Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצוהרים) יום רביעי ה-10 באפריל 2019

כותרות המהדורה     לפני ספירת המעטפות הכפולות: הליכוד וכחול לבן – 35 מנדטים; החרדים 16; העבודה 6; הימין החדש וזהות לא עברו את אחוז החסימה (פוליטי)     ניו יורק טיימס: "נתניהו בדרך לעקוף את בן גוריון"; AP: "נתניהו ניצח במשאל-עם על עצמו, ישראל ממשיכה לשבור לימין" (פוליטי)     אחרי הבחירות: פרקליטי נתניהו זומנו למשרד המשפטים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    לפני ספירת המעטפות הכפולות: הליכוד וכחול לבן – 35 מנדטים; החרדים 16; העבודה 6; הימין החדש וזהות לא עברו את אחוז החסימה (פוליטי)

    ניו יורק טיימס: "נתניהו בדרך לעקוף את בן גוריון"; AP: "נתניהו ניצח במשאל-עם על עצמו, ישראל ממשיכה לשבור לימין" (פוליטי)

    אחרי הבחירות: פרקליטי נתניהו זומנו למשרד המשפטים כדי לקבל את חומרי החקירות; פרקליטי רה"מ צפויים לבקש דחייה במועד השימוע (פוליטי)

    מפקד במשמרות המהפכה האיראניות: "מר טראמפ, הורה לספינות המלחמה לא להתקרב לספינות משמרות המהפכה"; רוחאני: "אם הלחץ עלינו יימשך – נייצר צנטריפוגות מתקדמות" (חוץ)

    טורקיה במשבר: ארדואן דורש לקיים בחירות חוזרות באיסטנבול (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה ניכרת של הטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. הלילה: מעונן חלקית.

    חמישי: בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר.

    שישי: נאה. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. משעות הצהריים יחלו לנשב רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

    שבת: נאה. תחול עליה נוספת בטמפרטורות. חם מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

חדשות

חברת Airbnb חוזרת מהחרם על ההתנחלויות, ותתרום את הרווחים לארגוני סיוע

החברה להשכרת חדרים ובתים לטווח קצר Airbnb הודיעה אמש (שלישי) כי היא חוזרת בה מהחלטתה להפסיק ולפרסם מודעות לשכירת דירות בהתנחלויות. החברה הודיעה שלא תיקח לעצמה רווחים מאף עסקה הנוגעת לדירות ברחבי הגדה המערבית, אלא תתרום אותם לעמותות סיוע. "שתפקידן להעניק סיוע הומניטרי לאנשים באזורים שונים ברחבי העולם"

    פרשת הצוללות: מעצר הבית בו שוהה מיקי גנור הוארך בתשעה ימים * בימ"ש השלום בראשל"צ האריך הבוקר (רביעי) את מעצר הבית בו נתון עד המדינה שחזר בו מעדותו בפרשת הצוללות בתשעה ימים נוספים

משטרת ישראל עצרה אתמול תושב לוד בן 39 בחשד שהטריד בעשרות מקרים את מוקדי המשטרה, מד"א וכב"ה בקריאות שווא לאירועים שונים באיזור המרכז ותל אביב.

בעקבות אירועים אלו נפתחה לאחרונה חקירה שהובילה אתמול לזהותו ומיקומו של החשוד. שוטרים שהגיעו לביתו של החשוד נאלצו לפרוץ לביתו לאחר שהוא סירב לפתוח את דלת ביתו ואף ניסה להתנגד למעצרו.

במהלך חיפוש שנערך בביתו נתפסו ממצאים הקושרים אותו לעבירות המיוחסות לו.

החשוד הובא היום לדיון בעניינו בבימ"ש השלום בראשל"צ, בסיומו הוארך מעצרו בחמישה ימים.

שוב טרוריסטים אלמונים מרססים כתובות איום ונאצה ומשחיתים רכוש

הבוקר, התקבל דיווח במוקד המשטרה באיו"ש כי בכפר עין יברוד שבגדה המערבית, נוקבו צמיגיהם של מספר כלי רכב ומשאית ורוססו כתובות בנוסח "נקמה" וציור של מגן דוד. כוחות משטרה חוקרי מז"פ וכוחות צה"ל נכנסו לכפר והודיעו כרגיל כי תפתח חקירה.

פוליטי

לפני ספירת המעטפות הכפולות: הליכוד וכחול לבן – 35 מנדטים כל אחת; החרדים 16; העבודה 6; הימין החדש וזהות לא עברו את אחוז החסימה

אחוז ההצבעה הסופי בבחירות שהתקיימו אתמול בישראל עמד על 67.9%, ירידה של כארבעה אחוזים מהבחירות הקודמות, ולאחר ספירת 97% מהקולות נרשם שיוויון בין הליכוד לכחול-לבן שמקבלות 35 מנדטים כל אחד, כשמפריד ביניהם כ-13 אלף קול בלבד (לטובת הליכוד). כשהמפלגה השלישית בגודלה, הם יהדות התורה וש"ס שמקבלות כל אחת 8 מנדטים. * בחלוקה לפי גושים מוביל גוש הימין עם 65 מנדטים, (כולל ישראל ביתנו, מעט פחות ממה שיש לגוש הימין בקואליציה היום).

– מפלגות השמאל קיבלו מכה קשה, ומפלגת העבודה ההיסטורית הגיעה למקום החמישי עם שפל של 6 מנדטים; ומרצ עם 4 מנדטים בלבד. כך גם הערבים ירדו לעשרה מנדטים כששש מתוכם קיבלה חד"ש-תע"ל וארבעה נוספים קיבלו ברע"מ בל"ד

– איחוד מפלגות הימין וישראל ביתנו קיבלו חמשה מנדטים. וכולנו עברה את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים . הימין החדש של בנט, שתכנן לזנק באמצעות היפרדות מהבית היהודי לא עברה את אחוז החסימה, כך גם זהות וגש שזוהו כל אחד בתורו כהפתעת הבחירות ג"כ לא עברו את אחוז החסימה.

– במפלגות הימין החדש וזהות מחכים לספירת המעטפות הכפולות, בתקווה שישיגו משם את מספר הקולות הנדרשים שיעבירו אותם את אחוז החסימה. כשלימין החדש חסרים פחות מ-4,300 קולות כדי להיכנס לכנסת ה-21 * מאז העלאת אחוז החסימה ל-3.25% מסך הקולות הכשרים, התקיימו בישראל שתי מערכות בחירות: אתמול הצביעו 334,228 אזרחים ל-33 רשימות שלא עברו את אחוז החסימה. בבחירות 2015 היו אלו 189,517 מצביעים שנתנו את קולם ל-15 הרשימות שלא נכנסו לכנסת.

– מפת המנדטים המסתמנת היא: הליכוד – 35; כחול לבן – 35; יהדות התורה – 8; ש"ס – 8; העבודה – 6; חד"ש-תע"ל – 6; איחוד מפלגות הימין – 5; ישראל ביתנו – 5; כולנו – 4; מרץ – 4; רע"מ-בל"ד – 4 * לא עוברים את אחוז החסימה: הימין החדש, זהות וגשר

– במהלך יום הבחירות, הודיעה ועדת הבחירות המרכזית כי פתקים שהושחתו ייחשבו לקולות כשרים, זאת, כל עוד הכשרת הפתק לא תחשוף את זהות הבוחר. בהודעת נכתב כי יאושרו פתקי הצבעה שיש בהם "חור מזערי" או שצויר על גביהם, כמו גם פתק הצבעה שדוגמתו אינה זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית. * לצורך מניעת אפשרות הזיהוי, הונחו מזכירי ועדות הקלפי לשמור אצלם מעטפות שבהם נמצאו פגמים אלה. רק לאחר שיימצא באותו הקלפי פתק נוסף שנפל בו פגם זה, ייספרו הפתקים הפגומים כקולות כשרים. אם בתום הספירה יימצא שיש בקלפי רק פתק אחד בעל אותו הפגם – הפתק ייפסל, מחמת האפשרות שהפגם יזהה את הבוחר.

ניו יורק טיימס: "נתניהו בדרך לעקוף את בן גוריון"; AP: "נתניהו ניצח במשאל-עם על עצמו, ישראל ממשיכה לשבור לימין"

רוב מפלגות הימין (כולנו, איחוד מפלגות הימין, ש"ס ויהדות התורה) כבר הכריזו כי ימליצו להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה, אך כצפוי איווט ליברמן מתחיל להפעיל שרירים בנסיון לקבל את הג'וב הנחשק ומודיע כי הוא שוקל ללכת לאופוזיציה.

– ניצחונו המסתמן של ראש הממשלה נתניהו כובש הבוקר (יום ד') את הכותרות בכלי התקשורת המרכזיים בעולם. ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי "נתניהו נראה כעת בדרך הבטוחה לעקוף את המנהיג המייסד של מדינת ישראל, דוד בן גוריון, ולהפוך לראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר בתולדותיה", לפי ה'ניו יורק טיימס' "רבים זוקפים לזכותו של נתניהו – שחקן בינלאומי דומיננטי שביסס כלכלה חזקה – שמירה על ביטחון המדינה והשגת שורה של ניצחונות דיפלומטיים שבישראל ייחלו להם זמן רב, רבים מהם הודות לנשיא טראמפ"

– בסוכנות הידיעות AP, שדיווחיה מתפרסמים כלשונם באלפי אתרי אינטרנט ועיתונים ברחבי העולם, הסבירו שנתניהו צועד בדרך לניצחון בבחירות שנתפסו כמשאל עם עליו עצמו. "ניצחון יהפוך את נתניהו בקיץ הקרוב לראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן בתולדות ישראל, והיבחרותו מחדש תיתן לו זריקת מרץ חשובה בעודו מתמודד עם כתב אישום אפשרי בשורה של פרשות שחיתות. תוצאת הבחירות מאששת את הנטייה המתמשכת של ישראל לימין ומפחיתה עוד יותר את התקווה לפיתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני בדרכי משא ומתן"

– בעיתון "לה מונד" ציינו לצד העובדה שנתניהו צפוי להקים את הממשלה הבאה שאם וכאשר יוגש בעוד כמה חודשים כתב אישום נגד נתניהו, שלטון החוק ומאזן הכוחות בישראל יעמדו למבחן שכמוהו כמעט לא נראה מאז הקמתה של מדינת ישראל.

– העיתון הספרדי "אל פאיס" סיקר את הבחירות בכותרת הראשית, ואחריה טור ארוך שמסביר על הגושים בישראל, על שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הציבור הערבי, על חוק הלאום ועל "המתנות שנתניהו קיבל מטראמפ".

    במפלגת העבודה נשלפים הסכינים | כבל: על ח"כ גבאי להתפטר; יחימוביץ': "לא להתאחד עם מרצ – טעות קשה" * לבנתיים במפלגת העבודה שהגיעה לשפל היסטורי של 6 מנדטים בלבד החלו להישלף הסכינים, ואיתן כבל מי ששימש עד היום כח"כ מטעם המפלגה, דורש מיו"ר המפלגה להתפטר. * יו"ר האופוזיציה עד כה שלי יחימוביץ הגיבה לטענות כי יו"ר העבודה אבי גבאי צריך להתפטר: "אני חושבת שעוד מוקדם לדבר על זה. אחרי הבחירה של גבאי הוא היה בעיני הבטחה גדולה, אין ספק שנעשו כמה שגיאות רצופות ואינטנסיביות כל כך שלא הצלחנו להשתקם מהן", לדבריה, "לא להתאחד עם מרצ ואפילו לא לבדוק את הנושא – זו היתה טעות קשה. היינו נתונים לקמפיין מאוד אכזרי של כחול לבן, שאיים ממש לחסל אותנו".

    נתניהו ניצח בעיר בה מתגורר גנץ; גנץ ניצח בעיר בה מתגורר נתניהו * ניתוח הקלפיות מעלה רשימת ערים בהם מובילה הליכוד על פני שאר המפלגות: כך בירושלים הצביע 24% לליכוד, בשדרות 43% בדימונה 56% באופקים 36% בבאר שבע 43%, בקריית שמונה 48%, בבת ים 38%, באילת 43%, ובירוחם 42%. לעומת זאת כחול-לבן מובילה בתל אביב 45% בקריית אונו, 47%, בחיפה 32%. * נקודה אנקדוטית, בראש העין, מגרשו הביתי של בני גנץ, ניצח הליכוד עם 35.8% לעומת 33.9% לכחול לבן. תמונת מראה בקיסריה, מגרשו הביתי של בנימין נתניהו: 52.6% לכחול לבן מול 24% לליכוד.

אחרי הבחירות: פרקליטי נתניהו זומנו למשרד המשפטים כדי לקבל את חומרי החקירות; פרקליטי רה"מ צפויים לבקש דחייה במועד השימוע

פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבלו הודעה אמש ממשרד המשפטים, לפיה הם מזומנים למשרד כדי לקבל את חומרי החקירה נגדו בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000 לקראת השימוע, זאת לפני הגשת כתב אישום שמתוכנן לעוד שלושה חודשים בדיוק. ע"פ הדיווח ב'מעריב', פרקליטי רה"מ ידרשו בימים הקרובים את דחיית השימוע בכמה חודשים נוספים ממנדלבליט, זאת בשל העומס הרב בחומרי החקירה שיוגשו בפניהם בטרם השימוע. בסביבת פרקליטי נתניהו אומרים: "מדובר בשלושה תיקי חשדות עם הררי חומרים בקנה מידה חריג מאוד שאנחנו צריכים לקרוא, לעיין ולהשיב עליהם בשימוע. שלושה חודשים הם פרק זמן בלתי סביר בעליל, ובפרט כאשר החשוד הוא ראש ממשלה שעסוק עד מעל הראש בניהול המדינה ובגיבוש הממשלה". (מעריב)

מדיני

    נשיא ברזיל: "לא שיניתי את דעתי לגבי העברת השגרירות לירושלים" * נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, התייחס אמש (שלישי) להעברת שגרירות מדינתו בישראל לירושלים, ואמר כי לא שינה את דעתו בנושא. (החדשות 13)

חוץ

מפקד במשמרות המהפכה האיראניות: "מר טראמפ, הורה לספינות המלחמה לא להתקרב לספינות משמרות המהפכה"; רוחאני: "אם הלחץ עלינו יימשך – נייצר צנטריפוגות מתקדמות"

מפקד במשמרות המהפכה של איראן הזהיר אתמול (שלישי) את הצי האמריקני לשמור מרחק מספינות איראניות במפרץ הפרסי. "מר טראמפ, הורה לספינות המלחמה לא להתקרב לספינות משמרות המהפכה". * הנשיא האיראני הזהיר כי ככל שארצות הברית תמשיך ליצור לחץ על טהראן, איראן תפעל לייצר צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR8, במסגרת תוכנית הגרעין של המדינה. * המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי אמר כי הכרזתה של ארצות הברית על צבא משמרות המהפכה האיראני כעל ארגון טרור צעד מרושע שלא יישא פרי

טורקיה במשבר: ארדואן דורש לקיים בחירות חוזרות באיסטנבול

אחר שהתברר כי ספירה מחודשת של פתקי ההצבעה לא שינתה את התוצאה ולפיה מועמד האופוזיציה אקרם אימאמגולו הביס את מועמדו של ארדואן, בינאלי ילדרים לראשות העיר איסטנבול, מפלגת השלטון בטורקיה דרשה אמש (שלישי) לערוך מחדש את ההצבעה לראשות העיר הגדולה ביותר בטורקיה. * בקשתו של ארדואן באה לאחר שוועדת הבחירות העליונה סירבה לאשר ספירה מחודשת של כל הקולות באיסטנבול * מוקדם יותר נספרו מחדש הפתקים הפסולים בכל איסטנבול, וכן ספירה חוזרת לכל הפתקים בכמה מהרובעים בעיר. אך הדבר לא שינה את מאזן הכוחות, ספירה זו אושרה על ידי וועדת הבחירות למרות ש–AKP לא הציגה ראיות לאי־סדרים והתבססה בטענותיה אך ורק על הפער הקטן בין המפלגות.

    נשיא ברזיל: נשקול להצטרף לפלישה צבאית לוונצואלה * נשיא ברזיל, התייחס בראיון לניסיון ההפיכה בוונצואלה, ואמר כי "המצב אינו יכול להישאר כפי שהוא". עוד הוסיף כי במידה וארה"ב או מדינות אחרות יפלשו לוונצואלה, הוא יעלה בפרלמנט הצעה להצטרף למהלך כזה. (החדשות 13)

    ארה"ב: דו"ח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה"ב יפורסם בתוך שבוע * התובע הכללי של ארה"ב, ויליאם באר, העיד אתמול (שלישי) בקונגרס ואמר כי בכוונתו לשחרר לציבור את הדו"ח המלא של התובע המיוחד רוברט מולר, שבדק את מעורבות רוסיה בבחירות, "בתוך שבוע".

    לוב: לפחות 47 בני אדם נהרגו ו-181 נוספים נפצעו בקרבות בטריפולי בימים האחרונים, בנוסף ללפחות 3,400 איש שנעקרו מבתיהם – כך מסר אתמול (שלישי) ארגון הבריאות העולמי של האו"ם, שאסף את המידע מבתי החולים באזור. זאת, עם ההסלמה בלחימה בין כוחות הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית לבין כוחותיו של הגנרל חליפה חפתר, שפתחו ביום חמישי במתקפה לכיבוש בירת לוב. ארגון הבריאות העולמי הזהיר גם כי חידוש הסכסוך האלים במדינה עלול לגזול את אספקת הסיוע הרפואי. באו"ם חוששים גם משימוש באזרחים כמגנים אנושיים (רויטרס).

כלכלה

בתגובה לסובסידיות המוענקות לאיירבוס: ממשל טראמפ מתכונן להטיל מכסים בשווי 11 מיליארד דולר על מוצרים מהאיחוד האירופי

מלחמת הסחר האמריקאית עוברת לאירופה: ממשל טראמפ נערך להטיל מכסים בשווי 11 מיליארד דולר על מוצרים של האיחוד האירופי, בהם יינות, גבינות ואופנועים, וזאת בתגובה לסובסידיות המוענקות ליצרנית המטוסים איירבוס ומקנות לה יתרון על פני יריבתה האמריקאית בואינג. * נציג הממשל האמריקאי לענייני סחר אמר כי "המטרה הסופית שלנו היא הסכם עם האיחוד, שיסיים את כל הסובסידיות שאינן תואמות את תקנות ארגון הסחר למטוסים אזרחיים גדולים. כאשר האיחוד יסיים את הסובסידיות הפוגעניות שלו, אפשר יהיה להסיר את המכסים הנוספים שהוטלו". * האיום הנוכחי מצטרף לצעדים נוספים שכבר נקט ממשל טראמפ נגד האיחוד כחלק ממלחמת הסחר העולמית שהוא מנהל, בין השאר נגד סין. (מעריב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן