Skip to content

חיל האוויר תקף עמדות תותחים סוריות באזור קוניטרה

הבוקר, בפעם השלישית תוך שבעה ימים התפוצצה פצצה שנורתה מסוריה בשטח מדינת ישראל. חייל האוויר תקף בתגובה. הבוקר חודשה הלחימה בגולן בין המורדים לצבא סוריה והחיזבאללה. בעוד המורדים מדווחים על איחוד הפלגים במתקפה משולבת הגיבו בחיזבאללה כי כוחות אסד בלמו את התקיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר תקף בצהריים (שבת) עמדות תותחים של צבא סוריה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי פצצה שהתפוצצה הבוקר בצפון רמת הגולן. הבוקר, בפעם השלישית בתוך 7 ימים התפוצצה פצצה שנורתה מסוריה בצפון רמת הגולן. באירוע לא דווח על נפגעים. בצה"ל טרם איתרו את מקום הנפילה המדויק ולכן אין לומר בוודאות באם מדובר בפצצת מרגמה או רקטה. פחות משעה לאחר הזליגה תקף צה"ל באמצעות כלי טייס של חיל האוויר עמדות תותחים השייכים למשטר הסורי. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כול ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".
לאחר נפילת הפצמ"ר הקודם באמצע השבוע החולף  הגיב צה"ל שעות ארוכות בירי לעבר מספר מטרות ובאופן חריג לתגובות צה"ל לעבר מקורות ירי לאחר שפצצה זולגת לשטח הישראלי. הפצמ"ר נפל אז בעומק שטחה של ישראל, במרחק של יותר מ -10 קילומטרים מהגבול.

תקיפת חיל האוויר (ארכיון)
תקיפת חיל האוויר (ארכיון)

מוקדם יותר היום הכריזו כמה פלגי מורדים באזור קוניטרה, בסמוך לגבול ישראל, כי כוחותיהם המשותפים ובינהים גם מורדי ארגון "ג'בהת פתח א-שאם", שהיה קודם לכן שלוחת אל-קאעידה בסוריה, פתחו במבצע משותף כנגד צבא המשטר.  בתגובה לכך טענו היום בחיזבאללה כי המתקפה נבלמה על ידי הצבא הסורי וכוחותיהם הצבא הסורי בעת התקפה של הפלגים החמושים על עמדות הצבא הסורי בצפון קוניטרה וכי נפלו הרוגים ופצועים בקרב המורדים. לדברי הארגון השיעי, המורדים ירו רקטות לעבר הכפר הדרוזי חדר שבצפון הרמה ושנמצא במקביל למג'דל שמס.
אתמול דווח על ידי מקורות ערביים כי ארגון החייזבאלה נפרס לאחרונה לאורך גבול ישראל סוריה במסווה של מיליציה מקומית , על פי הדיווח נראה כוח החיזבאללה מספר פעמים כשהוא במסווה של כוח מיליציה מקומית היוצא לעבר כוח של המשטר הסורי באזור קוניטרה.
ביום שני שעבר דווח בסוכנות הידיעות האירנית "פראס" כי חיזבאללה וכוחות משטר אסד מתכוננים לקראת מתקפה גדולה לארוך הגולן (הסורי) ליד הגבול עם ישראל.

הכריזו על מתווה סיום לוחמה בסוריה סרגי לברוב (ימין) וג'ון קרי (צילום מסך אל ג'זירה)
הכריזו על מתווה סיום לוחמה בסוריה סרגי לברוב (ימין) וג'ון קרי (צילום מסך אל ג'זירה)

תוך כך הכריזו הלילה (שישי) בתום יום דיונים מרתוני, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת שנערכה בז'נבה, על הסכמה משותפת המכריזה על מתווה לסיום מלחמת האזרחים בסוריה. מתווה שבמסגרתו תיכנס לתוקפה הפסקת אש ברחבי המדינה בתחילת השבוע הבא. עוד סיכמו הצדדים כי במסגרת ההסכם בין רוסיה לארה"ב סוכם על שיתוף פעולה צבאי בין ארה"ב לרוסיה בלחימה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן