Skip to content

מהרי הקווקז לירושלים

בעוד שבועיים יגיע לביקור ראשון בארץ הבלט הלאומי של בית האופרה של גיאורגיה עם הכוכבת – הפרימה בלרינה שייסדה את הלהקה ומכהנת כיום כמנהלת האמנותית והסולנית הראשית שלה – נינה אנניאשווילי. הם יעלו יצירות מופת קלאסיות ומודרניות של כוריאוגרפים ידועי שם : הם יופיעו במסגרת עונת המחול של הרצליה אך ירקדו בכל רחבי הארץ – […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת עונת המחול של היכל האמנויות הרצליה ובמלאת 176 שנים להיווסדה תגיע הלהקה המשובחת מגיאורגיה לביקור ראשון בארץ. מלהקה זו יצאו שני הרקדנים והכוריאוגרפים הידועים של המאה ה-20 : ג'ורג' בלנשין (George Balanshine) ו-ואכטאנג  קאבוקיאני (Chabukiani Vachtang). כיום עומדת בראש הלהקה נינה אנניאשווילי שהייתה בעבר הרקדנית הראשית של תיאטרון הבולשוי, תיאטרון המחול האמריקאי (American Ballet Theatre) והבלט המלכותי בלונדון.

 להקת המחול מגיאורגיה Lado Vachnadze
להקת המחול מגיאורגיה Lado Vachnadze

הרפרטואר של הלהקה של בית האופרה של טיבליסי עשיר ומגוון. היא הלהקה היחידה בעולם (למעט הבלט של ניו יורק סיטי) שקיבלה אישור גורף מג'ורג' בלנשין לבצע את כל יצירותיו.

מאז החלה נינה אנניאשווילי לנהל את הלהקה (2004) – היא נוחלת הצלחה רבה בעולם. הנהלתה הדינמית של נינה והרפרטואר המגוון של הלהקה מושכים אליה רקדנים וירטואוזיים ידועי שם מכל העולם – גם מיפן, רוסיה וארה"ב.  כך הפכה הלהקה להצלחה בינלאומית.

 וירטואוזיות ושלמות של יופי קלאסי , קרדיט, Lado Vachnadze
וירטואוזיות ושלמות של יופי קלאסי , קרדיט, Lado Vachnadze

המשמעת והדייקנות דרות בכפיפה אחת עם הלהט – הצירוף של סגנון נקי עם התלהבות סוחפת –  מאפיין  את סגנון המחול של נינה שהקימה לתחייה את הלהקה והובילה אותה להצלחה בינלאומית מסחררת.

נינה החלה את דרכה כילדה חולנית שהפכה בגיל עשר לאלופה בהחלקה על הקרח. בגיל 13 כבר נמנתה על תלמידיה של נטליה זולטובה. כעבור שנתיים התקבלה ללימודים בבית הספר של הבולשוי, ובגיל 18 כבר רקדה בלהקת הבולשוי. תוך שנתיים הפכה לסולנית בלהקה, ובין השנים  1987 ל 2004 הייתה הרקדנית הראשית של הבולשוי במוסקבה.

משנת 1986 בתקופת הגלסנוסט שהנהיג מיכאיל גורבצ'וב, קיבלה נינה אישור חריג לרקוד גם מחוץ לברית המועצות. היא הייתה הרקדנית הסובייטית הראשונה שהופיעה כאורחת של בלט הניו יורק סיטי. בהמשך הופיעה כרקדנית ראשית עם הבלט המלכותי הבריטי ועם תיאטרון המחול האמריקאי של ניו יורק.

26 רקדני הלהקה יעלו תכנית מגוונת של יצירות מופת,  ביניהן:

"Petite Ceremony(״טקס זעיר״) מאת וֹולרסקי / מוצרט ושופן. זו יצירה פואטית  אותה חיבר מהדי וורלסקי –  כוכב המחול האירופאי – בהשראת הרעיון של "החיים בקופסא", שילוב של מחול ותיאטרון, מלא דימויים והרפתקאות. זהו מחול המעלה רעיונות מקוריים ונוף מרהיב של תנועה.

The Dying Swan" " ("הברבור הגווע") מאת פושקין למוזיקה של סן-סאנס, בביצועה של הכוכבת נינה אנניאשווילי

"סגאלובלי"  (Sgalobeli )  מאת יורירי פוסוקוב, כוריאוגרף הבית של הבולשוי, מחול ססגוני למוסיקה עממית גרוזינית.

 "Sechs Tanze"  (שישה ריקודים) מאת  יירי קיליאן / מוצרט, יצירה תיאטרלית ומלאת הומור, בתלבושות תקופתיות. ריקוד שהפך ל״קלסיקה של המחול המודרני״ .

הלהקה תופיע בכל הארץ: במשכן לאמנויות בבאר שבע, בהיכל אמנויות הבמה שבהרצליה, אודיטוריום חיפה ובתיאטרון ירושלים. לקהל צפויה הנאה רבה מהווירטואוזיות ומהעצמה המרשימה של הלהקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן