Skip to content

אורן חזן: אני לא סרסור

חבר הכנסת התלונן בפני וועדת האתיקה של הכנסת כי חברי כנסת שונים מכנים אותו סרסור ולאחרונה כונה כך על ידי ח"כ סתיו שפיר בציוץ שצייצה בטוויטר. בציוץ לא הוזכר חזן, אבל חבר הכנסת טען, כששפיר כתבה סרסור, היא כיוונה אליו. ועדת האתיקה הטילה על שפיר: הערה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת האתיקה התכנסה היום (שני) לדון בקובלנתו של חבר הכנסת אורן חזן כנגד חברת הכנסת סתיו שפיר שצייצה בטוויטר לרגל יום האישה הבינלאומי על אירוע שעברה בעת שנאמה בכנסת "לרגל יום האישה, שני ח"כים הראשון סרסור והשני ממפלגה שלנשים אסור לרוץ בה, נזפו בי כי לבשתי שמלה חשופת כתפיים, חג שמח לכולכן".

זה הספיק לחזן, על אף ששמו לא הוזכר בציוץ, הוא טען כי "מהקשר הדברים, ברור שהכוונה הייתה אליו", כתב יו"ר הועדה, חבר הכנסת יצחק ועקנין מש"ס, (מפלגה בה נשים אינן יכולות לרוץ לכנסת א.מ). חזן טען כי למרות ששמו לא הוזכר, "השימוש במילה "סרסור" בהקשר אלי הוא בבחינת ביטוי של שקר מוחלט ולכן יש בו משום הוצאת דיבה וההכרעה המשפטית בתיק שניהלתי מול עמית סגל וחדשות 2 אף מאששת קביעה זו".
כזכור בפסק דין ארוך ומפורט קבע השופט אלקלעי בתיק תביעת הדיבה שהגיש חזן כי סגל הצליח להוכיח שחבר-הכנסת השתמש בעברו בסמים קשים, אך לא הצליח להוכיח מעבר לכל ספק כי חזן פעל כסרסור שסיפק זונות לאורחי הקזינו. עם זאת, ובניגוד להצהרה שהפיץ חזן לאחר פרסום פסק הדין, השופט לא שלל את האפשרות כי חבר-הכנסת אכן היה מעורב אישית בסרסרות.

אני לא סרסור (צילום מדף הפייסבוק של ח"כ חזן)
אני לא סרסור (צילום מדף הפייסבוק של ח"כ חזן)

שפיר לא נותרה אדישה, הגיבה לטענתו של חזן וסיפרה לועדה כי באירוע מושא הקובלנה היא נאמה במליאת הכנסת בנושא כספים קואליציוניים שיועידו לחברי כנסת מסוימים וכי "במקום להשיב לטענותיי ולהתמודד עם הביקורת באופן רציני וענייני, בחר גם הפעם ח"כ חזן לנסות ולהסית את מטרת הדיון באמצעות השיטה הנלוזה ביותר. התעסקות בהיותי אישה ובשמלה בה בחרתי ללבוש באותו יום", ועוד: "אין זו הפעם הראשונה או המאה שח"כ חזן משתמש בטכניקה הזו כדי למנוע דיון רציני בכנסת, ומשמיע הערות מכוערות, משפילות ומזלזלות".
שפיר ביקשה להזכיר לוועדה כי תוכן הקובלנה שקרי וכתבה גם כי היא איננה היחידה כינתה את חזן באופן דומה, אר רק נגדה בחר חזן להגיש קובלנה.
ח"כ ועקנין אושש את דבריה בהחלטת הועדה וכתב: " אין זו הפעם הראשונה שח"כ חזן פונה לוועדת האתיקה נגד חברי כנסת שונים המכנים אותו "סרסור", "באשר למילה "סרסור", נקבע (בבית המשפט) כי מדובר בהבעת דעה לגיטימית מכורח העדויות שהונחו בפני בית המשפט. כך לעיתונאים ומכוח כך קל וחומר גם לברי כנסת", כתב ועקנין.
למרות זאת בחר איש ש"ס, יו"ר ועדת האתיקה כי הועדה סבורה כי בהתנהלותה של ח"כ שפיר הפרה את כלל האתיקה הקובע כי ח"כ ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה" ולכן החליטה הוועדה להטיל על שפיר: "הערה".
מעניין שחזן לא שומר על כלל כזה בכול הקשור לשנאתו לחברי כנסת כמו לדוגמה, חברת הכנסת חנין זועבי אותה כינה בדף הפייסבוק שלו "מנוולת, מסיתה ומחבלת עלובה ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן