הם בורחים לכולם – ואחר כך הם מאשימים. גם כאן אין גבול לציניות, ומצער אותי שיש כאלה שנופלים לתוך המלכודת הזאת של הצביעות המאורגנת.

"מול הניסיונות לפגוע בישראל בשקרים, בהאשמות שווא ובחרמות, עלינו להתייצב, ימין ושמאל, כאיש אחד, להדוף את הלחצים, לחשוף את השקרים, לתקוף את התוקפים", אמר נתניהו. "נלכד כוחות בארץ ובעולם, ננפץ את השקרים של אויבינו וניאבק על זכותה של ישראל לחיות בשלום וביטחון, לחיות בכלל".

בתוך כך, שר התחבורה, ישראל כץ, קרא בוועידת ענף הספנות לכל חברה בינלאומית להתחייב שתימנע מחרמות, לפני שתשתף פעולה עם ישראל: "היום בעידן החרמות של חברות בינלאומיות – חברות מתנערות ומתכחשות להסכמים", אמר השר כץ. לדבריו, יש לקבוע כלל שיקבע כי גורם בינלאומי, שמגיע להתחרות על מכרזים ממשלתיים ואחרים, יצטרך להתחייב שהוא לא ייתן יד לשום חרמות בעתיד. כץ הוסיף: "מי שיפר את הכלל יישא בקנסות כבדים מאוד".

בנושא הירי מעזה אמר ראש הממשלה בישיבת הממשלה כי ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מרצועת עזה לעבר שטחנו". "לא שמעתי שום גורם בקהילה הבינלאומית מגנה את הירי הזה, וגם באו"ם לא פוצים פה", אמר נתניהו. "מעניין אם השתיקה הזאת תימשך כשנפעיל במלוא עוצמתנו את זכותנו להגן על עצמנו. שיהיה ברור: הצביעות שמתפשטת בעולם לא תכבול את ידינו מלהגן על אזרחי ישראל. כך פעלנו, כך נמשיך לפעול".

גם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס לנושא החרמות על ישראל בכנס הג'רוזלם פוסט, המתקיים בניו-יורק. "השבוע אני מציין 4 שנים לתחילת כהונתי כשגריר ישראל באו"ם ואני יכול להעיד שמה שהתחיל רק כביטויי דמוניזציה כלפי ישראל, הפך לתופעה רחבת היקף של טרור מדיני בכל מוסדות האו"ם ובמוסדות הבינלאומיים בכלל", אמר פרושאור.

"תנועת ה-BDS  היא רק חלק קטן ממגמה של הטרור המדיני, ואנחנו נלחמים בה, יום יום, שעה שעה, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כיוון שמדובר במלחמה של ממש. ארגוני הטרור ותומכיהם נמצאים היום בעיצומה של הסתערות על האו"ם, ואנחנו רואים זאת בכל הוועדות ובכל הסוכנויות.

 "בארגון שבו מועצת הביטחון לא מגנה הרג של חיילי צה"ל על ידי חיזבאללה; שארגון שתומך בחמאס מתקבל למעמד מייעץ לאו"ם; שאיראן, מממנת הטרור הגדולה, מתמנה לועדות של זכויות אדם ופירוק נשק – בארגון כזה, ישראל חייבת לעמוד על המשמר, להשמיע קול רם וברור מול הקהילה הבינלאומית ולדרוש כל העת את חשיפת האמת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן