Skip to content

על מבוכה וצביעות

ואז החלו הפוליטיקאים להרים גבה. היות והבורקה והחיג'אב אסורים ללבישה ברחובות ערי צרפת הרי שברור מבחינתם שגם על הבורקיני להיאסר. למה? הרי הוא איננו מסתיר את פני המתרחצת? מה זה משנה לפוליטיקאי אם יש לו קצת יכולת להרוויח הון פוליטי?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הבורקיני - צילום קטלוג

היות וימים אלו הם ימי החופשה המסורתית באירופה, המדיה נאבקת נואשות למצוא סיפור למלא את דפי העיתונות, לא עניין פשוט כלל ועיקר. הפוליטיקאים מחפשים נואשות דרך להיכנס אל דפי העיתונות. ומה קל ונוח יותר מ"להיכנס" במוסלמים.

העיתונות הצרפתית מלאה כתבות ומאמרים, דיווחים ופרשנות על… בגד ים – הבורקיני – שילוב של בורקה וביקיני.

הבורקיני הוא בגד ים באורך מלא כולל כיסוי לראש, אם כי איננו מסתיר את הפנים ומיועד לנשים מוסלמיות.

מעבר לעובדה שהבורקיני מזכיר לי ששחיינים מקצועיים השתמשו לא מעט בבגדי ים מלאים ואיש לא צייץ או מחה על כך הרי שהבורקיני נועד לאפשר לנשים מוסלמיות לעשות צעד אחד קדימה ולהינות ממה שכל צרפתי יכול להנות ממנו בלי חשש. מהים.

עד היום נהגו הנשים המוסלמיות (וגם היהודיות הדתיות בישראל) להיכנס למים עם בגד מלא. מצד אחד מדובר בסיכון נפש שכן הבגד סופג מים והאישה הלובשת אותו פשוט בסכנת טביעה, מצד שני בגד רטוב נצמד לגוף והופך את החוויה ללא צנועה מבחינת המאמינות. בא הבורקיני ומאפשר להן להכנס לים בצניעות וללא סיכון חיים.

ואז החלו הפוליטיקאים להרים גבה. היות והבורקה והחיג'אב אסורים ללבישה ברחובות ערי צרפת הרי שברור מבחינתם שגם על הבורקיני להיאסר. למה? הרי הוא איננו מסתיר את פני המתרחצת? מה זה משנה לפוליטיקאי אם יש לו קצת יכולת להרוויח הון פוליטי?

אין צביעות גדולה מזו שכן רחצה בחופי צרפת מותרת ללא חלק עליון, דהיינו, חצי עירום. ועל החוף תוכלו למצוא נשים בבגדי ים מכל הסוגים והמינים כולל כאלו שאי אפשר להסתובב עימם ברחוב מבלי להיקנס. אז מה קיבינימט הבעייה עם הבורקיני?

טענת ה"אישה המושפלת" היא טענה מגוחכת, שכן סוף סוף יכולות הנשים המוסלמיות להינות ממה שכל אישה אחרת רואה בו כמובן מאליו בחודשי הקיץ החמים, ללכת לים. דהיינו אין כאן שום השפלה אלא שחרור. ומדוע אם כן מותר חצי עירום אבל בגד ים מלא לא? תרבות? צרפת היא המדינה הראשונה בהסטוריה של אירופה שהפרידה דת ממדינה, ובמקביל נתנתה חופש פולחן מלא לכל בני הדתות, אם כן מדוע אותה רפובליקה מתקשה לקבל אמונתו של האחר (המוסלמי) ולתת לו את אותם הזכויות שניתנות לכל אדם אחר? הרי אם הנשים המוסלמיות היו ממשיכות להיכנס למים עם בגדים (ולטבוע) לאיש לא היתה טענה. אז מדוע בגד ים משוכלל המאפשר להם להינות מאותו לוקסוס כמו כל אישה אחרת מהווה בעיה תרבותית? ואי אפשר להתייחס אליו כ…סתם עוד עיצוב של בגד ים.

כי זה לא טוב לפוליטיקאים, פוליטיקאים חייבים לשפוך שמן למדורה. כי בימים אלו אחרי מסע של פילוג והפרדה מסע של שיסוי בכל מה שנראה או נקרא או נשמע מוסלמי. הרי שכל הקשקוש הזה של "זו לא התרבות שלנו" (וחצי עירום זה כן התרבות שלנו?) נועד אך ורק למטרה אחת. קולות הבורים וחסרי הדעת, המוסתים והטפשים.

העניין הוא שרוב האנשים עימם דיברתי. אינם מבינים כלל על מה המהומה ועבור רובם זו בעצם חדשה טובה והם רואים בבורקיני נסיון אמיתי של האישה המוסלמית להשתלב בחברה המקומית, בחיי היום יום שלה והנאותיה למרות מגבלות הדת.

9 Comments

  1. גידי
    25 באוגוסט 2016 @ 9:11

    עמית התחברתי רק למשפט האחרון שלך שאתה חי שם ולא מתחזה, לכן אני שמח מעריך ומאחל לך הנאה ובריאות .

  2. גורן
    22 באוגוסט 2016 @ 10:28

    עמית בוקר טוב
    אני מנסה לכתוב תגובות בשאר הידיעות והם לא מופיעות האם זו תקלה או שאליק מאור לא מאפשר לי להגיב בברכה גורן

    • עמית מנדלזון
      22 באוגוסט 2016 @ 10:38

      כתב יכול לאשר או לא לאשר תגובה, הן אינן נמחקות ונשלחות לפח שם רק אני יכול לראות אותן היות והפח ריק. כנראה שלא נקלטו כלל. לא יכול לומר לך מדוע כי מהצד שלי אין בעיה יתכן שהחיבור שלך לאינטרנט קצת איטי הבוקר וצריך להמתין. מה שבטוח אי אפשר לחסום תגובה בזמן כתיבתה

    • אליק מאור
      22 באוגוסט 2016 @ 20:31

      גורן, צודק עמית. לא ראיתי שום תגובה מצידך. אין לי מושג מדוע. אבל נסה שוב

  3. גורן
    22 באוגוסט 2016 @ 9:55

    בראיון נוקב לעיתון "לה פיגארו" השבוע הבהיר מומחה לתולדות המשפט, הפרופ' ז'אן־לואי הרואל, מימד נוסף, חשוב הרבה יותר, של העימות סביב הבורקיני: "האיסלאם הוא במהותו פוליטי. חשוב להזכיר שהאיסלאם הוא תפיסה כוללת המערבת דת, פוליטיקה, משפט ותרבות. האיסלאם הוא קודקס של חוקים המתיימר להחליף את המשפט של המדינה המארחת". כלומר, מאחורי עניין אמוני לכאורה עומד ניסיון השתלטות איסלאמית על המרחב הציבורי. הוא הבהיר: "יש להצביע בצורה ברורה על האויב, והוא כפול: מצד אחד ג'יהאדיסטים אלימים המבצעים מעשי טבח במדינתנו, ומצד אחר, ג'יהאדיסטים תרבותיים השואפים להשליט את הציביליזציה, החוקים ואורח חייהם על אדמתנו". על השאלה בנוגע לכך שליהודים הותרה רחצה נפרדת בכמה בריכות ציבוריות, הוא ענה: שמעתם אי פעם על מישהו שביצע פיגוע בצרפת בשם זרם יהודי כלשהו?

    • גידי
      23 באוגוסט 2016 @ 20:29

      גורן
      אני מסכים עם עמית בעניין הבוריקיני הוא באמת לאצריך להפריע .נכון האסלם הוא לא רק דת ,הוא פוליטיקה שדוגלת בהשתלטות על המרחב הציבורי.
      נכון, צרפת היא המדינה הראשונה ב אירופה שהפרידה דת ממדינה, ובמקביל נתנה חופש פולחן מלא לכל בני הדתות . לכן על צרפת לכבד את המוסלמים ודתם לאפשר להם חופש דת ופולחן.כמו כן לכבד זכויות אדם שלהם ואת רצונם בעצמאות והחלת חוקי השריעה במקומות בהם הם רוב לדוגמה מרסיי ופאריס.
      על ישראל לתמוך בהתנחלויות הנ"ל(מרסיי ופאריס )על ישראל לממן ולתמוך בהקמתם של ארגוני זכויות אדם בצרפת לקידום מטרות הומניות ודמוקרטיות אלה.

      • עמית מנדלזון
        23 באוגוסט 2016 @ 22:26

        מצטער לאכזב אותך גידי אבל המוסלמים לא דורשים כלום בצרפת, לא שריע ולא בטיח. הם רוצים לחיות כמה שיותר כמו כולם והבורקיני הוא עוד הוכחה. כמובן שישראלי ימני שטוף מוח יסרב לקבל את זה וימשיך לחפש צידוקים והמצאות, זה החיים. כמו שכבר אמתרי אתה מוזמן לראות הכל במו עיניך

        • גידי
          24 באוגוסט 2016 @ 9:41

          עמית
          כמובן בצרפת המוסלמים לא רוצים כלום זה פשוט או הכל או כלום…
          ראה את הסדרה של צביקה יחזקאלי שהתחזה לעיתןנאי פלסטיני והם סיפרו אמת. עמית אתה אתה חי במציאות מדומה ,אתה לא יודע לעשות אחד+אחד (כמו היהודים לפני השואה ). כמה שאתה תמים.

          • עמית מנדלזון
            24 באוגוסט 2016 @ 10:43

            נו טוב אמרת את מילות הקסם לחיסול כל דיון "צבי יחזקאלי" האיש שמופקד על ההסתה שלא מבין דבר וחצי דבר ממה שקורה באירופה. האיש שעשה קריירה מבולשיט. טוב ידידי לך תאמין לו. אני רק חי כאן ולא מתחזה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן