Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 08 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     דיונים אינטנסיביים בקבינט בימים האחרונים בנוגע לחזית הצפון (בטחוני)     משמרות המהפכה: עצרנו את גל המחאה שפרץ ברחבי המדינה (חוץ)     לראשונה בהיסטוריה: הר געש התפרץ בפפואה גינאה החדשה, חשש לצונאמי (חוץ)     תימן: דיווח: מטוס של כוחות הקואליציה, בראשות סעודיה, הופל ע"י מורדים חות'ים (חוץ)     רפורמה מחירים בתחבורה הציבורית: יוזלו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    דיונים אינטנסיביים בקבינט בימים האחרונים בנוגע לחזית הצפון (בטחוני)

    משמרות המהפכה: עצרנו את גל המחאה שפרץ ברחבי המדינה (חוץ)

    לראשונה בהיסטוריה: הר געש התפרץ בפפואה גינאה החדשה, חשש לצונאמי (חוץ)

    תימן: דיווח: מטוס של כוחות הקואליציה, בראשות סעודיה, הופל ע"י מורדים חות'ים (חוץ)

    רפורמה מחירים בתחבורה הציבורית: יוזלו הנסיעות הבינעירוניות (תחבורה)

    הכנסת צפויה לאשר היום את חוק המרכולים שיאשר חוקית את הפעלת חנויות הנוחות בתחנות דלק תוך חילול שבת; עקב קשיים תיתכן דחייה נוספת של אישור החוק (חרדים)

תחזית מזג אוויר

    מזג האוויר: התחממות נוספת וטמפרטורות גבוהות מהרגיל. * היום יהיה נאה ומעלות החום יהיו גבוהות מהממוצע. מחר ימשיך להיות נוח, ברביעי וחמישי תורגש התחממות נוספת ויהיה מעונן חלקית (חדשות10)

חדשות

משבר תקצוב ירושלים: הופסקה השביתה בעיריית ירושלים; צוות משותף לאוצר ולעירייה ידון במתן מענה למשבר

הופסקה השביתה בעיריית ירושלים. משרדי האוצר והפנים יחד עם עיריית ירושלים סיכמו על הקמת צוות שידון בחודש וחצי הקרוב על כל המחלוקות בנושא "מענק הבירה", שהוביל לקמפיין של ראש העיר ניר ברקת נגד שר האוצר משה כחלון. העירייה התחייבה להשהות את הפיטורים ולהפסיק את השביתה.

– ניר ברקת כינס 7 ח"כים מהליכוד בניסיון לגבש "מורדים" נגד כחלון * ראש עיריית ירושלים הזמין לארוחת ערב בביתו שבעה חברים בליכוד. בין הרעיונות שעלו: הפעלת לחץ על נתניהו לפתור את המשבר והתנגדות להצעות חוק של יו"ר 'כולנו'

פוליטי

הכנסת צפויה לאשר היום את חוק המרכולים שיאשר חוקית את הפעלת חנויות הנוחות בתחנות דלק; עקב קשיים תיתכן דחייה נוספת של אישור החוק * לקראת הבאת חוק המרכולים להצבעה שיאפשר לשר הפנים ברצונו להטיל וטו על תקנה עירונית, הוסכם כי חנויות הנוחות בתחנות הדלק יוחרגו מהחוק ויפעלו גם במהלך השבת. בסביבת נתניהו טוענים: "ראש הממשלה התעקש להוציא את חנויות הנוחות בתחנות הדלק וכתוצאה מכך החוק יעלה רק בהסכמה הזאת ובהתניה הזאת." * אמש העריכו בקואליציה כי 59 ח"כים יתמכו בחוק ו-57 חברי כנסת יתנגדו לו, אך במהלך הלילה התעורר קושי נוסף לקואליציה עקב פטירת אמו של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, הבוקר.  אולם מכיוון שגם ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני יושב שבעה על אחיו ולא מתכונן להגיע, הרוב של הקואליציה אמנם קטן אך עדיין קיים

– יו"ר ש"ס ח"כ יואב בן צור הכחיש בראיון לגל"צ דחה את הדיווחים על החרגת חנויות הנוחות מחוק המרכולים: "אנחנו כרגע לא מחריגים שום דבר, החוק צריך לעבור כמו שהוא – זה הסטטוס קוו" * לקראת ההצבעה על חוק המרכולים: המועצה האזורית גלבוע אישרה חוק עזר חדש המאפשר פעילות מסחרית בשבת

– ולקראת אישור החוק, גם מועצת העיר חולון והמועצה אזורית הגלבוע אישרו חוק עזר שיאפשר הפעלת בתי עסק

    ועידת מרצ אישרה ברוב גדול 87%: פריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה לכנסת * בימים הקרובים ייפתח מפקד למפלגה, שייסגר בעוד כחודש וחצי * כל מתפקד יוכל לבחור ולהיבחר בבחירות לראשות המפלגה * בכל חמישייה יובטח ייצוג למועמד שלא כיהן כח"כ

    חקירות נתניהו: הפרקליטות הורתה על פעולות חקירה נוספות גם בחו"ל, סביב העדויות שניתנו שם. ההערכה היא כי החקירה תסתיים תוך כשבעה שמונה שבועות

    יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל פנה ליועמ"ש בדרישה שיורה על פתיחת בדיקה בעניין מעורבות ראש הממשלה בפרשת בזק. בין היתר בעקבות הפרסום בדבר הטענות שלא כל הפגישות בין אלוביץ' לנתניהו דווחו (חדשות10)

בטחוני

דיונים אינטנסיביים בקבינט בימים האחרונים בנוגע לחזית הצפון

השר שטייניץ: "ראש הממשלה מוביל מערכה מדינית נגד התבוססות איראן בצפון. בהקשר זה, הקבינט מתכנס לפעמים בלי הודעה לתקשורת. זה כל מה שאני מוכן לומר בעניין הזה" (חדשות10 | גל"צ)

    בכיר פתח נפגש עם נסראללה: "כל תמיכה במאבק הפלסטיני רצויה" * בכיר פתח ומקורבו של אבו מאזן עזאם אל-אחמד: נפגשתי עם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה.

    חמאס בלחץ? דאעש יושב על סוחרי הנשק שלו בסיני * אם דאעש ימשיך למקד תשומת לב מבצעית בסוחרי נשק בסיני, כאלו שעובדים עבור איראן, חיזבאללה או חמאס, עזה עלולה להיכנס בקרוב למצוקת אמל"ח (nrg)

מדיני

לבקשת הרש"פ: ישראל תחזיר היום את אספקת החשמל לעזה לרמתה מלפני חצי שנה

בחודש יוני האחרון הרשות הפלשתינית ביקשה לצמצם את האספקה לעזה והפחיתה את התשלום החודשי בהתאם * עם נכונותם לחדש את התשלום, הנחה שר האנרגיה שטייניץ להשיב את המצב לקדמותו * התוספת צפויה להגדיל את מכסת החשמל היומית של תושבי הרצועה בשעתיים עד ארבע שעות * משפחת גולדין: "ממשלת נתניהו בחרה שוב להיכנע לחמאס"

    מערכת הביטחון בוחנת הקלות על עזה – הגדלה של מעבר הסחורות ואישור להשקעות מהמפרץ (כאן)

    סוכנות ידיעות פלסטינית: לאחר שפגש את אבו מאזן, שר הפנים הירדני ביקר במסגד אל-אקצא. לראשונה מאז הכרזת טראמפ

    קושנר וגרינבלאט מאמינים שתוכנית השלום שלהם תמצא חן בעיני הפלסטינים * יועציו של הנשיא טראמפ מבינים שהצעדים האחרונים של הבוס שלהם פגעו באמינות שלהם בעיני רמאללה, אבל בטוחים שכשהיוזמה שלהם תוצג, הכעס ייעלם (מעריב)

    שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הביע מורת רוח ממפגש שרי החוץ הערבים בעמאן. * בראיון לרדיו קול פלסטין אמר: יש מי שחושבים שצריך להמתין. אנחנו חושבים שצריך לפעול במהירות להפלת החלטת טראמפ (כאן)

    נתניהו הודיע: "מקימים אי מלאכותי לחופי ישראל, חושב על זה עוד מ-96'" * ראש הממשלה פתח את הישיבה השבועית בביקורת חריפה על אונרא והתייחס גם להצעה, אותה מקדם בשנים האחרונות השר ישראל כ"ץ: "יש היתכנות פיננסית וטכנולוגית" (מעריב)

    פורסמה רשימת הארגונים התומכים בחרם שפעיליהם שלא יורשו להיכנס לישראל * ברשימה השחורה נכללים 20 ארגונים. המשרד לעניינים אסטרטגיים צפוי להעביר את הרשימה לידי משרד הפנים, הממונה על מניעת הכניסה לישראל

    משרד הפנים גירש פעילה נורבגית בעיצומו של ביקור שרת החוץ בישראל * רשות האוכלוסין מנעה את חזרתה לישראל של בכירה בסניף מקומי של ארגון סיוע נורבגי הפועל גם במזרח ירושלים ובשטחי הרשות. היא הואשמה שביקשה בשם הארגון אשרות כניסה פיקטיביות (הארץ)

חוץ

משמרות המהפכה: עצרנו את גל המחאה שפרץ ברחבי המדינה

חברי הפרלמנט נפגשו לדיון מיוחד, בדלתיים סגורות, בנוכחותם של שרי הפנים והמודיעין, מפקד משטרת איראן וסגן מפקד הארגון. * משמרות המהפכה באירן פרסמו הודעה לפיה הצליחו למגר את גל המחאות שפרצו במדינה * בהודעה נכתב כי העם האיראני וכוחות הביטחון הדפו את המהומות במדינה: "שברנו את שרשרת המהומות שנוצרה על ידי ארה"ב, בריטניה, המשטר הציוני, סעודיה, הצבועים (המוג'הידין) והמונרכים"

לראשונה בהיסטוריה: הר געש התפרץ בפפואה גינאה החדשה, חשש לצונאמי

הר געש בגובה 365 מ', הנחשב לרדום וממוקם על אי במדינה שמצפון לאוסטרליה, התפרץ לראשונה ויוצר חשש מאפשרות של צונאמי. * תושבי האי קדובר אולצו בשל כך להתפנות מהמקום. ענני האפר שהתפזרו הגיעו לגובה של יותר משני קילומטרים

    שר הנפט העיראקי: "נתחיל לייצא נפט לאיראן בחודש הקרוב"

    טראמפ ומקרון שוחחו על המשברים בקוריאה הצפונית ובאיראן

    האתגר הבא: כך תרוסק הכלכלה הענפה של דאעש * יוזמה חדשה של בכירי ממשל לשעבר בארה"ב קוראת לחשוף אילו מדינות וחברות מקיימות יחסים כלכליים עם הארגון הרצחני. (וואלה)

    איראן: איראן אסרה לימודי אנגלית בבתי הספר היסודיים: "פתח לפלישה מערבית" * לימוד השפה האנגלית בבתי ספר יסודיים נאסר במדינה, לאחר שהמנהיג העליון שלה התבטא בנושא ואמר כי לימוד השפה בגיל מוקדם פתח את הדלת ל"חדירה תרבותית" של המערב

    ארה"ב: נחשף קשר עסקי נוסף בין חתנו של טראמפ לחברות ישראלית * ג'ארד קושנר היה מעורב בעסקה עם חברת הביטוח מנורה מבטחי, וקביל הלוואות מבנק הפועלים – שנתון תחת חקירת משרד המשפטים האמריקאי (ניו יורק טיימס)

    – ניו יורק: אזור איסוף הכבודה בנמל התעופה JFK הוצף והתמלא במים

    גרמניה: המו"מ להרכבת קואליציה מתחיל היום. הקנצלרית מרקל: "עבודה רבה לפנינו, אבל אני אופטימית" * שיחות הקואליציה בין מרקל לשולץ נפתחו אתמול ויימשכו חמישה ימים בלבד – בין היתר כדי למנוע בזבוז כספי ציבור מיותרים. * 52% מהגרמנים מתנגדים להקמת קואליציה רחבה, רק 45% תומכים בה.

    ווייטנאם: שחיתות או מאבקי כוחות? היום ייפתח משפטם של 22 בכירי ממשל לשעבר בווייטנאם * דין לה טנג, בכיר לשעבר במפלגה הקומוניסטית, מואשם מעורבות בהונאה וצפוי לעונש מאסר של עד 20 שנה אם יימצא אשם (פייננשל טיימס)

    וונצואלה: המשבר בוונצואלה: חיילים הוצבו בכניסה למרכולים בעקבות גל ביזה * הצבא נשלח למרכולים בכמה ערים בעקבות גל גניבות והחלטת הממשלה להוזיל מוצרי יסוד. על פי דיווחים, תורים ארוכים השתרכו מחוץ למרכולים. חיילים מאפשרים מדי פעם לקונים בודדים להיכנס (הארץ)

    לבנון: עיתונאית לבנונית דורשת מישראל לחסל את נסראללה * מריה מאלוף, עיתונאית לבנונית, כתבה הודעה שהתפרשה כתמיכה בישראל והסתה לרצח מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה. היא נמלטה מהמדינה, אם תימצא אשמה עונשה המקסימלי יהיה שבע שנות מאסר (nrg)

    מצרים: ראש ממשלת מצרים האחרון בזמן מובארק אחמד שפיק הודיע כי אין בכוונתו לרוץ לבחירות לנשיאות מצרים

    מקסיקו: 11 בני אדם נהרגו בעימות בין שוטרים לחמושים בדרום המדינה

    – היועץ לביטחון לאומי בארה"ב: רוסיה מנסה להתערב בבחירות במקסיקו

    סוריה: הצבא שבר מצור של כוחות אופוזיציה על בסיס בפאתי דמשק

    – לפחות 25 אנשים נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בעיר אידליב בשטח בשליטת המורדים (אלג'זירה)

    סעודיה: סעודיה מציגה תקציב שיא לצבא וביטחון בשנת 2018 * על פי הודעה רשמית של הממשל הסעודי, תקציב הביטחון לשנת 2018 יעמוד על 56 מיליארד דולרים – תקציב הביטחון הרביעי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב, סין ורוסיה (nrg)

    תימן: דיווח: מטוס של כוחות הקואליציה, בראשות סעודיה, הופל ע"י מורדים חות'ים * החות'ים בתימן הודיעו כי הפילו מטוס קרב של הקואליציה הערבית במחוז סעדה שבצפון המדינה. כלי תקשורת סעודים מדווחים במקביל על נפילת מטוס קרב של הקואליציה – הטייס ניצל

    קוריאה: המודיעין האמריקני מודה: זלזלנו בהתקדמות הגרעין הצפון קוריאני (Ynet)

    – ארה"ב: "שיחות עם צפון קוריאה – רק אחרי הפסקת ניסויי הטילים" (Ynet)

תחבורה

רפורמה מחירים בתחבורה הציבורית: יוזלו הנסיעות הבינעירוניות

משרד התחבורה חשף את הרפורמה שתיכנס לתוקפה בהדרגה החל מהחודש הבא, ותביא להוזלה של עשרות אחוזים בנסיעות בינעירוניות בכל המטרופולינים בארץ למעט אילת והערבה: מנוי "חופשי יומי" שיאפשר נסיעה חופשית ללא כל הגבלה בכל האמצעים בתחבורה הציבורית. * לדוגמא: "חופשי יומי" בין מטרופולין תל אביב ומטרופולין ירושלים ללא הגבלה יעלה 32.50

    ארבע יבואניות רכב עותרות נגד משרד התחבורה * העתירה הוגשה לאור העובדה שבשנה שעברה נרשמו עשרות מקרים שבהם נדרשו היבואנים לבצע תיקונים בכלי רכב חדשים מיבוא אישי או מקביל על חשבונם * בתגובה משרד התחבורה מאיים בבחינת חידוש רישיונות היבוא לישראל, בהתאם לסמכויות שמעניק חוק רישוי הרכב (גלובס)

בעולם

    הלווין הסודי שוגר: הלווין Zuma של הממשל האמריקני שוגר הלילה באמצעות טיל הFalcon-9 של חברת SpaceX. הדבר היחיד שיודעים עליו: ישוגר לגובה נמוך מעל כדור הארץ. כל השאר פתוח לספקולציה (כאן)

    שלג כבד בספרד: אלפים נלכדו שעות במכוניותיהם ללא דלק וללא חימום; צבא ספרד הוזעק לחלצם  * עקב מזג האוויר קשה במדינה – אלפי בני אדם נתקעו במכוניותיהם בכביש המהיר לעיר סגוביה – השלג הקפיא כלי רכב לאורך 70 קילומטרים בכביש מהיר צפונית למדריד, וחלק מהנוסעים היו נצורים 18 שעות. נהג: לא ידענו מה עומד לקרות, לא היתה מפלסת שלג באופק במשך שעות

טכנולוגיה

    אינטל הפיצה עדכוני תוכנה להגנת מערכות מפני פרצות אבטחה (nrg)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן