Skip to content

נתניהו: "מוכן עכשיו לנסוע לרמאללה כדי להיפגש ולנהל מו"מ ישיר"

דווקא ביום שבו הודיע אבו מאזן על פרישתו מהנהגת אש"ף, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישה עם קבוצת "נשים עושות שלום", כי הוא מוכן להפגש עם אבו מאזן, בכל מקום וללא תנאים, כדי לדון בפתרון שתי המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דווקא ביום שבו יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, איים בפרישה מהנהגת אש"ף, הודיע ראש  הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מוכן להיפגש אתו בכל מקום, וללא תנאים מוקדמים. ראש הממשלה, שנפגש אחר הצהריים עם נשים מתנועת "נשים עושות שלום", ביקש מהן להביא אל אבו מאזן את המסר הזה, במידה והן ייפגשו אתו.

פגישת נתניהו עם קבוצת "נשים עושות שלום" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת נתניהו עם קבוצת "נשים עושות שלום" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו נפגש עם הנהגת הנשים לאחר 50 ימים שבהם צמו מול מעונו, לציון שנה למבצע "צוק איתן". בפגישה השתתפו גם שליח ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו למו"מ עם הפלסטינים ונציגות התנועה: השופטת (בדימוס) סביונה רוטלוי, מילנה יערי, אמאל ריחן אבו-רמדאן ואילת הראל. בפגישה סיפרו נציגות התנועה את הסיבות להקמתה, לאחר מבצע 'צוק איתן', וביקשו מראש הממשלה שייזום ויוביל תהליך להסכם עם הפלסטינים. בתנועה חברות היום נשים חוצות מגזרים, דעות פוליטיות ודתות.

ראש הממשלה הביע את רצונו לחזור לשולחן המו"מ ואמר: "אין לי אף תנאי מוקדם למשא ומתן, אני מוכן עכשיו לנסוע לרמאללה או לכל מקום אחר כדי להיפגש ולנהל מו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. אנחנו רוצים לנהל משא ומתן עם הפלסטינים. הפתרון הוא של שתי מדינות לשני עמים – מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינת הלאום של העם היהודי. אם בכוונתכן להיפגש עם אבו מאזן, אמרו לו שאני מוכן להיפגש והאם הוא מוכן לכך".

בתוך כך, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה למזכ"ל האו"ם ולנשיא העצרת הכללית – בדרישה להתנגד לבקשה הפלסטינית, להוסיף את דגל פלסטין לשדרת הדגלים בכניסה לבניין האו"ם בניו-יורק.

"הפלסטינים שוב בוחרים לקדם צעדים ריקים מתוכן באו"ם, במקום לקבל החלטות משמעותיות מו"מ ולעשות פשרות במקומות החשובים באמת", אמר שגריר ישראל באו"ם. "מוטב היה אם הפלסטינים היו משקיעים את אותן אנרגיות במציאת פתרונות ממשיים. במשך 70 שנה הפרוטוקול בנוגע לדגלים היה ברור ומקובל על כולם, ופתאום, בעקבות עוד גחמה של הפלסטינים, נשיא העצרת ומזכירות הארגון נזעקים לטפל בסוגיה במהירות, כאילו חיי המוסד תלויים בכך. לא ייתכן שהמסורות, סדרי העבודה והסמלים, שעליהם מושתתת המורשת של הארגון הזה, יהפכו להמלצה ולהלצה".

בשבוע שעבר, הפלסטינים הפתיעו את המדינות החברות באו"ם עם רעיון חסר תקדים, להעמיד בשדרת הדגלים הניצבת בכניסה למטות האו"ם, גם את דגלם. מדובר בזכות השמורה למדינות החברות בלבד, על פי פרוטוקול האו"ם הרשמי. הפלסטינים בחרו להגיש הצעת החלטה לעצרת הכללית, מאחר ושם הם זוכים לרוב אוטומטי קבוע, בשל תמיכת מדינות ערב והמדינות הבלתי מזדהות. על מנת לקדם את המהלך, במשלחת ישראל באו"ם אומרים כי הפלסטינים הציגו מצג שווא, לפיו הוותיקן דורש גם הוא להניף את דגלו כמדינה משקיפה, לצד הפלסטינים.

פרושאור, שמוביל את מאמצי המשלחת הישראלית לסיכול המהלך, פנה למזכ"ל האו"ם ולנשיא העצרת וטען כי מדובר בשימוש ציני שנעשה באו"ם וכי הפעם, הפלסטינים מנסים "לרמוס מסורת הקיימת באו"ם עשרות שנים בשביל עוד מחטף פוליטי, ולא מהססים לקחת גם שבויים".

לדברי שגריר ישראל באו"ם, "הפלסטינים העלילו הפעם על הוותיקן שהוא שותף ליוזמה הפלסטינית", בעוד הוותיקן סרב להיכנע למכבש הלחצים שכלל גם את מדינות ערב, הצהיר כי אין לו כל שאיפה להנפת הדגל, ואף דרש מפורשות להסיר את שמו מן ההחלטה, שכן הוא מעולם לא נתן את הסכמתו לכך.

"למרות שהפלסטינים פוגעים במסורת ארוכת שנים, לא התקיים אף לא דיון מסודר אחד בנושא ולא נלקחו בחשבון ההשלכות של ההצעה", אמר רון פרושאור. "אני קורא לכם להתנגד ולמנוע את ההתנהגות התוקפנית הזו במוסדות האו"ם. לא ייתכן שהמסורות, סדרי העבודה והסמלים שעליהם מושתתת המורשת של הארגון הזה, יהפכו להמלצה ולהלצה. אסור להכנע לשינויים שרירותיים, שלא מקדמים דבר פרט לאינטרסים צרים ופוליטיים של קבוצות בארגון. הזילות בסמלי ארגון האומות המאוחדות מסמלת את כניעתו לכוחניות ולפוליטיקה אלימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן