Skip to content

עיקר החדשות – 25 אוקטובר 2017 (מהדורת הערב)

  כותרות המהדורה     חוק "ירושלים רבתי": השרים צפויים לאשר ביום ראשון חוק לסיפוח גוש עציון ומעלה אדומים לירושלים (פוליטי)     בעקבות דרישת הבית היהודי: נדחתה בחודש הכרעת ועדת השרים על חוק החסינות לראשי ממשלה; יגובש נוסח מוסכם לקידום החוק (פוליטי)     חלום העצמאות נגוז? הכורדים בעיראק בהודעה דרמטית: מוכנים להשהות את תוצאות משאל העם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    חוק "ירושלים רבתי": השרים צפויים לאשר ביום ראשון חוק לסיפוח גוש עציון ומעלה אדומים לירושלים (פוליטי)

    בעקבות דרישת הבית היהודי: נדחתה בחודש הכרעת ועדת השרים על חוק החסינות לראשי ממשלה; יגובש נוסח מוסכם לקידום החוק (פוליטי)

    חלום העצמאות נגוז? הכורדים בעיראק בהודעה דרמטית: מוכנים להשהות את תוצאות משאל העם – קוראים להפסקת אש מיידית עם עיראק (חוץ)

    קטלוניה לא נכנעת לאיומים: "לא נציית להנחיות ממדריד"; שר הכלכלה הספרדי: "קטלוניה עצמאית תוצא מהאיחוד האירופי" (חוץ)

    דיווח: קמפיין קלינטון לקח חלק במימון הדו"ח על קשרי טראמפ ורוסיה (חוץ)

    סין: הנשיא שי נבחר לקדנציה נוספת של חמש שנים כמנהיג המפלגה הקומוניסטית  (חוץ)

    רגע לפני הכרעה: בעלי המכולות ביקשו למשוך את העתירה נגד פתיחת עסקים בשבת – "לא רוצים להיות חלק ממהצגה" אך עורכי דינם סירבו (חדשות)

    ועדת הכלכלה של הכנסת: "נפעל למניעת מבצעים פיקטיביים" (צרכנות)

    ראשי רשויות בשרון עוצרים את הבנייה – עד להצגת פתרונות למשבר בתחבורה (נדל"ן)

    מתקפת סייבר נרחבת בשם Badrabbit פגעה ברוסיה ובאוקראינה (טכנולוגיה)
חדשות

העיוורים יוצאים למאבק: "מה שאנו מקבלים עכשיו זו קצבה של לא למות, אבל גם לא לחיות"

בזמן שמחאת הנכים רק מחריפה, לקויי הראייה יוצאים למלחמה משלהם בדרישה להעלות את קצבאות הניידות שלהם ולהשוות אותן לאלו של חבריהם פגועי הגפיים (מעריב)

נציגי הנכים בכנסת: "צוחקים לנו בפרצוף ודוחפים אותנו לתהום"

ראשי המחאה: "ככל שחולף הזמן, מתברר כי המו"מ שקיים יו"ר ההסתדרות מול הממשלה היה הצגה לתקשורת". הכל נעשה כדי לפנות את המוקש בדרך לעדכון שכר המינימום עוד השנה (מעריב)

רגע לפני הכרעה: בעלי המכולות ביקשו למשוך את העתירה נגד פתיחת עסקים בשבת – "לא רוצים להיות חלק ממהצגה" אך עורכי דינם סירבו

עשור לאחר הגשת עתירתם הראשונה של בעלי העסקים, תקריא מחר נשיאת בג"ץ הפורשת את ההחלטה בנושא בטקס פרישתה. העותרים משוכנעים שעתירתם תידחה ושקלו את משיכתה כצעד מחאתי: "פסק הדין ידוע מראש" – "בית המשפט העליון רמס את זכותנו למשפט הוגן עד עפר"

נתניהו הבטיח לראשי מועצת ישע 800 מיליון שקל עבור תשתיות וכבישים

לאחר הפגישה שנערכה בין ראשי הרשויות לראש הממשלה לפני כחודש, נתניהו הבטיח להקים תשתיות כבישים בכל אזור יהודה ושומרון ולאשר את תוכניות כבר בשנת התקציב הקרובה. כמו כן, דובר על הקמת רשת תאורה ופריסת רשת הסלולר

    אלימות המשטרה: במח"ש פתחו בחקירה נגד אלימות המשטרה ביום שני האחרון בהפגנות החרדים בירושלים

    החוק הפולני להשבת רכוש יהודי לא יחול על רוב ניצולי השואה * הצעת החוק נועדה להסדיר פיצויים לבעלי רכוש שהולאם על ידי הקומוניסטים לאחר מלחמת העולם השנייה. אבל בפועל הטיוטה הנוכחית כוללת סעיפים המוגבלים רק למי שמחזיק באזרחות פולנית כיום והיה אזרח כשרכושו הוחרם (הארץ)

    חרף הביקורת, הממשלה מקדמת: הרחבת סמכויות שר הביטחון בהגבלת חירויות של אזרחים * אם הצעת החוק תתקבל שר הביטחון יוכל להגביל תחומי עיסוק של אדם, לאסור עליו להיכנס לאזור בארץ או לצאת מישראל, תחת ביקורת שיפוטית מצומצמת. ועדת החוקה תצביע היום על ההצעה (הארץ)

    הקבינט אישר הקמת ועדה לקביעת החלופה הבטוחה ליבוא האמוניה * יו"ר הוועדה יהיה ראש המל"ל – המקורב לרה"מ נתניהו – ולא מנכ"ל רפאל, כפי שהציעה עיריית חיפה במקור * במסגרת ההסכמות בין הצדדים הוסר חוק חיפה כימיקלים מסדר היום * הוועדה תבחן בין היתר תרחישים כמו פגיעת טילים, צונאמי או רעידת אדמה (דה מרקר)

    גויס מלוא הסכום לחשיפת יומני שופטי העליון * התנועה למשילות ודמוקרטיה דרשה לקבל לידיה את היומנים ולוחות הזמנים של השופטים, אך הנהלת בתי המשפט דרשה אלפי שקלים. הציבור התגייס לטובת משימת השקיפות בקמפיין מימון המונים  (nrg)

    בצלם: ישראל מפרה זכויות נערים ממזרח ירושלים * מדוח חדש של הארגון, שבו העידו 60 עצורים קטינים ערבים-ישראלים, עולה כי החוקרים נקטו באלימות נגד רבע מהם. ל-30 אחוז מהם לא ניתן לשוחח עם עו"ד (חדשות10)

    מערכת "שרביט קסמים" קיבלה פרס מטעם הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים * מערכת היירוט הוכרזה כזוכה במהלך הוועידה הבינלאומית השנתית שהתקיימה בבוסטון. "היכולות המופלאות שלה מהוות פריצת דרך חשובה", אמר ראש מנהלת חומה בשם המדינה

פוליטי

חוק "ירושלים רבתי": השרים צפויים לאשר ביום ראשון חוק לסיפוח גוש עציון ומעלה אדומים לירושלים

* לפי הצעת החוק שמקדם נתניהו, רשויות מקומיות ושכונות מעבר לקו הירוק יסופחו מוניציפלית לבירה. המהלך צפוי לעורר התנגדות עזה ברשות הפלסטינית, שתראה בכך תחילת סיפוח דה-פקטו של שטחי הגדה לישראל * המועצות יסופחו לעיר מבחינה מוניציפלית בלבד.

– השר כ"ץ: "החוק מבטיח את הרוב היהודי בירושלים המאוחדת"

– שלום עכשיו: "אסור לתת ליוזמה הזו לעבור"

בעקבות דרישת הבית היהודי: נדחתה בחודש הכרעת ועדת השרים על חוק החסינות לראשי ממשלה; יגובש נוסח מוסכם לקידום החוק

יו"ר סיעת הבית היהודי ביקשה מיו"ר הקואליציה שלא לקדם את החוק, שכן לפי ההסכמים הקואליציוניים אין להעביר חוק יסוד ללא הסכמת המפלגות החברות. * בעקבות כך, המפלגה ויו"ר הקואליציה סיכמו שהחוק יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה רק בעוד כחודש לאחר הסכמות. במקום זאת הבית היהודי תקדם חוק שימנע מהמשטרה לתת המלצות להעמדה לדין

    ביטן: "מנסים להרפות את ידי, אבל אני לא בורח מעברי ולא מתבייש בו" * יו"ר הקואליציה מגיב להאשמות כל רכושי הוא דירה שרכשתי יחד עם רעייתי ופרנסתנו משכר עבודה. העשייה הציבורית שלי מותקפת על ידי ידיעה ממוחזרת שהופכת לכותרת ראשית. (מעריב)

בטחוני

    נחשף האחראי על הקמת תשתית בחיזבאללה בגזרת רמת הגולן * אגף המודיעין בצה"ל חשף כי הממונה מטעם ארגון הטרור על דרום סוריה הוא חא'ג האשם שמונה לתפקיד ביוני 2016. לצד הלחימה עם צבא אסד הוא אחראי על הכנת התשתית לעימות עם ישראל * ב-2002 שלח את החוליה שרצחה שישה ישראלים ליד מצוב

מדיני

    זעם בירדן על הפיוס בין חמאס והרשות הפלסטינית * המלך עבדאללה חושש מהפיוס: ירדן דחתה את בקשת משעל לפתוח נציגות של חמאס. המלך לאבו מאזן: "שילוב חמאס במוסדות אש"ף יערער את ביטחון הפנים" (nrg)

    המדינה מפעילה בחשאי זרוע משפטית בחו"ל נגד פעילי BDS * הממשלה שכרה משרד עורכי דין בינלאומי כדי לפעול משפטית באירופה ובצפון אמריקה נגד אנשי תנועת החרם. אופי הפעולות נשמר בחשאי ומוגדר "רגיש ביותר" (הארץ)

    ישראל ואיראן השתתפו, זו לצד זו, בכנס צבאי באיטליה (nrg)

חוץ

חלום העצמאות נגוז? הכורדים בעיראק בהודעה דרמטית: מוכנים להשהות את תוצאות משאל העם – קוראים להפסקת אש מיידית עם עיראק

חודש לאחר משאל העם שקיימו הכורדים בעיראק בו תמכו 92% מהמצביעים באוטונומיה, שלאחריו השתלט הצבא של בגדד על העיר כירכוכ, השלטון של המיעוט הכורדי הודיע כי על מנת לנסות ולפתוח בדיאלוג עם בגדד, הוא מפסיק את המהלכים לעצמאות החבל וקורא לעצירת כל הפעולות הצבאיות באזור ולהתחיל במשא ומתן

– דיווח: ממשלת עיראק רוצה שהכורדים יבטלו לגמרי את תוצאות משאל העם

– דיווח: איראן פתחה לתנועה את גבולה היבשתי עם מחוז כורדיסטאן בעיראק

קטלוניה לא נכנעת לאיומים: "לא נציית להנחיות ממדריד"

דובר מטעם קטלוניה אמר כי אין לה כל כוונה למלא הוראות מטעם הממשלה הספרדית, אם זו אכן תנסה להשתלט על האזור (ישראל היום)    

שר הכלכלה הספרדי: "קטלוניה עצמאית תוצא מהאיחוד האירופי"

הסכסוך בין מדריד לברצלונה עובר למישור המעשי: "קטלוניה תצטרך ליצור לעצמה מטבע שיהיה מפוחת מאוד, מה שיוביל שצמיחה נמוכה ברבע, אינפלציה גבוהה והכפלה של שיעורי האבטלה" (מעריב)

– ספרד: פועלים למנוע נזק כלכלי נוסף עקב המשבר בקטלוניה

– ראש ממשלת ספרד: "צריך לבסס מחדש את שלטון החוק בקטלוניה"

דיווח: קמפיין קלינטון לקח חלק במימון הדו"ח על קשרי טראמפ ורוסיה

על פי הוושינגטון פוסט ו-CNN, אנשי הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות והוועדה הדמוקרטית לקחו חלק במימון החקירה על קשרי טראמפ והקרמלין בין אפריל לאוקטובר 2016 – ימים לפני הבחירות לנשיאות

סין: הנשיא שי נבחר לקדנציה נוספת של חמש שנים כמנהיג המפלגה הקומוניסטית

עם נעילת קונגרס המפלגה הקומוניסטית, הוחלט להכניס את האידיאולוגיה של שי ג'ינפינג לחוקת המפלגה אחרי חמש שנים בלבד. בכך הושווה מעמדו של שי לזה של מאו דזה דונג בחוקה. שום מנהיג לפניו לא זכה לכבוד זה בשלב כה מוקדם במנהיגותו. * שי הציג את ההנהגה החדשה של המפלגה הקומוניסטית, ובין ששת הבכירים שמונו לוועדת הקבע של הפוליטיבורו אין לנשיא הסיני יורש פוטנציאלי.

דיווח: טראמפ חידש את קליטת הפליטים לארה"ב, למעט מ-11 מדינות שזהותן טרם ידועה

הממשל האמריקאי יעצור את הטיפול בבקשות ההגירה של תושבי 11 מדינות, ובקשות שיגיעו מפליטי מדינות אחרות יערכו "ניתוח סיכונים מפורט" לאזרחים ו"יסנן על פי סדר עדיפויות" * הבית הלבן סירב לציין אלה מדינות הגדיר כמסוכנות, אך לפי מסמך שהגיע לרויטרס רובן במזרח התיכון ובאפריקה. הקליטה מהן תעוכב בשלושה חודשים נוספים. פעילים האשימו את טראמפ בהצבת מחסום בפני הפגיעים ביותר

    ארה"ב סירבה להעניק ויזות למשלחת טורקית

    הסנאט האמריקני אישר סיוע בסך 36.5 מיליארד דולר לנפגעי אסונות טבע

    אינדונזיה: תשעה נעצרו בחשד לתכנון מתקפות מטעם דאעש

    ארה"ב: ועדת המודיעין תחקור עסקת אורניום שבוצעה בזמן ממשל אובמה

      הסנטור ג'ף פלייק של אריזונה, אשר הסתבך עם טראמפ הודיע כי לא יתמודד בשנה הבאה להיבחר מחדש, * במפלגה הרפובליקאנית התעוררה השאלה האם הרפובליקנים יכולים לשמור על מושבו – ואיתו את הרוב שלהם בסנאט. (ניו יורק טיימס)

    אפגניסטן: 9 חיילים נהרגו במתקפת טליבאן במערב המדינה

    מדגסקר: מניין ההרוגים בהתפרצות מגפת הדבר עלה ל-124

    מרוקו: ארבעה נעצרו בחשד לתכנון פיגועים בעיר פז

    ניז'ר: בכיר אמריקני: החמושים שתקפו את הכוח בניז'ר קיבלו מידע מוקדם

    סעודיה: יורש העצר הסעודי: "התנהלנו בצורה לא נורמלית, נשוב לאסלאם המתון" * מוחמד בן סלמאן, שנחשב לאיש החזק בסעודיה, הודה כי מדינתו פעלה באופן "לא נורמלי" ב-30 שנה האחרונות והבטיח להחזירה למתינות (חדשות10)

    עיראק: הצבא העיראקי הודיע כי בכוונתו לכבוש מחדש את שטחי המדינה שנותרו בשליטת דאע"ש בגבול סוריה

    קוריאה: מתחמם: ארה"ב שולחת טייסת חמקנים לקוריאה * לאחר שארה"ב ודרום קוריאה פתחו אתמול בתרגיל אסטרטגי משותף באזור חצי האי הקוריאני, הפנטגון הודיע היום כי חיל האוויר האמריקני יעבה את כוחותיו באזור. בתחילת נובמבר יגיעו 12 מטוסי חמקן מסוג F-35A, המתקדמים ביותר שברשות ארה"ב: "מוודאים את המוכנות שלנו לכל אשר יבוא" (חדשות2)

    קטמנדו: הכאוס שולט ברחובות קטמנדו, אך השימוש בצופר אסור * רבים פיקפקו בהחלטת שלטונות קטמנדו לאסור על הנהגים לצפור במכוניתם, אולם שישה חודשים לאחר ההכרזה רחובות העיר שקטים להדהים. עכשיו נותר רק להתקין רמזורים (בלומברג)

    קניה: ביהמ"ש לא ידון בדחיית הבחירות החוזרות לנשיאות

צרכנות

ועדת הכלכלה של הכנסת: "נפעל למניעת מבצעים פיקטיביים"

ועדת הכלכלה של הכנסת החלה בדיונים על הצעת החוק להסדרת המכירות ברשתות שמטרתה למנוע שימוש במילה "מבצע" גם אם לא ברור אם הצרכן אכן מקבל הנחה. "הצעת החוק תעבור ונוודא שמבצע הוא באמת כזה ולא 'פייק מבצע'" אמר יו"ר הוועדה. * נציגי איגוד לשכת המסחר: "התערבות בוטה" (חדשות2)

תביעת ענק: אל על הפעילה במודע מטוס ללא חשמל

במשך שנים מטוס של החברה לא היה ראוי לטיסות ארוכות. למרות זאת, בחברה בחרו להתעלם והמשיכו להפעיל אותו (חדשות2)

מקפיצות מחירים וגובות "דמי מעבר" * חברות הסלולר מציפות אותנו במבצעים חדשים אך מה שהן דואגות להסתיר היטב זה שאחרי תקופת זמן מסוימת הן מקפיצות מחירים, לעיתים אפילו ללא התראה. כמו כן, מעבר להקפצת המחיר, חלק גדול מהלקוחות הופתעו לגלות שהם נדרשים לשלם דמי מעבר: "זה משהו שכל חברות התקשורת סיכמו ביניהן" (חדשות2)

נדל"ן

ראשי רשויות בשרון עוצרים את הבנייה – עד להצגת פתרונות למשבר בתחבורה

במכתב שהפנו לשר התחבורה ישראל כץ כתבו: "המצב בלתי נסבל, השטח בוער והתושבים מפנים אצבע מאשימה אלינו – ראשי הרשויות, בעוד הגורם היחיד והבלעדי האמון על נושא זה במדינת ישראל הוא משרד התחבורה" (דה מרקר)

כלכלה

    שערים יציגים (25/10/17): דולר = 3.512 ; ליש"ט = 4.6434 ; אירו = 4.1349; פרנק שוויצרי = 3.5396

    התעשייה האווירית תסב מטוסי נוסעים של בואינג למטוסי מטען בעשרות מיליוני דולרים * העסקה היא שלב נוסף בהתאוששות החטיבה האזרחית של החברה, שהיתה מקור מרכזי לקשייה הפיננסים לאחר המשבר הכלכלי העולמי (דה מרקר)

טכנולוגיה

מתקפת סייבר נרחבת בשם Badrabbit פגעה ברוסיה ובאוקראינה

מתקפת כופר חדשה מתפשטת באירופה ואמש דווח כי מספר ארגוני תחבורה ומוסדות ממשלתיים נפגעו באוקראינה. במסגרת המתקפה, שפגעה גם בשדה תעופה באודסה, ברכבת תחתית, ובסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", נחסמה גישה למערכות מחשוב, כנראה תמורת דרישת כופר. * נכון לעכשיו אין דיווחים על פגיעות בישראל. * חוקר אבטחה ישראלי מצא דרך לבלום את התפשטות התוכנה

חרדים

    הצהריים: חרדי נוסף נעצר הצהריים במהלך התייצבותו בלשכת הגיוס בירושלים כדרישת השלטונות * לטענת החרדים הוא התייצב בלשכת הגיוס כדרישת השלטונות בלשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, שם נעצר, בנסיון לכפות עליו גיוס.  * החרדים טוענים כי "בעבר היו השלטונות מעניקים דיחויים ופטורים ללא הגבלה, אך מאז חקיקת החוק החדש וגיבוש התקנות החדשות הדורשות עמידה במכסות וביעדים, מפעילים השלטנות מאמצים ע"מ להפיל בני ישיבות נוספים לצבא" (אידישע פוסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן