Skip to content

צה"ל והמנהל האזרחי סגרו את רדיו חברון בחשד להסתה

כוחות צה"ל פשטו הבוקר על תחנת הרדיו "אל חליל" שבחברון, הפסיקו את שידוריה, החרימו ציודים ומסרו למנהליה צו סגירה לחצי שנה. זו התחנה השנייה שנסגרת החודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל סגר בשעות הבוקר המוקדמות (שבת) תחנת רדיו פלסטינית בחברון. כוחות צה"ל פשטו על רדיו אל-חליל (רדיו חברון), תחנה פופולרית בעלת קהל מאזינים רב, החרימו ציוד שידור שהיה בו והשאירו במקום צו סגירה לרדיו לחצי שנה שעליו חתום אלוף פיקוד מרכז רונה נומה.

הצו
הצו
אולפן השידור לאחר הפשיטה (צילום מסך)
אולפן השידור לאחר הפשיטה (צילום מסך)

מצה"ל נמסר כי הפעולה בוצעה בשיתוף עם השב"כ והמנהל האזרחי, וכי בפעולה הוחרמו ציוד טכני ומשדרים והסיבה לסגירתה נעשתה בעקבות שידורי הסתה אשר הושמעו בתחנת הרדיו על רקע המשך ההסתה ופעולות הטרור, שהבסיס לרבות מהן הוא חברון.
במנהל האזרחי טוענים כי תחנת הרדיו "אל חליל" משדרת שירי הסתה קשים כנגד מדינת ישראל, ומעודדת ביצוע פיגועי התאבדות ורצח אזרחי ישראל. "מתחקור הפיגועים האחרונים נמצא כי ישנו קשר בין ההסתה אשר משלהבת את הציבור הפלסטיני לבין אירועי הטרור המתרחשים לאחרונה", כך המנהל. לטענתם תחנת הרדיו בריכה את משפחות "השאהידים" על מותם, שבחה והיללה את מבצעי פיגועי דריסה ודקירה וקראה להמונים לנקום את מות ה"שאהידים".

אמג'אד שאוואר, מנהל רדיו חברון אמר הבוקר כי כוחות הביטחון הישראליים נכנסו בסערה לאולפן התחנה, החרימו משדרים ומחשבים והשאירו בתחנה צו סגירה ל-6 חודשים בשל הסתה כנגד ישראל. הוא קרא למשרד התקשורת שברשות הפלסטינית ולארגוני זכויות אדם לפעול ולעצור את "הפירטיות הישראלית", לדבריו.
זוהי תחנת הרדיו השנייה שנסגרת החודש. לפני כשלושה שבועות פשטו צה"ל המנהל האזרחי וכוחות הביטחון על תחנת הרדיו "מאנבר אל חוריה (בימת החופש) " ששידרה אף היא מחברון. מחשבי ומשדרי התחנה הוחרמו ובמקום נמסר לבעליה צו סגירה האוסר על התחנה לשוב ולשדר במשך חצי שנה. גם כאן נטען בצה"ל כי התחנה נסגרה בשל עידוד מעשי טרור ותקיפה כנגד ישראל ושילהוב מאזיניה לחטוף ישראלים.

המשדרים הוחרמו (סוכנות מען)
המשדרים הוחרמו (סוכנות מען)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן