Skip to content

רינה שנרב, נהרגה בפיגוע שליד התנחלות דולב

האב והאח, נפצעו קשה בפיגוע ליד מעיין שבו טיילו. מסוק פינה את אותם להדסה עין כרם. מול ראשי המתנחלים שתובעים נקמה, בניה ותגבור ההתנחלויות אומרת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי): "המלחמה בטרור חייבת להיעשות באמצעות נחישות צבאית ואומץ מדיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

רינה שנרב, בת 17 מלוד, היא הצעירה שנהרגה  בפיגוע שאירע היום (שישי) בסמוך למעין עין בובין שבבנימין מפיצוץ מטען מאולתר. אביה איתן בן 46 ואחיה דביר בן ה-19 פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הלווייתה תיערך היום בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד.

שלושת בני המשפחה נפגעו הבוקר (שישי) בפיצוץ מטען או רימון שהושלך לעברם, כנראה מרכב חולף, סמוך למעיין דני שליד עין בובין שבאזור בנימין. כוחות צה"ל והצלה הוזעקו למקום ופתחו בסריקות נרחבות אחרי משליכי המטען. לפני ארבע שנים נרצח במקום דני גונן בן 25 מלוד, ועל-שמו נקרא המקום מעיין דני, ליד היישוב דולב  אב המשפחה הוא זה שהזעיק את כוחות ההצלה.

רינה שנרב זל (צילום באדיבות המשפחה)
רינה שנרב זל (צילום באדיבות המשפחה)

מצבה של רינה הוגדר בשלב הראשוני כאנוש מאוד והיא טופלה במקום. האב ובנו הוטסו במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מהדסה עין כרם נמסר כי אל יחידת הטראומה פונו 2 פצועים מאזור דולב. בן 16- במצב קשה עם פגיעות בטן וגפיים בשל הפיצוץ. מונשם ומורדם.בן 46-  במצב בינוני, יציב ובהכרה".

מדובר בפיגוע שנגרם כתוצאה מפיצוץ מטען מאולתר, ממנו נפגעו בני המשפחה אשר שהו במעיין סמוך ליישוב. מתווה הפיגוע עדיין בבדיקה. רינה טופלה במקום עקב חומרת הפגיעה בעת שאביה ואחיה, פונו על-ידי מסוק צה"ל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. כוחות רבים הוקפצו לזירה. מפקד פיקוד המרכז, מפקד האוגדה ומפקדים נוספים נמצאים בשטח ומבצעים הערכת מצב. לוחמי צה"ל סורקים במרחב, והתבצעו חסימת צירים ותגבור למאמצי ההגנה באזור.

מסוק הפינוי (צילום: דוברות דולב)
מסוק הפינוי (צילום: דוברות דולב)
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע

צה"ל מנהל כעת מצוד נרחב באזור רמאללה במטרה למצוא את האלמוני שביצע את הפיגוע. בסריקות באזור הפיגוע משתתפים גם אנשי כיתת הכוננות מהתנחלות דולב, יחד עם גורמי ביטחון אזרחיים נוספים. ההערכה לפי שעה היא שמחבל אחד או יותר יידו רימון או מטען חבלה מרכב פלסטיני חולף. לאזור הזה מגיעים פלסטינים וישראלים ונרשמים בו לא מעט חיכוכים.


פינוי הפצועים (צילום:דוברות דולב)

פרמדיק מד"א שלמה פרל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו 3 פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פרמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
מחסומים במהלך סריקות צה"ל (צילום: ד"וצ)
מחסומים במהלך סריקות צה"ל (צילום: ד"וצ)
מחסומים במהלך סריקות צה"ל (צילום: ד"וצ)
מחסומים במהלך סריקות צה"ל (צילום: ד"וצ)

שר הימין הקיצוני ח"כ בצלאל סמוטריץ', לא המתין רגע ותקף: "בזמן שאנחנו עסוקים באירן ובגבול עזה יהודים יקרים נפגעים שבוע שבוע ביהודה ושומרון.זה חייב להפסק!אדוני ראש הממשלה הגיע הזמן לגבות מחיר. המחבלים מקבלים גיבוי מהרשות הפלסטינית, נתפסים כגיבורים בציבור שלהם ונכנסים לכלא בתנאים טובים".
גם ח"כ מוטי יוגב, תושב התנחלות דולב, ממפלגתו של סמוטריץ
הגיב מייד: "במקום בו יהודים מחפשים מים חיים וחיים, מחפשים ערבים רעים את המוות.בשביל לעצור את גל הפיגועים, להציל ולהוסיף חיים, צריך לחזק את שליטתנו ביהודה ושומרון, לפגוע בראשי הטרור באופן מרתיע ולחזק את ההתיישבות היהודית".
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לפיגוע בבנימין ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהאשימו בהפקרת ביטחון המדיינה.  ״הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל 2 מיליארד ש"ח, לא ראויה לאמון הציבור.  בשעה קשה זו לבי עם הפצועים ובני משפחותיהם ואני מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במצוד אחר המחבלים", אמר ליברמן.

סתיו שפיר, המחנה הדמוקרטי, אמרה :״הלב כואב על הנערה רינה שנרב שנרצחה היום על ידי מחבלים מנוולים בשומרון. מאחלת החלמה מהירה לאביה ולאחיה שנפצעו ושולחת חיבוק גדול לכל משפחתה. המלחמה בטרור חייבת להיעשות באמצעות נחישות צבאית ואומץ מדיני, שיביא לגבולות קבע ברורים ואיתנים. לעשות הכל כדי לעצור את הפיגוע הבא.״


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן