Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 31 במאי 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     נתניהו הורה להיערך לתקיפה באיראן – תוך שבועיים בלבד; ראש המוסד שקל להתפטר (בטחוני)     מתאם השבויים והנעדרים: "לא תהיה עסקת חילופי שבויים עם חמאס" (בטחוני)     רוסיה: על כל הכוחות שאינם סורים לסגת מהגבול עם ישראל בהקדם האפשרי (בטחוני)     החמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים: "מעתה כל פעולה ישראלית תענה בתקיפה" (בטחוני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    נתניהו הורה להיערך לתקיפה באיראן – תוך שבועיים בלבד; ראש המוסד שקל להתפטר (בטחוני)

    מתאם השבויים והנעדרים: "לא תהיה עסקת חילופי שבויים עם חמאס" (בטחוני)

    רוסיה: על כל הכוחות שאינם סורים לסגת מהגבול עם ישראל בהקדם האפשרי (בטחוני)

    החמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים: "מעתה כל פעולה ישראלית תענה בתקיפה" (בטחוני)

    שגרירת ארה"ב בדיון במועצת הביטחון: "מטרתו של חמאס – להשמיד את ישראל"; הצעת הגינוי האמריקנית במועה"ב נחסמה (מדיני)

    הבית הלבן: מצפים כי פסגת קים-טראמפ תתקיים ב-12 ביוני (חוץ)

    המתנה של אסד לפוטין: הכרה בעצמאות מחוזות בדלניים בגיאורגיה (חוץ)

    אוקראינה: העיתונאי שמתנגד לפוטין ונטען שחוסל בקייב הופיע במסיבת עיתונאים – "זה היה תרגיל מודיעיני למנוע התנקשו" (חוץ)

    יצרנית נפט רוסית ביטלה פרויקטים באיראן עקב הסנקציות האמריקניות (חוץ)

    החל ממחר: לא תוכלו לשלם עבור נסיעות באוטובוסים אצל הנהגים בירושלים (צרכנות)

    גל התייקרויות בדרך? אחרי מוצרי הנייר – גם מחירי הבשר הקפוא עולים (צרכנות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. עד שעות הצהריים צפוי גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ. ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית. בצפון הארץ ולאורך החוף צפויים גשמים מקומיים. ייתכנו סופות רעמים יחידות.

    שישי: מעונן חלקית. עד שעות אחה"צ צפויים גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה. ייתכנו סופות רעמים בודדות. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

    שבת: מעונן חלקית. צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ וייתכן גם במרכזה. ללא שינויי ניכר בטמפרטורות.

    ראשון: מעונן חלקית, עד שעות הצהריים עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות יעלו במיקצת.

התחזית: נוח ברוב אזורי הארץ; סופ"ש נעים עם סיכוי לגשם מקומי

מזג האוויר בימים הקרובים ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. היום: עומס חום קל עד בינוני בעמקים ובדרום. ייתכן גשם מקומי בעיקר בצפון ולאורך החוף. החל ממחר צפויה גם הקלה בעומס החום, ואפילו – סופות רעמים

חדשות

אצלנו  לא תבנו כביש –  עשרות חרדים מחו נגד עבודות ארכיאולוגיות סמוך לבית שמש; שלשה נעצרו * אל אתר עבודות של חברת 'נתיבי ישראל' להרחבת כביש 38 סמוך לבית שמש הגיעו אתמול בצהריים עשרות חרדים קיצונים  שהתנגדו לביצוע עבודות באתר הארכיאולוגי המבוצעות לטענתם תוך פגיעה וחילול קברים יהודיים עתיקים במקום. * שוטרים שהגיעו למקום פעלו נגד המפגינים, ואף עצרו שלשה מהם

סיכול הברחת סמים לבית סוהר ״איילון״

לאחר ביקור התייחדות של אסיר עם בן זוגו, חשד סגל בית הסוהר ״איילון״ בניסיון הברחה.

האסיר עבר לטיפול ״דרור״ – היחידה המיוחדת למעקב סמים של שירות בתי הסוהר, ועד כה פלט מגופו 16 גרם חומר חשוד כסם * החקירה נמשכת.

ירי מרכב חולף – אתמול בשעות הערב בטמרה בוצע ירי מרכב חולף לעבר ביתו ורכביו של מקומי(43). ללא נפגעים בארוע, לרכבים ולחזית המבנה נגרם נזק מהפגיעות.

הרקע לארוע בבדיקה, שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות לאיתור הרכב והחשודים.חוקרים אספו ממצאים בזירת הארוע ופתחו בחקירה במסגרתה נעצר חשוד(23 טמרה)במעורבות בארוע,זהותו של חשוד נוסף ידועה ומבוצעות פעולות לאיתורו ומעצרו * העצור יובא הבוקר לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבימ"ש שלום עכו.

מעצר חשודים בתאונת עבודההמשטרה עצרה 2 חשודים (33, אום אל פאחם; 58, קריית אונו ) בחשד לרשלנות אשר גרמה למותו של עובד באתר בניה אתמול בבני ברק.

בהמשך לדיווח מאתמול בגין תאונת עבודה ברחוב דרך שבזי בבני ברק אשר במהלכה דווח על מותו של פועל באתר, חקירה ראשונית משותפת של משטרת ישראל ומשרד העבודה העלתה חשד לרשלנות וכשלי בטיחות באתר הבניה אשר הביאו למותו אתמול של פועל באתר וסיכנו  עובדים נוספים ועוברי אורח * שני החשודים נעצרו כאמור והובאו לחקירה בתחנת דן. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבמ"ש השלום בת"א.

    המנהל האזרחי אישר: 1,500 יחידות דיור יוקמו ביהודה ושומרון * בדיון של מועצת התכנון המנהל אושר הקמת יחידות הדיור בהתנחלויות, שחלקן מבודדות ולא בתוך גושי ההתנחלויות. * בשבוע הבא ידון בג"ץ בעתירה נגד חוק ההסדרה. * ב"שלום עכשיו" תקפו "ממשלת המתנחלים ממשיכה לשרת מיעוט קטן וקיצוני" (וואלה)

    בג"ץ: הפסיקה שסללה את הדרך להפקעת קרקעות מפלסטינים אינה תקדים מחייב * נשיאת ביהמ"ש העליון חיות דחתה בקשה לקיים דיון נוסף באמירותיו של ג'ובראן (בין השאר – אפשר ליטול חזקה באדמות פלסטינים לטובת התיישבות ישראלית בלבד), שעליה הסתמך היועמ"ש, הכירה במתנחלים כאוכלוסייה מקומית באופן שאפשר הפקעת נכסי פלסטינים. אבל קבעה כי הן "סותרות הלכות קודמות, ויש בהן גם חידוש וגם קושי" * חיות הבהירה כי הפסיקה אינה מהווה הלכה משפטית

    בחזרה לשולחן המו"מ: הופסקה שביתת עובדי מקצועות הבריאות * כ-5,000 עובדים במערכת הבריאות – פיזיותרפיסטים, תזונאים, קלינאי תקשורת ועוד – ישובו לעבודה לאחר 4 ימי שביתה. בית הדין לעבודה לא הוציא צווי מניעה אך קבע כי הצדדים ינסו להגיע להסכמות תוך שלושה שבועות

    פחות שעות: משרד החינוך מקצץ בסיוע לתלמידים אוטיסטים בחינוך הרגיל * נוסח חדש לתיקון חוק החינוך המיוחד כולל קיצוץ של שבע שעות בממוצע לתלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. התיקון קודם ללא התייעצות עם ארגונים חברתיים. "פגיעה ביותר מ-5,000 שיוסללו מיידית לחינוך המיוחד" (וואלה)

    ההפגנות בחיפה: בית המשפט המחוזי קיבל את הערר של ארגון עדאלה נגד תנאי 'איסור ההפגנה' למשך 15 ימים, שנקבע לגבי חלק מהעצורים מההפגנה בחיפה

פוליטי

    ח"כ בהלול הצביע בעד ביטול מוסדות לאומיים; במפלגת העבודה זועמים "להדיחו מהמפלגה" * הכנסת דחתה את הצעת החוק של יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, לביטול המעמד החוקי של המוסדות הלאומיים כמו הקרן הקיימת, קרן היסוד, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית * פעילים במפלגת העבודה זועמים על חבר הכנסת בגין תמיכתו בהצעת החוק של זחאלקה: "חובתו להחזיר את המנדט". בהלול: "עומד מאחורי הצבעתי"

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש  17 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. * החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך פעילות של כוחות צה״ל ומג״ב מהחטיבה המרחבית "שומרון" בכפר מסאכן שעבייה תפסו הכוחות מעל 15 ק״ג חומר נפץ אשר פוצצו באופן מבוקר * פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד הטרור.

נתניהו הורה להיערך לתקיפה באיראן – תוך שבועיים בלבד; ראש המוסד שקל להתפטר

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו חושף בריאיון לתכנית "עובדה" כי נתניהו הורה להכין את הצבא לתקיפה אפשרית באיראן בהתראה של 15 יום, בעקבות ההנחיה החריגה שנתן ראש הממשלה למערכת הביטחון הוא בדק את חוקיות ההנחיה עם היועמ"ש ואף שקל להתפטר מתפקידו. (קשת)

מתאם השבויים והנעדרים: "לא תהיה עסקת חילופי שבויים עם חמאס"  – מתאם השבויים והנעדרים עדכן בדיון בוועדת החוץ והביטחון שלא תהיה עסקת חילופי שבויים עם חמאס. אך הוא הדגיש שמבחינת ישראל נמצא על הפרק מתווה הומניטרי כולל, שיצא לדרך רק אם הוא כולל את החזרת השבויים המוחזקים בידי חמאס

רוסיה: על כל הכוחות שאינם סורים לסגת מהגבול עם ישראל בהקדם האפשרי

שר החוץ של רוסיה לברוב קורא לכל הכוחות שאינם סוריים לסגת מאזור הגבול עם ישראל בהקדם. * הודעה זו באה על רקע הבנות בין ישראל ורוסיה לפיהן צבא אסד יתפוס את העמדות בקרבת הגבול עם ישראל, ובתמורה הרוסים יתחייבו לכך שלא תהיה נוכחות אירנית, או של חיזבאללה, באזור * בשנה שעברה נקבע כי כוחות איראן והמיליציות השיעיות המזוהות עמה יורשו להישאר במרחק של 5-20 קילומטרים מהגבול, אך אנשי משמרות המהפכה והמיליציות נראים מפעם לפעם בקרבתו

– רה"מ הציג לארה"ב דרישות ישראל לגבי ההסדר החדש המתגבש בסוריה * ראש הממשלה שוחח בטלפון עם שר החוץ האמריקני פומפאו. בד בבד, עדכן נתניהו את שרי הקבינט בפרטים. (חדשות10)

– ליברמן ייפגש במוסקבה עם מקבילו הרוסי: "המטרה – מניעת התבססות איראנית" * ברקע ההצהרות הרוסיות בימים האחרונים, כי אין מקום לנוכחות איראנית בדרום סוריה בסמוך לגבול עם ישראל, יצא ליברמן לפגוש את עמיתו, שר ההגנה סרגיי שויגו (מעריב)

החמאס והג'יהאד האסלאמי מאיימים: "מעתה כל פעולה ישראלית תענה בתקיפה"

בהצהרה משותפת לעיתונות הבהירו פלגי ההתנגדות הפלסטינית ברצועת עזה כי "חלף הזמן בו האויב קבע בעצמו את היסודות על פיהם מתנהל העימות, לא נשתוק על פשעי הכיבוש" * סגן מנהיג הג'יהאד האסלאמי, אמר בריאיון ל"פלסטין אליום" כי ההתנגדות הפלסטינית תתערב מעתה ואילך בכל פעם שתחוש כי נשקף איום ישראלי. "אנו לא זקוקים למלחמה בעזה אך על האויב לדעת שלא נשתוק על תקיפות והרג"

    הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לדון במצב בגבול עזה בקריה בתל אביב * למרות הרגיעה הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש לדיון במצב בגבול הרצועה. שרי הקבינט קיבלו עידכון על אירועי היממה הסוערת שלשום ברצועת עזה

    בתקיפות בעזה: מחסן הרחפנים של החמאס הושמד * אחרי שנדמו האזעקות וההפצצות לאורך גבול עזה, החל הקרב על התודעה – כאשר שני הצדדים מתהדרים בהישגים. חיל האוויר מפרסם תצלומי אוויר המפרטים חלק מיעדי הטרור שהופצצו. * לפי הצבא התקיפה של חיל האוויר פגעה במלאי הנשק המיידי של חמאס וכן בכוח הימי של הארגון ושל הג'יהאד האסלאמי. * בין היעדים שהותקפו היו מוצבי הכוח הימי של חמאס והושמדו חלק נרחב וממערכי ייצור האמצעים המיוחדים שלו. בתקיפה הושמד גם מחסן הרחפנים של הארגון

    שרים בממשלה: העדכונים שקיבלנו על המצב בעזה היו "דלילים" * שרים בממשלה אמרו אתמול כי העדכונים שקיבלו עד כה בנוגע למצב בעזה היו "דלילים", וכי הם הועברו רק למי שביקש זאת באופן יזום. בנוסף, שרים שדיברו אתמול בכלי התקשורת על המתיחות בעזה ועל המאמץ להפסקת אש סתרו אחד את השני. * מבקר המדינה מתח אשתקד ביקורת על תפקוד הקבינט בזמן "צוק איתן" וקיבל טענות כי הדיונים בו היו שטחיים (הארץ)

    חיזבאללה: "תומכים בגבורה של ההתנגדות הפלסטינית מול התוקפנות הציונית", "ההתנגדות היא האופציה של העם הפלסטיני אל מול התוקפנות והדרך היחידה להפיל את 'עיסקת המאה'

מדיני

שגרירת ארה"ב בדיון במועצת הביטחון: "מטרתו של חמאס – להשמיד את ישראל"; הצעת הגינוי האמריקנית במועה"ב נחסמה

דיון המועצה, כונס על פי דרישת ארה"ב בעקבות התקפת הירי על יושבי עוטף עזה, אך ניסיונה לקדם הודעה משותפת נגד חמאס נבלמה בעקבות תרגיל פרוצדורלי של כוויית, שיזמה הצעת החלטה משלה המגנה את ישראל על השימוש בכוח נגד הפלסטינים ושמביעה תמיכה בהצבת כוח בינלאומי להגנה על הפלסטינים ברצועה. * המועצה צפויה להתכנס שוב בקרוב. * שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי "הירי מוכיח שחמאס רוצה להשמיד את ישראל – מי מכם היה מסכים ל-70 טילים על ארצו?", בדבריה התייחסה לאלו שחסמו את הצעת גינוי נגד ארגון הטרור: "חלק מחבריי לא רואים בשיגור רקטות כמעשה טרור" * השגריר הפלסטיני לאו"ם: "ההסלמה החלה עקב התגרות ישראלית"

    גרמניה: אין שום הצדקה להתקפה על ישראל מעזה

    שוויץ: שוקלים להפסיק לממן את אונר"א * שר החוץ השוויצרי תקף את אונר"א, אמר שהקהילה הבינ"ל צריכה להחליט האם סוכנות הפליטים הפכה להיות "מדינה בתוך מדינה" וציין כי מדינתו שוקלת להפסיק לממן אותה

    נציגי מצרים, ירדן והרש"פ ייפגשו היום בקהיר * נציגי מצרים, ירדן והרש"פ ייפגשו היום בקהיר. היום יתקיים בקהיר מפגש דיפלומטי-מודיעיני בהשתתפות נציגי מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של מצרים. המפגש צפוי לעסוק במצב ברצועת עזה. (ערוץ 7)

חוץ

הבית הלבן: מצפים כי פסגת קים-טראמפ תתקיים ב-12 ביוני

מהבית הלבן נמסר כי פגישות שנערכו כהכנה לפסגה היו מוצלחות. ההצהרה באה לאחר שבשבוע שעבר טראמפ הודיע על ביטול המפגש ולאחר מכן אמר כי ייתכן שהוא בכל זאת יתקיים (רויטרס)

– דוברת הבית הלבן: "אנחנו ממשיכים להתכונן לפגישה עם קים, אם זו תתקיים. בנוסף הפגישות של פומפאו בניו יורק יתקיימו היום ומחר, גם הפגישות בסינגפור"

– בקוריאה הצפונית דווח ששר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיע למדינה לפגישה עם מקבילו הצפון קוריאני

לראשונה זה 18 שנה: פקיד בכיר מצפון קוריאה בביקור רשמי בארה"ב

קים יונג צ'ול, אחד מיועציו הקרובים ביותר של השליט קים, נועד בניו יורק עם שר החוץ פומפאו במטרה לתכנן את הפסגה בין המנהיגים והפך לבעל התפקיד הרם ביותר שמבקר באופן רשמי במדינה בכמעט שני עשורים * היועץ קים יונג צ'וי צפוי להיפגש היום עם שר החוץ מייק פומפיאו. (חדשות10)

המתנה של אסד לפוטין: הכרה בעצמאות מחוזות בדלניים בגיאורגיה

סוריה הודיעה כי תצטרף לקומץ המדינות שכוננו יחסים דיפלומטיים עם חבלי הארץ אבחזיה ודרום אוסטיה שעליהם נלחמו רוסיה וגיאורגיה לפני עשר שנים. טיבליסי הודיעה בתגובה על צמצום היחסים עם דמשק, וארה"ב מסרה כי השטחים שייכים לגיאורגיה "ללא עוררין" (וואלה)

אוקראינה: העיתונאי שמתנגד לפוטין ונטען שחוסל בקייב הופיע במסיבת עיתונאים – "זה היה תרגיל מודיעיני למנוע התנקשו"

פחות מ-24 שעות לאחר שהתפרסם כי עיתונאי רוסי הידוע כמתנגד חריף לפוטין נרצח בפתח ביתו, הוא הדהים את העולם כשהופיע בבירת אוקראינה והודיע שהוא בחיים. העיתונאי הודה לשירותי הביטחון. הרשויות בקייב: עצרנו חשוד שתכנן לרצוח אותו * ראש שירות הביטחון המקומי כינס מסיבת עיתונאים, בה נכח גם איש התקשורת, והכריז כי היה מדובר בתרגיל מודיעיני * המהלך המפתיע תוכנן על ידי כוחות הביטחון באוקראינה ומטרתו היתה לסכל את חיסולו המתוכנן על ידי הקרמלין * נשיא אוקראינה: נספק הגנה לעיתונאי הרוסי שמותו זויף * משרד החוץ הרוסי על התרגיל האוקראיני: "פרובוקציה אנטי-רוסית"

משרד האוצר האמריקאי: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על איראן

כשבוע לאחר שהודיעה וושינגטון על הטלת סנקציות על גורמים וגופים אירניים, פרסם משרד האוצר האמריקני כי הוטלו עיצומים נוספים על שישה אירנים ושלושה גופים ברפובליקה האיסלאמית. בין היתר, יפגעו הסנקציות החדשות גם בבית הכלא של טהרן

יצרנית נפט רוסית ביטלה פרויקטים באיראן עקב הסנקציות האמריקניות

יצרנית הנפט הרוסית "לוקאויל" הודיעה על ביטול הפרויקטים שלה באיראן בעקבות חידוש הסנקציות האמריקניות על טהרן. (Ynet)

    איחוד האמירויות: משורר שמתח ביקורת על המשטר נידון למאסר לעשר שנים

    חיל הים של פולין: בימים האחרונים התגלו לחוף הים הבלטי טילים שנורו מצוללות רוסיות. * הטילים, שנורו על מנת לסמן את מיקום הצוללת, נמצאו באזור גדנסק, במובלעת רוסית בין פולין לליטא. שני טילים נאספו על ידי חיל הים הפולני ונעשים חיפושים אחר טיל שלישי

    ארה"ב: טראמפ דרש משר המשפטים לחזור לפקח על החקירה הרוסית * נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דרש משר המשפטים ג'ף סשנס, שפסל עצמו מטיפול בחקירה הרוסית נוכח מעורבותו בה, לחזור בו ולפקח עליה. השיחה בין השניים, נבדקת על ידי החוקר המיוחד רוברט מולר. ההתפתחות מסמלת את סשנס כעד מפתח בחקירה בגין שיבוש הליכי חקירה מצד טראמפ, ומעידה כי היא נרחבת משנחשב תחילה. * הצוות המשפטי של טראמפ מסר כי גם אם יסכים הנשיא לענות לשאלות מולר הוא לא יצטרך לדון בשיחות אישיות שניהל עם צוותו. "לבקש מסשנס לחזור בו לא אומר 'תקבור את החקירה'", הוסיף רודי ג'וליאני, "הוא אומר: קח אחריות ותטפל בזה כראוי". במשרד המשפטים סירבו להגיב. (ניו יורק טיימס)

    בלגיה: דאע"ש לקח אחריות על הפיגוע שלשום בו נרצחו שלשה בני אדם * ארגון דאע"ש הודיע כי האדם שפתח באש לעבר שוטרים במזרח העיר ליאז' ביום שני ורצח 3 בני אדם היה "לוחם" של הארגון. * המשטרה חוקרת את האירוע כמעשה טרור. * מהחקירה עולה כי היורה ניסה לקחת אישה כבת ערובה מבית ספר הסמוך לזירה אך נורה ונהרג בידי כוחות הביטחון (החדשות)

    זימבבואה: הבחירות לנשיאות במדינה ייערכו בעוד חודשיים

    סוריה: סוכנות הידיעות הטורקית הממשלתית: ארה"ב וטורקיה הסכימו על תכנית בת שלושה שלבים לפיה המליציות הכורדיות יעזבו את העיר מנביג' שבסוריה תוך 30 יום, במידה ואכן ייחתם ההסכם בשבוע הקרוב

    – מזכיר המדינה האמריקני שוחח אתמול עם מלך ירדן. במהלך השיחה דנו השניים בהתפתחויות האחרונות בזירה האזורית, ובייחוד בכל הנוגע למשבר בסוריה

    סעודיה: אש נפתחה הלילה על אחד ממטות הביטחון בעיר טאיף שבסעודיה. לפי הדיווח, איש ביטחון נהרג וכמה נוספים נפצעו. * התקרית החלה כשאלמונים ניסו לחטוף נשק מאחד המאבטחים במקום (אל-ג'זירה)

    ספרד: מיליארדר ומתנגד לפוטין, עוכב בספרד אך לא יוסגר לרוסיה בשל תוקף צו המעצר שפג * ביל בראודר, איש עסקים ומתנגד חריף לפוטין ובכירים נוספים, עוכב בספרד אחרי בקשת הסגרה רוסית שהוגשה לאינטרפול. * משטרת ספרד: בראודר לא נעצר, היות שצו המעצר הרוסי פג

    פולין: טילים שנורו מצוללות רוסיות נמצאו לחופי הים הבלטי

    קוריאה הדרומית: פשיטה על חברת התעופה הגדולה במדינה

צרכנות

החל ממחר: לא תוכלו לשלם עבור נסיעות באוטובוסים אצל הנהגים בירושלים

החל מיום שישי לא יהיה ניתן לעלות לתחבורה הציבורית ולשלם עבור נסיעה אצל הנהגים – שמהיום תפקידם יהיה לנהוג בלבד. נהלי העליה לאוטובוסים מעתה יהיו זהים לנהלים ברכבת הקלה. (mynet)

גל התייקרויות בדרך? אחרי מוצרי הנייר – גם מחירי הבשר הקפוא עולים

לאחר שאמש פורסם כי קימברלי-קלארק וסנו מייקרות את מוצרי הנייר בכ-10%, כעת נודע כי גם שניב מעלה מחירים * במקביל, ל"גלובס" נודע כי מחירי הבשר הקפוא המיובא התייקרו ב-20%, כשבשיא – שיתרחש כנראה באוגוסט – ההתייקרות תגיע עד 40% (גלובס)

    הדלק יתייקר הלילה ב-14 אגורות ל-6.60 שקלים * מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח יעודכנו בחצות הלילה שבין חמישי לשישי. * המחיר המירבי לליטר בנזין 95 בשירות עצמי לא יעלה על 6.60 שקלים לליטר – עלייה של 14 אגורות מהחודש הקודם (2.17%). * תוספת בעד שירות מלא תיוותר על כנה – 21 אגורות לליטר * העלייה נובעת מהתייקרות הנפט בעולם בשיעור של 6.23%, שהוסיפה 12 אגורות למחיר, וקוזזה בירידה קלה בשער החליפין של השקל (דה מרקר)

בריאות

החל מעוד חודשיים: יורחב הצו שאוסר את העישון במקומות ציבוריים

המלחמה בעישון: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה את יוזמת משרד הבריאות להרחבת הצו שמגביל את העישון במקומות ציבוריים. ההחלטה קובעת כי יאסר עישון באירועים ציבוריים בהשתתפות 50 בני אדם ויותר. כמו כן נאסר עישון במרחק של פחות מ-10 מטרים מהכניסה והיציאה ממוסדות שונים, בהם בתי חולים, מרפאות, משרדי ממשלה, מועצות דתיות, עיריות, ובתי משפט. * אישור הרחבת הצו אמור להיכלל ברשומות במהלך השבועיים הקרובים. 60 יום לאחר מכן, ייכנס צו ההרחבה לתוקף.

נדל"ן

    הוועדה להאצת התכנון לבנייה אישרה בניית 3000 יח"ד באשדוד * התוכנית קודמה ואושרה למרות שלא נפתרה מחלוקת בין רשות מקרקעי ישראל לחברת נמלי ישראל (חנ"י) על הבעלות על הקרקע. (לכליסט)

    ההרוג ה-17: פועל כבן 30 מת מנפילה מגובה באתר בנייה של חברת "יש לי אור" בבני ברק * הפועל, מכפר ליד קלקיליה, שנפל למותו מגובה של כשמונה מטרים. הוא ההרוג ה-17 שמת בחמש חודשים האחרונים בתאונת בנייה – עלייה של כ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נהרגו 13 בני אדם. (הארץ)

    אחרי התאונות הקטלניות: תיאסר עבודת בני נוער באתרי בנייה * לאחר שחמישה נערים נהרגו בשנתיים וחצי, משרד העבודה יאסור העסקת בני נוער בבנייה. המשרד שוקל לאסור לגמרי להעסיק בני נוער בבניין, אך מעדיף להגבילם לאתרים מסוימים בנימוק שהאיסור יפגע בזכות הנערים לעבוד ויקשה על המעסיקים

כלכלה

    סין: ארצות הברית פועלת נגדנו בניגוד לחוקי הסחר הבינלאומיים

    אחרי 20 שנה: ישראל וקנדה חתמו על הסכם סחר חופשי משודרג * ההסכם המעודכן, שנחתם היום במונטריאול כולל הפחתות מכס על כ-2,000 מוצרים וכן תוספות הנכללות בהסכמי סחר חופשי מודרניים דוגמת סחר אלקטרוני, סביבה, סחר ועבודה ועוד (port2port)

    סופית: רשות ההגבלים פסלה את מיזוג מזרחי טפחות ובנק אגוד * לאחר שערכה שימוע לראשי הבנקים, רשות ההגבלים העסקיים פסלה את המיזוג בין בנק מזרחי טפחות לבנק אגוד לטענתה בנק אגוד, שנתחו בשוק עומד על פחות מ-3%, תורם לתחרות משמעותית באזורים גאוגרפיים מסוימים והמיזוג יפגע בתחרות בין הבנקים בישראל * המפקחת על הבנקים תוקפת את בדיקת המיזוג שנעשתה ברשות ההגבלים בבראיון לגל"צ אמרה כי "הרשות הציגה עדויות זניחות, התעלמו מעובדות שמציגות תמונה הפוכה. המיזוג לא היה פוגע בתחרות – הוא היה מגדיל אותה", "הם לא הוכיחו ש'אגוד' מחולל תחרות. 6,000 אנשים עוברים ל'אגוד', יש במשק מעל 3.6 מיליון לקוחות – זו ההגדרה של זניח" * בעלי השליטה באגוד צפויים לערער על ההחלטה * מזרחי טפחות היה אמור לרכוש את בנק אגוד לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל

    דיווח: ארה"ב תטיל מכסי מגן על ייבוא פלדה ואלומיניום מהאיחוד האירופי * לפי דיווח בוול-סטריט ג'ורנל, ממשל טראמפ צפוי להכריז על המכסים עוד היום. באיחוד האירופי דורשים לקבל פטור קבוע, ואיימו שבתגובה יוטלו מכסי מגן על ייבוא מוצרים מארה"ב (הארץ)

    ישראל מגבילה את הסחר עם צפון קוריאה אבל מאפשרת לסחור בחלקי מטוסים ודלק * לפי הצווים, ניתן לייצא למדינה הטוטליטרית, שאין לישראל יחסים דיפלומטיים עמה, חלקי חילוף למטוסי נוסעים וכמויות מוגבלות של מוצרי דלק – אך לא מוצרי מזון, מכונות וציוד אלקטרוני * בנוסף, נאסר יבוא מצפון קוריאה, למעט כמויות מוגבלות של דלק ומוצריו וחלקי חילוף למטוסים (דה מרקר)

    דרמה באסם: המנכ"ל איציק צאיג פורש במפתיע, אבי בן אסייג יחליף אותו * איציק צאיג צפוי להודיע בימים הקרובים על פרישתו מתפקיד מנכ"ל חברת אסם. * צפוי להחליף אותו אבי בן אסייג, שמכהן ב-3 השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל ואחראי על התחומים אסטרטגיה, פיתוח עסקי, כלכלה ותכנון, שרשרת אספקה, מצוינות, מערכות מידע ושיווק קונצרני

    על הכוונת של רשות המסים: התשלומים בין החברות הבינלאומיות לסניפים בארץ * בעקבות הביקורת הציבורית על שיעור המס הנמוך שמשלמים תאגידים בינלאומיים, תפרסם רשות המסים חוזרים שיסידרו בין השאר את שיעור הרווח שישויך לסניף הישראלי. (כלכליסט)

    ביהמ"ש העליון קובע סופית: דוחות בנק ישראל על אי.די.בי לא ייחשפו * נדחתה בקשתה של התנועה לאיכות השלטון: הסודיות הבנקאית גוברת על חוק חופש המידע, חשיפת הדוחות עלולה לגרום לזעזועים במערכת ולהוביל לכך שהבנקים לא ישתפו פעולה עם הפיקוח (News1)

בעולם

    המכון הגיאולוגי בארה"ב: בבקשה אל תנסו לצלות מרשמלו מעל הר הגעש שהתפרץ בהוואי * המכון הגיב לאחד השואלים שתהה "האם זה בטוח לצלות משמרלו מעל פתחי האוורור של הלבה, בהנחה שיש לך מקל ארוך מספיק, זה בסדר? או שהמרשמלו הצלוי יורעל?". לדברי המכון, לא רק שהפעולה לא בטוחה – גם הטעם של המרשמלו יהיה רע. בנוסף, לדברי המכון הלבה עלולה לפלוט חומרים רעילים, והגופרית או העשן הוולקני עלולים ליצור "תגובה מרהיבה למדי". (הארץ)

    הנהר הגדול בניו מקסיקו מתייבש והחקלאים באזור אובדי עצות * חלקים רבים מהריו גראנדה התייבשו לחלוטין כתוצאה מהתחממות גלובלית, והמומחים חוזים שההתאוששות תהיה קשה מבעבר. נהרות נוספים במערב ארה"ב סובלים מצרות דומות (הארץ)

    האיחוד האירופי נגד שימוש בכלים חד-פעמיים * הנציבות האירופית הציעה לצמצם את היקף הצריכה של מוצרי פלסטיק, בהם צלחות וכוסות, כדי להפחית את הזיהום ביבשה ובים. "סכנה שתפגע בשרשרת המזון", אמר סגן נשיא הנציבות (חדשות10)

בעולם היהודי

    כללים חדשים במערכת החינוך בצרפת: אסור לחבוש כיפה ולהתפלל * חלקים מחוזר המנכ"ל הצרפתי שהודלף ל"לה פיגארו", חשף הנחיות חדשות נגד סממנים יהודיים במערכת החינוך. ומהם עולה כי בכוונת מערכת החינוך במדינה לאסור, בין היתר על כיסוי ראש ותפילה בתחומי המוסדות * בנוסף, נקבע שתלמידים לא יורשו לסרב להשתתף בפעילויות בית ספריות בגלל חגים, וכן כללים אנטי דתיים נוספים * מחאה בקרב אנשי חינוך ודת ברחבי המדינה

   

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן