Skip to content

חמישי 26 ינואר 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה מסתמן: טראמפ ישלול מימון מארגונים באו"ם בהם חברה הרשות הפלסטינית (מדיני) * בצה"ל נערכים שוב לפינוי עמונה, דיון דחוף בבג"ץ ביום שני על המתווה (חדשות) * במהלך פעילות לילית בג'ינין, מטען הושלך לעבר החיילים, חייל אחד נפצע קל (בטחוני) * החרדים זועמים: טקס השבעת חיילים בכותל? פריצות נוראה (חרדים) * משרד המשפטים בוחן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מסתמן: טראמפ ישלול מימון מארגונים באו"ם בהם חברה הרשות הפלסטינית (מדיני) * בצה"ל נערכים שוב לפינוי עמונה, דיון דחוף בבג"ץ ביום שני על המתווה (חדשות) * במהלך פעילות לילית בג'ינין, מטען הושלך לעבר החיילים, חייל אחד נפצע קל (בטחוני) * החרדים זועמים: טקס השבעת חיילים בכותל? פריצות נוראה (חרדים) * משרד המשפטים בוחן אם כחלון נמצא בניגוד עניינים שימנע ממנו לעסוק במינויים לעליון (פוליטי)

תחזית מזג האוויר

היום (חמישי): התקררות וגשם שיתחזק בערב

מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול ירידה בטמפרטורות. לקראת שעות הערב יחלו לרדת גשמים בצפון הארץ ויתפשטו למרכז. באזור הערבה ובאילת ייתכן גשם מקומי. בלילה הגשמים יתחזקו וילוו בסופות רעמים ובמשבי רוח חזקים. בלילה הגשמים יתפשטו לצפון הנגב. בחרמון יירד שלג וקיים חשש להצפות בערי החוף ובנחלי ים המלח

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 8-17, קצרין 6-14, צפת 5-11, טבריה 10-19, נצרת 7-14, חיפה 10-17, תל אביב 11-18, ירושלים 6-12, אשקלון 11-18, עין גדי 14-22, באר שבע 8-17, ערד 7-15, מצפה רמון 5-14, אילת 12-21

מחר, יום שישי, ירדו גשמים לפרקים מהצפון ועד לצפון הנגב. רוחות חזקות במהירות של עד 80 קמ"ש ינשבו וגובה הגלים עשוי להגיע עד לשבעה מטרים. בבוקר קיים חשש להצפות בערי החוף. מאוחר יותר ייחלשו הגשמים בחוף ויתגברו בהרים. קיים גם חשש לשיטפונות בעיקר בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

משעות אחר הצהריים מחר תורגש התקררות ויחל לרדת שלג בפסגות הגליל והגולן מעל 700 מטר. הוא צפוי להיערם על הקרקע. לקראת הלילה צפוי שלג קל גם בפסגות הרי המרכז מעל 900 מטר, בהרי ירושלים ייתכן שלג קל באוויר בלבד.

ביום שבת, ימשיכו לרדת גשמים לפרקים מהצפון ועד לנגב וקיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. שלג ימשיך לרדת בפסגות הרי הצפון וייתכן גם שלג קל בפסגות הרי המרכז. במהלך שעות אחר הצהריים ייחלשו הגשמים והרוחות.

ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות אך עדיין יהיה קר מהרגיל.

פוליטי

משרד המשפטים בוחן אם כחלון נמצא בניגוד עניינים שימנע ממנו לעסוק במינויים לעליון * בבקשת הבחינה שהוגשה נטען כי כחלון מקדם את מינוי ידידו, השופט יוסף אלרון, נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה. בעבר פסל עצמו השר מלדון במתווה הגז בשל קשריו עם איש העסקים קובי מימון (הארץ)

ביטחוני

הלילה התקיים מבצע רחב היקף לתפיסת בית מלאכה לייצור נשק במרחב העיר חברון שבגזרת החטיבה המרחבית ״יהודה״ ע״י כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב. בית המלאכה הכיל שמונה מחרטות המשמשות לייצור אמצעי לחימה, אשר פורקו ונתפסו. מבצע זה מהווה מבצע אחד מיני רבים המתרחשים בגזרת ״יהודה״ מידי לילה לתפיסת בתי מלאכה ונשקים, כוחות צה״ל ימשיכו לפעול ללא הרף כנגד החזקת האמל״ח בגזרה וייצורו

כמו כן, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שוטרי מחוז ש"י ושב"כ באיו״ש 9 מבוקשים. 6 מהמבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

במנשה – במחנה הפליטים ג׳נין נעצרו 2 מבוקשים פעילי ארגון הטרור חמא״ס. באל האשמיה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא״ס.

באפרים –  בבידיא נעצר מבוקש.

בשומרון – במחנה הפליטים עסכר נעצר מבוקש.

בעציון – בדהיישה נעצרו 2 מבוקשים.

ביהודה – ביטא נעצר מבוקש. באדנא נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

בנוסף, בעבוד שבגזרת החטיבה המרחבית ״בנימין״, נכנסו הלילה כוחות צה״ל לביתו של המחבל שביצע אמש * במהלך פעילות המעצרים הלילה בג'נין, פתחו המחבלים באש ויידו מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הלוחמים. חייל אחד נפגע באורח קל. הכוחות השיבו באש למקור הירי והמשיכו בפעילות המעצרים

"שרביט קסמים": מערכת ההגנה נגד טילים לטווח קצר ובינוני שודרגה, וניסוי ראשון בוצע בהצלחה. * בס"ד היא ערוכה כעת להתמודד מול רקטות ברמת דיוק גבוהה, שככל הנראה נמצאות כבר בידי חיזבאללה וחמאס, ועשויות להקשות על "כיפת ברזל"

 שב"כ אסר על רופאה מעזה לעבור לשכם בטיעון של "סיכון ביטחוני", אך חזר בו כשנדרש לנמק * לפני שלושה חודשים ביקשה ד"ר מי עכילה אישור מעבר כדי להתחיל בהתמחות אולם סורבה "מסיבות ביטחוניות". יממה אחרי פניית "הארץ" השב"כ מסר כי "אין מניעה ביטחונית לאפשר כניסתה" (הארץ)

מדיני

'ניו יורק טיימס': ממשל טראמפ מגבש צו שיצמצם את תפקיד ארה"ב בארגונים בינלאומיים * ממשל טראמפ צפוי לצמצם ולשלול מימון מארגונים בינלאומיים בהם חברים ארגונים התומכים בשחרור פלסטין, וכאלו הנשלטים או מושפעים ממדינות התומכות בטרור * לפי טיוטת הצו, אחד הקריטריונים לצמצום התפקיד יהיה מתן חברות מלאה לרשות הפלסטינית או לאש"ף. * הצו עלול לפגוע קשות בסוכנויות האו"ם התלויות במילארדים שמעבירה ארה"ב (העצרת הכללית של או"ם העניקה לרשות הפלסטינית מעמד של "משקיפה", לא של מדינה חברה)

חוץ

ארה"ב: יו"ר בית הנבחרים מגבה את טראמפ: "לחקור אם הייתה הונאת בחירות"

– טראמפ: "מהגרים שהגיעו לארה"ב כילדים לא צריכים לדאוג"

– נשיא מקסיקו: שוקל לבטל את ביקורי בוושינגטון – "מאוכזב מהפעולות של טראמפ לקידום החומה" * שר החוץ המקסיקני: הפגישה בין נשיא מכסיקו לנשיא ארה"ב תתקיים כמתוכנן

– מנהיג האופוזיציה במקסיקו: "לתבוע את טראמפ על תכנית החומה"

– יו"ר בית הנבחרים האמריקני: הקונגרס ישלם על בניית החומה עם מכסיקו

– שיקגו תפצה במיליונים קורבנות לאלימות משטרתית

בלגיה: דיווח: המחבלים מבריסל תכננו גם חטיפות

סוריה: טראמפ: "אייצר אזור בטוח בסוריה, אליו יוכלו אנשים להימלט"

הפיליפינים: לא הושגה הפסקת אש בין ממשלת הפיליפינים למורדים

חדשות

בזמן שמורים מחכים למשכורת שלא מגיעה: זינוק מסחרר בתקציב הפרסום של משרד החינוך * מהנתונים עולה כי תקציב הפרסום גדל פי שניים וחצי בארבע השנים האחרונות; בהסתדרות המורים ובארגון המורים – דווקא חלה ירידה בתקציב (מעריב)

פליטים: ישראל תקלוט 100 ילדים יתמים סורים * הילדים יקבלו מעמד של תושב ארעי * הילדים ייקלטו בפנימיות ובמשפחות אומנה במגזר הערבי

עמונה: עקב הקפאת מתווה עמונה: מערכת הביטחון שוב נערכת לפינוי המאחז * כמה גדודים הנמצאים בקו מבצעי קיבלו הוראה לשוב ולהתאמן לקראת פינוי המאחז הבלתי חוקי. * בתחילת השבוע הקפיא בג"ץ את המתווה בעקבות טענות פלסטינים לבעלות על חלקות סמוכות (הארץ)

– דיון דחוף על פינוי הבתים בעפרה יתקיים ביום שני * השופטת נאור החליטה לכנס דיון בבקשתן של משפחות תשעת הבתים לדחות את הפינוי, זאת משום שהמבנים שאליהם הם מיועדים לעבור טרם מוכנים. חלק מהתושבים יפתחו בשביתת רעב בתחילת השבוע הבא (nrg)

פלילים

"עוקץ תעשייתי" – בתום חקירה מקיפה של משטרת ישראל תוך ביסוס תשתית ראייתית, יוגשו היום כתבי אישום כנגד שישה חברי כנופיית התפרצויות מתוחכמות שהסבו נזק המוערך במיליוני שקלים * ברשותם נתפס ציוד טכנולוגי מתקדם שבין היתר כלל משבש תדרים שלהערכת המשטרה סיכן רבות את המטוסים הנוחתים וממריאים בנמל התעופה "בן גוריון״ * המשטרה תבקש גם לחלט את הכסף שנתפס ברשותם, סכום נכבד של מעל לשניים וחצי מיליון ₪

סחיטה להפצת תמונות אינטימיות – מתלוננת תושבת אחד הכפרים באזור עמק יזראל הגישה תלונה במשטרה שהיא נסחטת ע"י גבר לדבריה הוא שלח לה באמצעות המסנג'ר תמונות אינטימיות שלה וכתב לה כי אם לא תשלם לו 10,000 ₪ הוא יפיץ את התמונות האלה למשפחתה וגם ברשת * בפעילות סמויה של שוטרי משטרת ישראל החשוד בן 30  נעצר ומעצרו הוארך עד ליום ראשון ה-29.1.17 * משטרת ישראל קוראת לכל מי שנפל קורבן לסחיטה לא להיכנע ולהודיע מיד למשטרה! הניסיון מלמד כי העברת כספים לסוחטים, לא מפסיקה את הסחיטה אלא להפך מעצימה ומובילה את הסוחט לדרוש סכומי כסף נוספים מפעם לפעם * המשטרה: "נפעל בכל דרך ואמצעי על מנת לסכל פגיעה באזרח – בטחונו ורכושו, ביניהם בעלי עסקים העמלים רבות למחייתם"

אתמול, בפעילות משולבת של משטרת ישראל עם נציגי משרד האנרגיה בוצעה כניסה ל 2 מתחמי גז פיראטים שפעלו בתוך איזורי מגורים צפופים במג'דל כרום * נתפסו והוחרמו  51 בלוני גז * 2 בעלי המתחמים עוכבו לתחנה לחקירה ונפתחו להם תיקים בגין מסוכנות ושימוש בחומר נפיץ במקום מגורים.

פרסום ושיווק

תקציב חדש למחלקת הדיגיטל ביהושע: מותג הריהוט

בנק ישראל ביטל את החוזר האוסר על תאגיד בנקאי מלווה לפרסם את עובדת היותו מלווה בפרויקט בנייה, באתר הפרויקט או במודעות בעיתונות, ומטיל על התאגיד הבנקאי לוודא כי פרסום או שילוט כאמור לא יוצבו גם על ידי הקבלן.

בריאות

דרמה בהדסה: הרופאים ינטשו המח' האונקולוגית? * שישה רופאים בכירים – כל הסגל הרפואי במחלקה לאונקולוגיה-המטולוגיה בבית החולים הדסה עין כרם – מאיימים לנטוש את בית החולים. מדובר במחלקה שנחשבת לאחת הטובות בישראל ומטפלת בילדים חולי סרטן * המהלך הדרמטי מגיע בעקבות מחלוקת קשה עם מנכ"ל הדסה החדש, פרופסור זאב רוטשטיין. (חדשות 2)

תחבורה

כ"ץ מתכנן רכבת לכותל – אבל שכח את מערב העיר * בעוד שר התחבורה מתעסק בהארכת קו הרכבת לעיר העתיקה בעשור הבא – הארכת מסילת הרכבת הקלה להדסה עין כרם תקועה כבר שנה בגלל מחלוקת כספית בין המדינה לזכיינית * סיטיפס: "אם הדיונים ייכשלו, פרויקט ההארכות יימשך שנים במקום חודשים" (דה מרקר)

חרדים

החרדים כעת גם נגד השבעת חיילים בכותל – לדבריהם "חרפה בכותל המערבי": הם זועמים כי "לראשונה התקיים 'טקס השבעה' בתערובת ופריצות נוראה ברחבת הכותל המערבי"

– לקראת הדיון בבג"ץ על המתווה הרפורמי בכותל המערבי – המתוה שהוצע לנשות הכותל והובטח רשמית לביצוע מי די על ידי ראש הממשלה ומאז נשאר על הנייר  – היועמ"ש לרבנות גורס כי לשופטי העליון אין סמכות לקבוע בעניין מתווה הכותל (גל"צ)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן