Skip to content

ביטול הטבות המס – הגליל המערבי שובת: רשויות ומערכת החינוך הושבתו ואוהל מחאה מול בית ראש הממשלה

ראשי הרשויות בגליל המערבי זועמים, "נהפוך את המדינה", אומרים במטה אשר. "מי שלא סופר אותנו לא נספור אותו", אומרים במעלות תרשיחא ו"בבחירות הבאות כולנו נהפוך אותם לשקופים", מאיימים בעכו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שביתה כללית הוכרזה היום (ראשון) ברשויות מטה אשר, עכו, מעלות-תרשיחא, כפר ורדים ונהרייה שבגליל המערבי. השביתה שהוכרזה כבלתי מוגבלת בזמן פרצה בעקבות החלטת האוצר וראש הממשלה בנימין נתניהו על קיצוץ בהטבות המס שנתנו ליישובי קו העימות בצפון. ההטבות שקוצצו הגיעו על רקע דרישת ראשי המועצות בשומרון ובבנימין לקבל הטבות מס מהממשלה. "אין סיבה שחברון ואיתמר יפלו ויופלו לעומת הרשויות שמקבלות הטבות מס", טענו ראשי הרשויות בשטחים.

מוכרים את הצפון (צילום: עיריית מעלות תרשיחא)
מוכרים את הצפון (צילום: עיריית מעלות תרשיחא)

השביתה תתקיים במוסדות החינוך למעט החינוך המיוחד, ולא תתקיים קבלת קהל במוסדות העירוניים. לשביתה מצטרפת הפעם גם ההסתדרות, שתשבית את כל המפעלים במרחב. במטה המאבק מזהירים כי אם גם צעדים אלו לא יועילו, יוסיפו היישובים ויחריפו את המאבק. ראשי הרשויות מאיימים כי ככל שיחלוף הזמן, יגלוש המאבק לכל חלקי הארץ.

מתוך דף אתר המחאה
מתוך דף אתר המחאה

הבוקר יצאה משלחת של מועצת מטה אשר אל בית ראש הממשלה בירושלים שתקים מולו אוהל מחאה . מחר יום שני, ב-05:30 בבוקר מתוכננת יציאה משותפת של כל יישובי המאבק בשיירת משאיות ואוטובוסים שעליהם יתלו שלטים עם הסלוגן: "ממשלת ישראל הפקירה את הפריפריה".

לא נפסיק את המאבק - יורם ישראלי, ראש מועצת מטה אשר (צילום יח"צ)
לא נפסיק את המאבק - יורם ישראלי, ראש מועצת מטה אשר (צילום יח"צ)

במקביל לכך בשעה 10 בבוקר תתקיים הפגנה ובה מתכננים ראשי המועצות והעיריות את סגירת הצמתים בנהרייה ובעין המפרץ. חסימת צמתים אלו תיצור פקקי תנועה גדולים בכביש 4 המחבר בין עכו לנהריה. במהלך היום יצטרפו גם ראשי הרשויות למאה המחאה בירושלים. ראשי הרשויות מאיימים כי במידה ולא תבוטל ההחלטה לקצץ בהטבות המס יוחרפו צעדי המחאה וככל שהזמן יתארך, יגלוש המאבק לתוככי המדינה.

"מי שלא סופר אותנו, לא נספור אותו" - שלמה בוחבוט (צילום יחצ)
"מי שלא סופר אותנו, לא נספור אותו" - שלמה בוחבוט (צילום יח"צ)

על פי מפת הטבות המס החדשה, מעלות תרשיחא ונהריה ירדו מתקרת שכר מקסימלית המוכרת למס של כ-242 אלף שקל בשנה ל-150 אלף שקל. כלומר, מ-11% זכאות ל-9%. עכו תרד מתקרה מקסימלית של כ-160 אלף שקל ל-120 אלף שקל. כלומר מ-11% זכאות ל-7%. משמעות הדבר היא שאלו המשתכרים כ-11 אלף שקל ומעלה, ובעבר נהנו מההטבה, יתחילו כעת לשלם מס, וככל שעולים ברמות השכר הפגיעה תהיה קשה יותר. "באין ברירה נוכח הקיצוץ הקשה מאד בהטבת המס למעלות תרשיחא, לנהריה, עכו מטה אשר ועוד, יצאנו למאבק נחוש לביטול הקיצוץ" נמסר ממטה המאבק, ועוד: "לצערנו הרב, ממשלת ישראל מתעלמת ממאה אלף התושבים בערים שלנו ולכן עלינו להמשיך במאבק למרות הקושי. לכן, מיום ראשון הקרוב ועד הודעה חדשה, תתקיימנה שביתה כללית שתכלול גם את מערכת החינוך, למעט החינוך המיוחד".

"בבחירות הקרובות נהפוך את כולם לשקופים" - ראש עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום מאתר העירייה)
"בבחירות הקרובות נהפוך את כולם לשקופים" - ראש עיריית עכו שמעון לנקרי (צילום מאתר העירייה)

"ביבי עשה טעות שלא הגיע אלי להיוועץ בי", זעם יו"ר פורום ראשי קו העימות, ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט,"הוא לא סופר אותנו, אנחנו לא נספור אותו" אמר בוחבוט.
"לא נפסיק להיאבק עד השגת המטרה, שכל יישובי קו העימות כמו גם במטה אשר, לא ייפגעו בהצעה החדשה, לעומת מצבם כיום", אמר יורם ישראלי, ראש המועצה האזורית מטרה אשר. "מבייש לראות כיצד פוליטיקאים אשר רכבו על גלי אהדת תושבי הפריפריה וקיבלו אצלנו עשרות אלפי קולות, מפקירים אותנו ומשאירים אותנו בני ערובה בידיים של גפני", אמר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי ואיים: "כחלון מרסק את כולנו ודרעי הופך אותנו לשקופים. בבחירות הבאות כולנו נהפוך אותם לשקופים".
בעקבות ההפגנה והשביתה שהתקיימה ביום רביעי שעבר דחתה וועדת הכספים בראשותו של ח"כ משה גפני והשהתה את קבלת ההחלטה לישיבתה הקרובה מחר. ראשי הרשויות מקווים שגם מחר תידחה ההחלטה ובעקבות כך היא תבוטל.

"נהפוך את המדינה" - סגן ראש מוא"ז מטה אשר - אייל רייז (צילום מדף הייסבוק)
"נהפוך את המדינה" - סגן ראש מוא"ז מטה אשר - אייל רייז (צילום מדף הפייסבוק)

" אם לא ישתנה המתווה" אומר סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר אייל רייז, "פשוט נהפוך את המדינה". "זו החלטה אומללה שתייצר הגירה שלילית מכל ישוב בגליל המערבי", אומר רייז, "עקב כך בעלי השכר הגבוה, החזקים יעזבו ויחזרו למרכז, זו החלטה שתיפגע בכל בית ולכן לא ניתן שזה יקרה", הוא מסביר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן