Skip to content

חברת הנהלת נשות הכותל הותקפה בידי חרדית

רחל כהן, חברת הנהלת נשות הכותל הותקפה הבוקר בחניקה וסידור התפילה נחטף מידה על ידי אישה חרדית. נשות הכותל מאשימות את רב הכותל שאינו עושה דבר למנוע את הפגיעה בהן ובתפילתן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הנהלת נשות הכותל הותקפה הבוקר (חמישי) בחניקה וסידור התפילה נחטף ממנה במהלך תפילת ראש חודש כסלו. האישה חשה ברע ופונתה על ידי חברותיה לביתה.
הבוקר הגיעו 120 נשים מנשות הכותל להתפלל כהרגלן מידי ראש חודש.  מנגד המתינה לנשים קבוצה קטנה של כ 6 נשים חרדיות שהגיעו עם משרוקיות בידיהן על מנת להפריע תפילת הנשים.

המתפללת מותקפת בחניקה על ידי חרדית (צילום: מיכל פתאל)
המתפללת מותקפת בחניקה על ידי חרדית (צילום: מיכל פתאל)

רעש המשרוקיות הפריע מאוד ואחת מהמתפללות, רחל כהן שוקרון, נגשה אליהן בבקשה להפסיק לשרוק כי הדבר מפריע מאוד. בשלב זה הן התגודדו סביבה ואחת מהן הגיעה אליה מאחור, ינקה אותה בידה ובידה השנייה חטפה ממנה את סידור התפילה. חברותיה של שוקרון חילצו אותה מידיהן, סיימו את תפילתן ועזרו לה להגיע לביתה כשהיא נסערת וחשה ברע.

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל זעמה והטילה את מלוא האחריות על שמואל בן ציון רבינוביץ , רב הכותל: "העובדה שרב הכותל ונציגיו אינם פועלים נגד ביזוי הכותל על ידי המפגינות החרדיות עם המשרוקיות, היא אור ירוק עבורן להעלאת רף האלימות נגד נשות הכותל, והחניקה היא תוצאה ישירה מכך", אמרה המנכ"לית.

 מנגד, ציינו נשות הכותל, כי רב הכותל לא בוחל בשום אמצעי למנוע מנשים קריאה בתורה בכותל. בין הפעולות שננקטו הבוקר לטובת העניין: הצבת שורת מחסומים משער האשפות עד לעמדות הבידוק הביטחוני; דרישה מחברות הארגון לבצע על גופן חיפוש בלתי-חוקי, בשל חשד כי הן נושאות על גופן ספרי תורה.
"אנחנו חיות בעולם שבו מתבצע חיפוש גופני משפיל לנשים יהודיות במטרה למנוע מהן קריאה בספר תורה, רק משום שממשלת ישראל מניחה לגורמים הקיצוניים ביותר להדיר, להפלות ולהשתיק נשים בכותל. חיפוש גופני היום ועונשי מאסר מחר לא ירתיעו אותנו מהמשך המאבק על יהדות שפויה ללא כפייה דתית במדינת ישראל.
"ההוראה לבצע בנו חיפוש גופני היא צעד נוסף במדרון מדינת ההלכה. זוהי יריקה בפניהן של נשים יהודיות ופגיעה קשה בעקרון השוויון המגדרי וחופש המצפון והדת של כל ישראלי וישראלית", אמרה זקס.

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, היועצת המשפטית לנשות הכותל, מסרה בתגובה: "לפי חוק סמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור,  למאבטחים יש סמכות לבצע חיפוש גופני רק לשם שמירה על בטחון הציבור או כשמדובר במקום בו יש חשש לפעילות חבלנית עוינת. זה בהחלט לא המצב במקרה המדובר".
ממשטרת ירושלים נמסר כי "האירוע לא מוכר למשטרה וטרם נתקבלה תלונה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן