Skip to content

יוקר המחיה – מאות הפגינו בניסיון לחקות את המחאה הצרפתית

המארגנים שציפו לאלפים, נאלצו להסתפק בכמה מאות והמשטרה פעלה לעצור כאלו שהתעמתו לטענתה עם השוטרים ואת אלו שניסו לחסום צירי תנועה כמו איילון. עם ישראל יודע להתלונן אבל מתקשה לצאת ולהפגין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 800 מפגינים גדשו היום (שישי) בצהריים  וחסמו את צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על עליית המחירים ויוקר המחיה. המוחים הפגינו מול קריית הממשלה הסמוכה, כשהם לבושים אפודים צהובים, ומחו בזעם על גל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין המפגינים למשטרה, שעצרה 10 ממובילי המחאה וביניהם עורך הדין גונן בן יצחק ממובילי המחאה וממובילי מחאת הגז בזמנה. עקב הפגנות הצהובים העליות מנתיבי איילון למחלף השלום מצפון ומדרום נחסמו לתנועה. מהמשטרה נמסר כי 10 המפגינים נעצרו בגין הפרת  הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. ה 10 נעצרו כאשר "התפרעו, הפרו את הסדר הציבורי באופן בוטה, לא שעו להוראות השוטרים וחלקם אף תקפו שוטרים". המפגינים נעצרו לחקירה כשבסיומה ישוחררו עככל הנראה

למרות הודעת המשטרה בשבועות האחרונים כי בעקבות פסקי הדין שנתנו בנוגע להפגנות מוצאי השבת בכיכר גורן, לפיהן המשטרה החליטה שלא ידרש מעתה בקשה לרישיון הפגנה, בשטח מפקדי הכוח לא ידעו זאת והכריזו על ההפגנה כהפגנה לא חוקית. אך למרות זאת, בניגוד לכריזה שההפגנה אינה חוקית  מסרה המשטרה כי "משטרת ישראל תמשיך לאבטח את האירוע ולאפשר למשתתפים לממש את זכותם למימוש חופש הביטוי ותפעל למניעת הפרות סדר, אולם לא תאפשר הפרות סדר והתנהגות אלימה מסוג כלשהו".

"אנחנו יוצאים לרחובות כדי לעצור את ההתייקרויות" אמרו המארגנים. "לפעול לפירוק המונופולים מכוחם ולהורדת יוקר המחיה המכביד על כלל אזרחי ישראל, אנחנו חיים במדינה שבה הטייקונים שותים לאזרחים את הכסף בקשית, והשלטון עוזר להם. משפחות לא מצליחות לגמור את החודש, קשישים צריכים לבחור בין לחם או תרופות או חימום הבית, נכים חיים בעוני, והציבור נאבק מדי יום על ההישרדות שלו. ישראל היא מדינה עם יוקר מחייה גבוה ביחס לעולם המערבי, ואנחנו הישראלים לא פראיירים ולא ניתן לזה להימשך".


צילום: ציפי מנשה

עו"ד בן יצחק (צילום: ציפי מנשה)
עו"ד בן יצחק (צילום: ציפי מנשה)
צלום: ציפי מנשה
צלום: ציפי מנשה


צילום: ציפי מנשה

צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

שי כהן, ממובילי המחאה אמר כי "ממשלת ישראל צריכה לדון במשבר הזה כבר בישיבתה הקרובה ביום ראשון, ולהחליט לשים סוף להתייקרויות לפני שכל הארץ תבער, הזהיר כהן " כל משפחה בישראל הולכת לאבד מאות עד אלפי שקלים בחודש בעקבות ההתייקרות. מנהריה עד שדרות ואילת, הציבור לא יכול ולא מוכן לשלם יותר על הפקרתו. מזון חשמל ומים אינם מותרות".

עורך הדין  בן יצחק דרש כי הטיפול בפירוק המונופולים יבוצע עכשיו. "אנחנו לא מחכים למשיח", אמר בן יצחק, אנחנו דורשים את הפירוק, עכשיו".  לקראת 14:30 הסתיימה המחאה והמשטרה הודיעה על פתיחת כל צירי התנועה.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: דן בר דב
צילום: דן בר דב


 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן