Skip to content

המכינה בעלי: הרב לוינשטיין לא שינה את עמדותיו אבל "יש מקום לכולם בצה"ל"

במכתב ששיגר הערב ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין שהתבטא בחריפות כנגד הומוסקסואלים ולסביות, מסביר הרב למנכ"ל משרד הביטחון כי דבריו פורשו לא נכון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש המכינה הקדם-צבאית בהתנחלות עלי, הרב יגאל לוינשטיין, שלח הערב (שלישי) מכתב הבהרה למנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם, בהמשך לפגישתם ביום חמישי האחרון. לוינשטיין לא חזר בו מ דבריו אך ניסה להבהיר כי דבריו "התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה"ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה"ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות", מנסה הרב להנמיך להבות מהאש שהצית בדבר אמונתו כמו גם אמונת רבנים נוספים מהציונות הדתית כנגד דבר הימצאותם של הומוסקסואלים ולסביות בצה"ל וכנגד הקהילה הלהט"בית בקלטת ווידאו בה תועד הרב שאמר  עליהם כי מדובר בסוטים שמטריפים את המדינה".

הרב לוינשטיין - דבריו פורשו לא נכון? (צילום מסך)
הרב לוינשטיין - דבריו פורשו לא נכון? (צילום מסך)

"מחאתי הייתה מכוונת רק לניסיון לגרור את צה"ל למלחמת הדעות המתחוללת בחברה ביחס לשורה של נושאים, ביניהם גם היחס למבנה המשפחה בעם ישראל. בסוגיה זו תהום פעורה בין השקפת העולם הליברלית לבין ההולכים בדרכה של תורת ישראל", הסביר הרב וכתב כי " טענתי ואני עדיין טוען כי מקומו של המאבק בין השקפות אלו הוא החברה האזרחית, ולא בתוך תוכו של הצבא היקר לכולנו". לוינשטיין לא הסביר מדוע בניגוד לדבריו אלו, הוא כמחנך ורב במכינה קדם צבאית מקדם ומשריש את ערכי אמונתו לגבי ה"סוטים" שבעם בקרב תלמידיו שמתגייסים בקרוב לצה"ל.
"אני מאמין שצריך להכניס לחינוך בצה"ל את המחבר ולא את המפריד בין חלקי החברה הישראלית" הוא כותב ומסביר כי "הביקורת שהשמעתי לא ביטאה אובדן אמון אלא נבעה מלב אוהב וכואב. לפעמים דווקא מתוך אכפתיות ושייכות נמתחת ביקורת חריפה. הקדשתי את כל חיי לחיזוק הצבא, מתוך אמון ודו – שיח. זו הדרך שאני מאמין בה, וברוחה אני ממשיך לחנך את תלמידיי".

ביום שלישי שעבר דחה ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, ביקור שהיה אמור לקיים במכינה הקדם צבאית בעלי. זאת בעקבות החלטה בצה"ל לבחון את ההתקשרות של הצבא עם המכינה, לאור התבטאויותיו של לוינשטיין העומד בראשה. מנכ"ל משרד הביטחון האלוף מיל' אודי אדם. ביקש הבהרות לגבי התבטאויותיו של לוינשטיין נגד קהילת הלהט"בים, וגורמים ביטחוניים מסרו כי מנכ"ל משרד הביטחון בוחן מחדש את תקצוב המכינה הקדם צבאית בעלי. בנוגע לכך האלוף אדם טרם השיב ועד כה לא שינה את החלטתו בדבר תקצובה של המכינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן