Skip to content

מגזין חדשות לחג הסוכות – יום רביעי 04 אוקטובר 2017 (מהדורה מיוחדת)

מגזין לחג הסוכות דיווח: HPE נתנה לממשלת רוסיה גישה לתוכנת הגנת הסייבר של הפנטגון על פי הדיווח ברויטרס: הרוסים סקרו את קוד המקור של תוכנת ArcSight, ששימשה בכדי להגן על רשתות מחשב של הפנטגון כחלק מהצעה לרכוש את ההסמכה הנדרשת בכדי למכור את התוכנה למגזר הציבורי הרוסי. בדיווח מצוטטים שישה מקורות צבאיים אמריקניים לשעבר וכן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מגזין לחג הסוכות

דיווח: HPE נתנה לממשלת רוסיה גישה לתוכנת הגנת הסייבר של הפנטגון

על פי הדיווח ברויטרס: הרוסים סקרו את קוד המקור של תוכנת ArcSight, ששימשה בכדי להגן על רשתות מחשב של הפנטגון כחלק מהצעה לרכוש את ההסמכה הנדרשת בכדי למכור את התוכנה למגזר הציבורי הרוסי.

בדיווח מצוטטים שישה מקורות צבאיים אמריקניים לשעבר וכן עובדי ArcSight לשעבר, שטענו כי בחינת פעולתו הפנימית של קוד המקור של התוכנה עלולה לסייע לרוסיה לזהות נקודות תורפה פוטנציאליות במגננות הסייבר של הפנטגון ולהשתמש בהן במתקפות עתידיות.

הסקירה אירעה בשנה שעברה, בתקופה שבה חשדות אמריקניים שהרוסים מרגלים אחריהם בסייבר הגיעו לשיא בעקבות טענות להתקפות נגד סוכנויות ממשלתיות בארצות הברית ואפילו פריצות לקמפיין הבחירות לנשיאות ב-2016, שבמעורבות בהן נחשדת רוסיה. מהפנטגון נמסר כי HPEE לא יידעה אותם על הסקירה, אולם היא לא מחויבת לעשות זאת. (pc)

רוסיה: מוסקבה תרגל אחרי התושבים בעזרת טכנולוגיה לזיהוי פנים

מוסקבה מוסיפה טכנולוגיה לזיהוי פנים ל-170 אלף מצלמות המעקב הפרוסות בעיר בניסיון לזהות פושעים ולהגביר את הביטחון בעיר. מאז 2012 החומר שצולם במערכת המצלמות של העיר נשמר למשך 5 ימים בלבד, כאשר בכל זמן נתון היו שמורים 20 מיליון שעות צילום. "גילינו במהירות שהשוטרים לבדים לא יכולים לנתח כמות כזו של מידע", אומר ארטם ארמולאב, ראש מחלקת טכנולוגיית המידע במוסקבה. "הזדקקנו לבינה מלאכותית כדי שתעזור לנו למצוא מה שאנחנו מחפשים", הוא אומר. (בלומברג)

פרסום ושיווק

הקרב על התודעה החרדית – משרד הביטחון נגד "הפלס"

פרסום ראשון: היועמ"ש השהה את בקשת משרד הבטחון להדיר מידע מקוראי עיתון הפלס, לאחר שפרסם את דעתם של הרבנים החרדים כי גיוס בני ישיבות היא גזירת שמד – מסמך הבקשה וכל הפרטים על מאחורי הקלעים בפרסום ראשון

לפני כשמונה חודשים, פנה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) למשרדי הממשלה וללפ"מ בדרישה לעצור את הפרסומים ולהדיר מידע מקוראי העיתון החרדי-שמרני 'הפלס'. הנימוק: פרסום דעתם של הרבנים החרדים נגד גיוס לצבא. דוברו של ח"כ פורר אמר בשעתו בתגובה, כי ימצאו פתרון להשגת חוו"ד משפטית להדרת מידע מקוראי העיתון. * בדיון שהתקיים בהמשך בועדה לביקורת המדינה, הובהר ללפ"מ כי הדרת מידע מקוראי עיתון הפלס אסורה, וכי עליהם לפרסם בשוויוניות בעיתון.

בנוסף, בדיון שהתקיים אצל היועמ"ש לבקשת סגן שר הבטחון בן דהן (הבית היהודי) הוחלט על מציאת דרכים לפגוע כלכלית בעיתון, כשלטענת בן דהן, חקירות המשטרה נגד העיתון נובעים מפגישה זו.

הרקע: מאז קום העיתון הוחלט על קרטל וחרם פרסומי נגד העיתון על רקע דתי ומסחרי, לאחר כחצי שנה, עם פרסום תוצאות סקר T.G.I. שהראו על חשיפה גבוהה ודרמטית לעיתון הפלס, פרסמו מנהיגי העיתון המתחרה המקורב מאוד ליהדות התורה מכתב הקורא להחרים את עיתון הפלס. * באחד הפרוטוקולים של בית המשפט מופיע כי הקטגור הראשי בפרשה מטעם המשטרה ד.ק. הואשם ע"י אחד החברות המסחריות במשק בסחיטה באיומים ובהתנהלות עבריינית. * בשנה שעברה העבירה המשטרה הודעה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע.

כאמור, בחודש תמוז שיגר שר הבטחון אביגדור ליברמן מכתב ליועמ"ש בו הוא דורש להדיר מידע מקוראי עיתון הפלס. הנימוק: העיתון פרסם את דעתם של הרבנים החרדים כי גיוס בני ישיבות לצבא הוא 'גזירת שמד', והתבטאו נגד פיתוי בני ישיבות לגיוס לצבא – כך עולה מהמסמך המלא שהוסתר ע"י משרד הבטחון ומשרד היועמ"ש, ונחשף בעיתון 'הפלס' – https://drive.google.com/open?id=0B-MxVQkTx0rwSkdGMEhYZWV4dGs

בחוו"ד משפטית מנומקת שכתבה המשנה ליועמ"ש ויועדה למשרד הבטחון (ולא ללפ"מ), היא מעלה כי גם במידה ותתברר עבירה על החוק במסגרת הפניות הטלפונית, החלטה על חרם נגד עיתון הפלס תישאר אסורה ולא חוקית. עם זאת לבקשת הפוליטיקאים, הסכימה לנפק חו"ד משפטית המאפשרת להימנע לעיתים מפרסום בעיתון הפלס אך כל פרסום יש לבדוק לגופו. בקריטריונים להימנע מפרסום יש לעמוד בשלשת התנאים הבאים במצטבר: 1) לא מדובר במידע חיוני לציבור. 2) הפרסום אינו רלוונטי לקוראי העיתון 3) קוראי העיתון משתמשים בחלופות דרכם ניתן למסור להם את המידע.

בנוסף ציינה המשנה ליועמ"ש בחו"ד נקודה דרמטית שמטילה צל על חברות גדולות במשק ומשרדי הפרסום, בציינה את פסיקת בג"ץ כי השותפות לחרם נגד העיתון, מהווה איסור על חרם מודעות וייתכן אף הגבל עסקי.

בהודעה לעיתונות שהוציאה עיתון הפלס, נכתב בין היתר: "הממשלה נוקטת בצעדים חריגים הפוגעים בחופש הביטוי ורומסים את זכויות המיעוט. הפלס יעמוד על זכותו להביע דעתו בענין גיוס בני הישיבות. הצעדים ההיסטריים המופעלים נגד העיתון מוכיחים בעליל כי הוא מהווה המתרס האחרון מול מלחמת התרבות שמטרתה לשנות את הציבור החרדי".

בראיון לתקשורת אמרה נשיאת מועצת העיתונות על החלטת החרם של היועמ"ש: כי "ההחלטה לא ראויה. היא פוגעת בחופש הביטוי. אי אפשר להעניש אותם על ישי שלילת מימון מהשלטון"

אתמול אחה"צ פנה עו"ד יונתן ברמן ממשרד רענן הר-זהר, אדלשטיין, ברמן עורכי דין ליועמ"ש לממשלה לעצור את ההחלטה המאפשרת במידת מה את החרם נגד העיתון, ודורש לקבל את כל המסמכים הרלוונטיים לחוות הדעת, ודרישה לשמוע את גרסת העיתון לפני החלטה נוספת בעניין.

תחבורה

שוק הרכב ממשיך להתקרר: ירידה של 20% בעסקות בספטמבר

שוק הרכב נכנס לרבעון האחרון של השנה עם ירידה שמינית ברציפות במספר המכוניות החדשות שעלו על הכבישים. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בחודש החולף נמסרו ללקוחות 20 אלף מכוניות חדשות, לעומת 24.9 אלף אשתקד – ירידה של 20%. מתחילת השנה השלימו יבואני הרכב במצטבר עסקות על 238 אלף מכוניות – ירידה של 2.8% לעומת ינואר-ספטמבר אשתקד.

מותג הרכב המוביל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 היה יונדאי, עם 33.1 אלף כלי רכב שנמסרו ללקוחות מתחילת השנה;  קיה במקום השני עם 30.4 אלף כלי רכב חדשים ; טויוטה במקום השלישי, עם 26.4 אלף מסירות, ואחריה סקודה, עם 18.3 אלף כלי רכב. סוזוקי סוגרת את החמישייה הפותחת, עם 13.4 מסירות (דה מרקר)

כלכלה

אמאזון צפויה לשלם מאות מיליוני אירו מסים באיחוד האירופי

הרשות להגבלים של האיחוד האירופי צפויה להטיל קנס בהיקף של מאות מיליוני אירו על אמזון.קום . ההחלטה צפויה להתקבל בקרוב וזאת כחלק מטענות שעולות באיחוד לפיהן חברות בעלות פעילות גלובלית מנצלות פרצות בחוקי המס, ניצול שעולה עד כדי הפרת חוק במה שקרוי בישראל "תכנוני מס אגרסיביים". (גלובס)

טכנולוגיה

פריצת דרך: נחשף כיסא גלגלים חדשני שיכול לטפס במדרגות

קבוצה של 5 מהנדסים משווייץ הציגה מוצר חדשני שצפוי לצאת לשוק כבר ב-2018

ה-Scewo, כך קרוי הכיסא, מגיע עם גלגלים רחבים המסייעים לו להתגבר על כל מכשול והוא נבנה צר מספיק כדי לעבור בכל דלת. הכיסא ניתן לשליטה באמצעות ג'ויסטיק או באמצעות הטיית משקל הגוף של היושב בכיסא.

סט של הגדרות בטיחות מונעות כל אפשרות של התהפכות או החלקה על משטחים שונים והכיסא יכול אפילו להרים את הנכה באוויר בכדי להגיע למקומות גבוהים או לשיחה פנים מול פנים. הכיסא יכול להסתובב במקום כשצריך וגולת הכותרת היא כמובן היכולת שלו לטפס במדרגות.

בלחיצת כפתור אחת הסקואו שולף שתי מסילות גומי חזקות המסייעות לו לנוע על גבי המדרגות באופן חלק להפליא. המסילות מספיק גמישות וחזקות בכדי להעניק לכיסא את היציבות הדרושה לו אפילו בזמן עלייה במדרגות ספירליות. (גלובס)

האם לעולם לא נעמוד עוד בתור, אלא נשב בו: הכיסא הלביש שילך אתנו לכל מקום

הוא מורכב מזוג רגליים רובוטיות המתלבשות על רגלי המשתמש ורצועה נוספת שנסגרת כחגורה על המותן, וברגע שהמשתמש מדמה תנוחת ישיבה, הכיסא מתייצב במקום ומספק את התמיכה הנדרשת

חוק מרפי קובע כי בכל מקום שנגיע אליו ונצטרך לשבת – קרוב לוודאי שניתקל בכיסאות תפוסים. אך פיתוח חדש מתחנן לפתור את הבעיה.

הפיתוח מורכב מזוג רגליים רובוטיות – סוג של שלד חיצוני – המתלבשות על רגלי המשתמש ורצועה הנתפסת על המותן. ברגע שהמשתמש מדמה תנוחת ישיבה, הכיסא מתייצב במקום ומספק את התמיכה הנדרשת. כשנעמדים שוב, הכיסא משתחרר ומאפשר תנועה חופשית. ניתן להגביה או להנמיך את הכיסא בהתאם לגובה המשתמש. הוא מסוגל לתמוך במשתמשים במשקל של עד 90 קילוגרמים, אבל נראה שהוא עדיין לא מוצע למכירה לקהל הרחב.

הכיסא הלביש פותח בשנת 2014 על-ידי חברה גרמנית אך נקנה לאחרונה על-ידי חברה שווייצרית, Noonne AG (גלובס)

מבוסס רק על אנרגיה סולארית: שעון חכם חדש ומתקדם בשוק

חברת LunaR פיתחה שעון חכם שלא זקוק לסוללה או הטענה, כיוון שהוא שואב את האנרגיה הדרושה לו מהשמש * השעון מצויד בפיתוח טכנולוגי חדשני המאפשר למלא את הבטרייה במלואה תוך שעה בלבד של חשיפה לאור שמש או אור מלאכותי (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן