Skip to content

מכון טסטים ירושלמי שניפק על פי החשד אישורי טסטים לרכבים לא תקינים נסגר

מכון טסטים הירושלמי נסגר לאחר שעשרות אנשים וביניהם בוחני טסטים במכון נעצרו בחשד שהעבירו רכבים לא תקינים כרכבים תקינים בטיחותית והעלימו עין מכשלים חמורים תמורת בצע כסף. משטרת ש"י עצרה הבוקר עשרות חשודים והוציאה צו סגירה למכון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכון רישוי ידוע בירושלים נסגר הערב (שני) בצו משטרתי לאחר שעשרות אנשים וביניהם בוחני טסטים העובדים במכון נעצרו היום בחשד כי העבירו עשרות בעלי מכוניות לא תקינות את מבחן הרישוי השנתי כשהם מעלימים עין מתקלות חמורות ברכבים. בעלי מכון הטסטים הוזמן לשימוע שיערך מחר בעניינו. במהלך החודשים האחרונים ניהלה משטרת ישראל ביחידה המרכזית של מחוז ש"י חקירה סמויה תוך הפעלת סוכן משטרה כנגד מספר חשודים במעורבות בהעברת רכבים בעלי ליקויים מכניים חמורים את מבחני הרישוי במכון רישוי באזור ירושלים. מהחקירה עלה חשד כי החשוד המרכזי בפרשה, ערבי ישראלי תושב מזרח ירושלים, פעל בשיתוף עם חשודים נוספים במכון הרישוי ומחוצה לו להעברת רכבים לא תקינים כתקינים במבחן הרישוי. מהחקירה עלה כי אל החשוד המרכזי פנו על פי החשד עשרות לקוחות בבקשה להעביר את רכביהם את מבחני הרישוי זאת למרות ידיעתם ועצימת עין כי ברכביהם קיימים ליקויי בטיחות חמורים, ומבלי התערבותו של החשוד המרכזי, לא היה עולה בידם להעביר את הרכבים בדיקת רישוי.

צילום אילוסטרציה בלבד
צילום אילוסטרציה בלבד

במהלך הפעלת הסוכן המשטרתי כנגד החשוד המרכזי נאספו ראיות הקושרות אותו למעורבותו הישירה לעבירות המיוחסות לו. על פי החשד, פעל החשוד בשיתוף מספר בוחנים במכון הרישוי, במטרה שייקחו חלק במזימה ויסייעו בידו לתת גושפנקא לתקינות הרכבים הלקויים בניגוד לחוק. עוד עולה מן החקירה, כי החשוד המרכזי עמד בקשר עם בעל מוסך באזור התעשייה שבו נמצא גם מכון הרישוי, אשר על פי החשד, ניפק אישורי תיקון פיקטיביים עבור הרכבים הלקויים.
בפעילות מעצרים נרחבת נעצרו היום עשרות חשודים אשר היו מעורבים לטענת המשטרה באופן ישיר בהתנהלות הלקויה. כלל החשודים הועברו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י. במשטרת ש"י רואים בחומרה את העובדה ש"מדובר בעבירות חמורות שנעשו ממניעי בצע כסף, זאת על חשבון ביטחון הציבור וביטחונם ושלומם של משתמשי הדרך, כל זאת תוך דריסת החוק ברגל גסה". "כל כלי רכב שעבר את מבחני הרישוי במרמה ותוך כדי התנהלות פלילית, נחשב כפצצה מתקתקת מבחינה בטיחותית", נמסר מהמשטרה. במסגרת החקירה צפויים מעצרים נוספים בהתאם להתפתחויות בחקירה. כאמור מכון הטסטים נסגר בסמכות משטרת ישראל לתקופה של 30 יום.

1 Comment

  1. גורן
    13 בינואר 2016 @ 2:11

    כשאתה נוסע בכבישים ורואה משאיות הרוסות לגמרי כשהארזים הכבדים שלהם סגורים[ משאיות זבל] עם כבל פשוט אתה מבין [ מסריח כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן