Skip to content

הפייסבוק ככלי שיווקי

הפייסבוק הוא לא רק רשת חברתית שמקשרת בין אנשים בכל העולם ועוזרת להם לשמור על קשר, היא גם פלטפורמה שיווקית נהדרת לעסקים. כיצד עושים את זה נכון? הפייסבוק החל את דרכו כרשת חברתית לכל דבר- דברך לקשר בין אנשים בכל רחבי העולם, לשמור על קשר ולשתף זה עם זה דברים אקטואליים, אישיים ואף לקדם אג'נדות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפייסבוק הוא לא רק רשת חברתית שמקשרת בין אנשים בכל העולם ועוזרת להם לשמור על קשר, היא גם פלטפורמה שיווקית נהדרת לעסקים. כיצד עושים את זה נכון?

קרדיט ל Freepik

הפייסבוק החל את דרכו כרשת חברתית לכל דבר- דברך לקשר בין אנשים בכל רחבי העולם, לשמור על קשר ולשתף זה עם זה דברים אקטואליים, אישיים ואף לקדם אג'נדות חברתיות. עם הזמן התגלה הפוטנציאל העסקי הטמון בו- שיווק ללא עלות נוספת- שכן מדובר בפלטפורמה חינמית לגמרי- לקהל יעד רלוונטי. מכיוון שההתחייבות של מקימי הפלטפורמה היא שהיא תהיה חינמית ולעולם לא יגבו כסף עבור ההצטרפות אליה, היה עליהם למצוא דרך אחרת לגבות מהמשתמשים תשלום עבור השיווק והפרסום שלהם ולכן פייסבוק החלה להוריד את החשיפה האורגנית של פוסטים עסקיים על מנת שיותר ויותר משתמשים יקנו פרסום וישתמשו בכלי השיווק הממומנים של פייסבוק, אך ממש לאחרונה פייסבוק ביצעו שינויים באלגוריתם שלהם ועכשיו מוצגים יותר עמודים עסקיים, פוסטים של חברים, המלצות על תכנים ועוד…

רגע לפני שמתחילים להקציב תקציב פרסום לפייסבוק ולנהל קמפיינים ממומנים ברשת החברתית- ישנן כמה אפשרויות שיווק בפלפורמט האינטרנט המעולה הזו ללא עלות שניתן להשתמש בהן על מנת לנצל את מה שהפלטפורמה הזו מציעה.

 הקמת דף עסקי:

הפייסבוק לא מאפשר פרסום ושיווק דרך דף פרטי שנועד בשביל שיתופים פרטיים בלבד. על מנת לפרסם ולשווק עסק יש לפתוח דף עסקי-ללא עלות ולהעלות שם את הפרסומים.

  1. נראות הדף-חשוב שהדף העסקי יהיה זהה לאתר במידה וקיים- ויענה על כל הקטגוריות בו בצורה ברורה. יש לספק כמה שיותר פרטים רלוונטיים בדף מכיוון שזהו דף הבית שפונה אל הקהל הרלוונטי. חשוב שהדף העסקי יראה טוב עם תמונות רלוונטיות ומידע רלוונטי.
  2. קהל יעד- יש לטרגט את הקהל כבר בפתיחת העמוד על מנת שמראש יפנה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים
  3. יש לשייך את הדף העסקי לפרטי.
  4. פרסום ושיתוף של פוסטים-מכיוון שפייסבוק הורידה באופן משמעותי את החשיפה של הפוסטים בדפים העסקיים יש לפרסם אותם בשעות הרלוונטיות בהן יש כמה שיותר משתמשים ברשת, ולשתף בדף הפרטי ובקבוצות ולבקש מעוקבים לפרסם שכן ככה החשיפה תגדל.
  5. מעקב אחר תגובות– חשוב להקפיד להעלות פוסטים בדף הפייסבוק באופן קבוע ולעקוב אחר תגובות אחרת זה כמו לקוח שייכנס לחנות ולא יקבל מענה לשאלותיו.

פתיחת קבוצה:

כאשר מדובר באנשי מקצוע אשר יש להם מידע להעביר פתיחת קבוצה הינה דרך מעולה להגדיל את קהל הלקוחות. לדוגמא- יועצת שינה יכולה לפתוח קבוצה בה היא מספקת טיפים להורים טריים ועייפים. סטייליסטית יכולה לפתוח קבוצה בה היא מספקת טיפים בנושא לבוש, מעודדת את העוקבות לשלוח שאלות וגם מעלה צילומים של בגדים ואקססוריז עם הסברים. בעת פתיחת קבוצה חשוב לבדוק את מי מצרפים על מנת שתהיה ממוקדת וכן לדאוג לענות ולהיות פעילים בקבוצה.

פרויקט:

פרויקט דומה לקבוצה רק שהוא חד פעמי. ולכן כשמקימים קבוצה שתומכת בפרויקט הוא צריך להיות ממוקד, תחום בזמן ופעיל במיוחד. הכוונה  היא לכמה שיותר עדכונים שוטפים, פעילויות, שיתופים של העוקבים, מידע על הפרויקט על מנת לעודד אנשים לקחת חלק, לעקוב, להיות פעילים- וכמובן לבדוק כיצד נסגר הפרויקט בהתאם למטרתו הראשונית ולחכות לעוד פרויקטים עתידיים.

תחרויות:

דרך נוספת, קלה ומהירה של דפים עסקיים להגדיל את כמות הלייקים והעוקבים שלהם בדף היא תחרות. תחרות מגדילה את החשיפה לדף שכן היא דורשת מכל המשתתפים בה לעשות לייק לדף ולשתף אותו על מנת שיגיע לכמה שיותר אנשים. משתמשים רבים הופכים ללקוחות פוטנציאליים וגם עוקבים אחר הדף על מנת לראות מה הן תוצאות התחרות ואם יש עוד תחרויות. זוהי דרך קלה ומהירה להפיץ ולחשוף מותגים והיא דרך נהדרת ולבעלי מוצרי צריכה פיסיים שיכולים להרשות לעצמם לספר במתנה אחד ממוצריהם.

חנות וירטואלית:

דף הפייסבוק מאפשר פתיחה של חנות וירטואלית בה ניתן לפרסם מוצרים ולמכור אותן אונליין- דרך הפייסבוק. זוהי דרך נוספת להגדיל מכירות והפיץ בצורה רחבה את המותג ואת השירותים לקהל יעד שלא היה מגיע לאתר ולרכישה דרכו או פיסית לחנות. זוהי דרך מכירה נהדרת לבעלי מוצרי צריכה כמו ביגוד, נעליים, כלי מטבח, אקססוריז וכדומה- אשר הלקוח יכול לרכוש במהירות ובקלות דרך הרשת.

לא משנה מהי הדרך הנבחרת יש לזכור שבראש ובראשונה הפייסבוק הינו פלטפורמה חברתית ולכן רק פרסומים מכירתיים פחות יעבדו. על מנת לשווק בצורה נכונה בפייסבוק יש להגיע אל קהל היעד- ליצור חיבור ומעורבות, לספק תוכן איכותי ורלוונטי, תחרויות המשתפות את המשתמשים ומידע חשוב לגולש. יש לשווק בצורה חברתית ומיידית שכן מדובר בפלטפורמה שמתקדמת במהירות ומתחלפת מספר פעמים בשעה ולכן יש לשווק ולעקוב באופן קבוע אחר כל פעילות פרסום שכן לקוח שפנה ולא קיבל תשובה מיידית יעבור הלאה. שיווק דרך הפייסבוק מאפשר ליצור ולשמור על קשר פעיל עם הלקוחות אך יש לדאוג לעשות זאת בצורה מקצועית ואמינה , אין לטעות- אמנם השירות בפייסבוק ניתן מאחורי המקלדת אך הוא שווה ערך ולעיתים חשוב יותר משירות פנים מול פנים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן