Skip to content

פרשת רגב: הוגשה תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה ולממלא מקום המפכ"ל במשטרת ישראל בדרישה לפתוח מייד בחקירה של חשדות על העברת כספים לכאורה ללא מכרז ו"חשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של השרה רגב ובכירים במשרדה על ידי תאום עמדות מראש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (שני) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו בתביעה לפתוח בחקירה בפרשת העברת תקציב הפרסום ממשרד התרבות והספורט למשרד הפרסום יהושע TBWA עבור קמפיין הפרסום "לא לדאוגוסט". בפנייתה מבקשת התנועה לפתוח מייד "בחקירה מיידית ומעמיקה של חשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של השרה רגב ובכירים במשרדה על ידי תאום עמדות מראש". פניית התנועה הגיעה בעקבות תחקיר ערוץ 10 אשר שודר אמש המעלה חשדות לכאורה ביחס להתנהלות השרה מירי רגב בנוגע לעמידה בדיני המכרזים המחייבים, ואף לתיאום עמדות עם בכירים במשרדה על מנת להסתיר אי-עמידה בדרישות החוק. בתחקיר פורסמו הקלטות לפיהן לכאורה פעלה השרה ביחד עם בכירים במשרד התרבות והספורט, כדי לאשר בחירה במשרד הפרסום יהושע TBWA עבור קמפיין "לא לדאוגוסט" שמטרתו לסייע להורים למצוא בקלות תעסוקה לילדים שבחופשת הקיץ – וזאת בניגוד לכללי המינהל התקין. על פי התחקיר, משרד הפרסום יהושע TBWA נבחר להובלת הקמפיין בניגוד לנהלים ומבלי לעבור הליך של מכרז דרך הלפ"מ (לשכה ממשלתית לפרסום). בהקלטות נשמעים ניסיונות של השרה, יועץ התקשורת של השרה, מאיר סוויסה ושני בכירים נוספים, למצוא דרך לטייח ולהסביר בדיעבד, מדוע הוחלט להעביר למעלה מ-2.5 מיליון ₪ למשרד הפרסום ללא מכרז ובניגוד לנהלים.

2.5 מיליון ש"ח ללא מכרז?
2.5 מיליון ש"ח ללא מכרז?

"ככל שיש אמת בדברים שפורסמו, הרי שמדובר בחשדות חמורים ביותר לניסיון טיוח והסתרה של שרה בממשלת ישראל ושל בכירים במשרדה על ידי תיאום עמדות מראש. התחקיר מעלה לכאורה תמונה קשה של שימוש בכספי ציבור ללא כל בקרה, ובניגוד לכללי מינהל תקין", נכתב בפניית התנועה ליוע"מ ולמ"מ המפכ"ל. עוד טוענת התנועה כי "מעבר למשמעות המשמעתית והפלילית החמורה של החשדות, הפרסום האמור פוגע באורח קשה ודרמטי במהימנותם של חברי הממשלה בפרט והרשות המבצעת ככלל. שימוש בכספי משלם המיסים בדרך של החלטות שרירותיות המוסוות בשיחות טלפון, תוך הנמקה בדיעבד, מהוות פגיעה קשה באמון הציבור בנבחריו".

רגב במסיבת השקת הקמפיין
רגב במסיבת השקת הקמפיין


רגב: "זו הייתה סימולציה ואמרתי שצריך להגיד את האמת"

השרה מירי רגב התייחסה הבוקר להקלטות ששודרו בערוץ החדשות. במסיבת עיתונאים שכנסה בעקבות הטענות שהיא בקשה לכאורה לתאם עמדות עם יועצים בכירים במטרה להסתיר את עובדת העברת 2.5 מיליון ₪ למשרד הפרסום המקורב אליה ללא מכרז, דחתה השרה את ההאשמות נגדה.
"היה לי חשוב להבהיר שאני הולכת לקלקל את המסיבה", אמרה רגב. היא טענה כי "אין לי מקורב בשם רמי יהושע". בתחקיר פורסמה הקלטת שיחה בין השרה רגב לבין בכירי המשרד, שבמהלכה הם דנו בדרכים שבהן יש להסתיר את המידע על כך שהבחירה במשרד הפרסום "יהושע TBWA" של איש הפרסום רמי יהושע נעשתה באופן ישיר על ידי המשרד, ובניגוד לחוק. לגבי הכרותה עם רמי יהושע היא אמרה: "פגשתי אותו לראשונה בפגישה מקצועית במשרד התרבות והספורט עם גורמים מקצועיים והוא בא כנציג הטוטו", טענה השרה רגב. "מי שהאשים אותי שאנחנו מקורבים צריך להוכיח זאת, ואת זה דרשתי מערוץ 10. לא נפגשנו קודם לא לקפה ולא לפגישה מקצועית, זו סערה בכוס מים".
רגב טענה כי ההקלטה שהושמעה בערוץ 10 הודלפה מהכנה פנימית של משרדה לקראת מסיבת עיתונאים: "זו הייתה סימולציה ואמרתי שצריך להגיד את האמת וטוב שזה מוקלט. רמי יהושע הוא זכיין של הטוטו", הסבירה. "הכול כדין והכול כחוק" אמרה השרה, " בוודאי שעבר מכרז, כל נושא הטוטו שהועבר עבר לאחר אישור של היועץ המשפטי של הטוטו ושל המועצה העליונה לספורט. הכול עבר אישורים של גורמים מקצועיים. אני לא קובעת לטוטו עם מי לעבוד. הטוטו היה אחראי על השיווק והביא את נציגו רמי יהושע לכל הדיונים ולכן הוא קיבל את העבודה מטעם הטוטו, אני לא מתערבת ולא התערבתי במכרזים ואמשיך לפעול מניקיון כפיים". במילים פשוטות רגב מנסה להטיל את הנושא על הטוטו.

הטוטו: שילמנו ובחרנו בפרסום יהושע שנבחר לעבוד עם הטוטו במכרז

בטוטו התייחסו לפרשה ומסרו כי "על פי החלטת המועצה הלאומית לספורט, הטוטו הקצה לטובת הספורט העממי בפרויקט "לא לדאוגוסט" שהתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, חמישה מיליון שקלים. מתוכם הוחלט על הקצאה של עד 2.5 מיליון שקלים לפרסום הפרויקט. יודגש כי משהוחלט שהטוטו יישא בעלויות הפרסום, מתוך חמישה מיליון השקלים שהוקצו לפרויקט, הוא עשה זאת באמצעות משרד הפרסום של הטוטו יהושע TBWA המלווה את הטוטו בשנים האחרונות בפעילות השוטפת. משרד הפרסום יהושע נבחר במכרז, בהתאם לנוהלי הטוטו ובהתאם לכל דין", כך הטוטו.
בהקלטות שהושמעו בתחקיר ערוץ 10 נשמעים השרה רגב, יועץ התקשורת שלה מאיר סוויסה ושני בכירים נוספים מהמשרד דנים בנושא לאחר שמשפטנים הקשורים למשרדה הביעו מורת רוח על הליך יצירת הקמפיין. מהשיחה עולה בבירור כי מחשש שהדבר ידלוף לגורמים חיצוניים ויסבך את השרה, ניסו הארבעה למצוא נוסח כזה שיאפשר להרחיק את רגב מה-אין מכרז ומהשערורייה העלולה לפרוץ בעקבות כך. הפתרון שנקבע הוא הטענה שהטוטו יזם את הפנייה למשרדו של יהושע, וכתוצאה מכך החליט משרד התרבות והספורט ליישר קו וללכת עמו.

רגב ושרעבי - הופיעו בתוכניות רדיו וטלוויזיה והשיקו את הקמפין מבית מדרשה של רגב
רגב ושרעבי - הופיעו בתוכניות רדיו וטלוויזיה והשיקו את הקמפין מבית מדרשה של רגב

רגב תתקשה להגן על טענה זו במיוחד לנוכח הקמפיין האישי שערכה לרגל עליית קמפיין "לא לדאוגוסט", באמצעות תכניות בוקר ואחרות בטלוויזיה וברדיו, בהן הופיעה עם מנכ"ל משרדה עו"ד יוסי שרעבי. שטרח להדגיש כי השרה יזמה פרויקט חיוני לפריפריה במיוחד, כמו גם את דבריה במסיבת העיתונאים שערכה לרגל השקת הפרויקט שם אמרה בין השאר: "כאימא לילדים, אני מכירה את התקופה בסוף הקיץ בה הקייטנות מסתיימות, הילדים משתעממים וההוצאות גדלות. לכן החלטנו במשרד התרבות והספורט להשיק את הפרויקט "לא לדאוגוסט" כדי שההורים יוכלו לסגור את החופש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן