Skip to content

השב"כ עוצר, הצבא מרחיק והטרור בשלו: פשע שנאה והצתת אוהל מצפון לרמאללה

למרות גל המעצרים שמבצעים כוחות הביטחון בקב פעילי ימין קיצוני המכונים: "נוער גבעות", מעשי ההצתה ממשיכים. הבוקר הוצת אוהל משפחה פלסטינית שלמרבה המזל לא שהתה בו הלילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוהל ששימש ככל הנראה מחסן ציוד של בדואי פלסטיני בקהילת אל-סאמיה מצפון לרמאללה, הוצת לפנות בוקר (חמישי) ונשרף לחלוטין. למרבית המזל לא שהו בו בני משפלחה כפי שהם נוהגים לעשות כמעשה שגרה. על סלעים לצידו של האוהל רוססה הכתובת: "מנהלי נקמה" ולצדה מגן דוד. הכתובת "מנהלי נקמה", מרמזת על נקמה בתגובה למעצרים מנהליים, מעצר ועיכוב פעילי ימין קיצוני ביניהם קטינים. האוהל השרוף שכן לא רחק מהכפר דומא בו אירע רצח התינוק ואביו.

צילום: זכאריה סעאד
צילום: זכאריה סעאד
צילום: זכאריה סעאד
צילום: זכאריה סעאד
צילום: זכאריה סעאד
צילום: זכאריה סעאד

תוך כך דווח ארגון חונננו כי ארבעה נערים עוכבו לחקירה בידי משטרת ש"י בפשיטת המשטרה על גבעת הבלאדים הסמוכה לכוכב השחר. לטענת הארגון אחד מהם הוא בן 13 בלבד. אתמול בבוקר עוכב לחקירה קטין בן 14 שעלה לתפילה על הר הבית בניגוד להוראות. שלשום נעצר קטין תושב השומרון למעצר מנהלי בביתו. על הקטין הוטל לשהות במעצר בית מלא לתקופה של ארבעה חודשים וכן נאסר עליו ליצור קשר עם 7 צעירים נוספים שנעצרו לחקירה. על אחד מהקטינים הוטל מעצר בית מלא לארבעה חודשים. שמואל מידד יו"ר ארגון חוננו הגיב ואמר כי "מה שמתרחש כעת הוא טירוף מערכות. אזרחים נענשים תוך עקיפת בתי המשפט ואין צורך יותר בהצגת ראיות לאיש. השירותים החשאיים משדרים כי נמאס להם מניהול חקירות באופן תקין ואני מתפלא שלא נמצא אפילו שופט אחד בסדום שיתקומם כנגד המתרחש". על נער נוסף שנעצר בליל שלישי הוטל מעצר בית מלא חצי שנה בבית הוריו ואיסור קשר עם מי מהעצורים האחרים.

צו ההרחקה לאחד הנערים עליו חתום אלוף פיקוד מרכז
צו ההרחקה לאחד הנערים עליו חתום אלוף פיקוד מרכז

החיים כשגרה: ידויי אבנים, בקת"בים והתפרעויות
אתמול נפצעו שלושה יהודים מאבנים שהושלכו לעברם במספר אירועים שונים. בסמוך למחסום הגבעות בגוש עציון איבד נהג שליטה על רכבו לאחר שרכבו נרגם באבנים, הוא סטה ממסלולו לצד בהדרך ונפצע קל. בהר הזיתים הפגינו פלסטינים ויידו אבנים לעבר אוטובוס. במהלך העימותים עם מג"ב נפצע לוחם מגב האורח קל. בסמוך למחסום חיזמא שבבנימין נפצעה קל נוסעת כאבנים יודו לעבר הרכב בו נסעה. הלילה פעלו כוחות צה"ל בבית אומר ועצרו מספר מבוקשים לחקירה, הכוחות נתקלו בהתנגדות מקומית כשפלסטינים השליכו לעברם אבנים ובקבוקי תבעירה. במתחם קבר רחל בעיסוואיה ובסילואן הושלכו מטענים מאולתרים, בקבוקי תבעירה ואבנים לעבר חיילי צה"ל. איש לא נפגע בכל התקריות הללו.

פעילות צה"ל הלילה בבית אומר (צילום:תקשורת פלסטינית)

ביום ראשון השבוע חתם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על שני צווי מעצר מנהלי למשך שישה חודשים לפעילי הימין הקיצוני אביתר סלונים ומאיר אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא. הם נעצרו בצווים מנהליים בחשד למעורבותם בפעילות של התארגנות יהודית קיצונית. השניים נעצרו בשבוע שעבר בבית שמש ובצפת. מעצרם התרחש לאחר שני פשעי שנאה בולטים שאירעו לאחרונה. הצתת כנסיית "הלחם והדגים" על שפת הכינרת ושריפתם למוות של הפעוט עלי דוואבשה ואביו סעד דוואבשה בביתם שבכפר דומא שליד שכם. אם המשפחה ובנה בן הארבע עדיין במצב קשה לאחר שנכוו על פני 80% משטח גופם.

1 Comment

  1. גורן
    15 באוגוסט 2015 @ 19:19

    חוסמים את כביש ואדי ערה וצועקים "לחטוף חיילים ולשחרר אסירים": 15.08.15 , 18:35

    200 מפגינים חוסמים את כביש 65 לאות הזדהות עם העציר הפלסטיני מחמד עלאן, ששובת רעב ומאושפז במצב קשהכ-200 מפגינים משתתפים בהפגנת זעם בוואדי ערה, על כביש 65, כהזדהות עם העציר הפלסטיני שובת הרעב מחמד עלאן, שמאושפז בבית החולים ברזילי במצב קשה. "לחטוף חיילים ולשחרר אסירים", קראו המפגינים. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום, ומפקד תחנת עירון ניצב משנה שמעון בן שבו, הורה לפנות את ההפגנה. בהפגנה משתתפים בין השאר חברי כנסת ערבים ואנשי דת. חלק מהמפגינים צעקו: "אין כמו להרוג חיילים ושוטרים", "עלאן אסיר גיבור", "ישראל מדינת טרור" ו-"נקריב את חיינו למען האסיר". בין המפגינים נצפו גם צעירים רעולי פנים. בין הח"כים שהגיעו: אחמד טיבי, חנין זועבי, ג'מאל זחאלקה, יוסף ג'בארין ואוסאמה סעדי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן