Skip to content

נתניהו נאמר לי לא להגיע לדיון ובית המשפט חייב בהוצאות את פרקליטה

אשת ראש הממשלה טענה באמצעות פרקליטה, עו"ד יוסי כהן כי הוא אפשר לה להישאר בביתה היות וחשב שלא יספיק להעידה בגלל חקירת 2 עדים לפניה. שופט בית המשפט דחה את ההסבר והודיע כי יחייב בהוצאות את כהן. כנגד נילי קדוש עובדת מעון נתניהו, שלא התייצבה גם היא, הוצא צו הבאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא התייצבה היום (שני) לעדותה במסגרת התביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן, בטענה לשורת התעמרויות והתעללויות לכאורה. עורך דינה של נתניהו ד"ר יוסי כהן לקח את אשמת אי התייצבותה לבית הדין על מנת להיחקר בידיו, כמו גם בידי עורכת הדין נעמי לנדאו, פרקליטת התובעת שירה רבן, עובדת בית ראש הממשלה לשעבר וטען כי חשב שלא יהיה מקום להתייצבות נתניהו עקב העובדה שבמהלך 4 השעות לדיון שקצב לכך בית הדין, לא יוכל להעיד ולחקור אותה מפאת קוצר הזמן וכי לפניה תכנן לחקור שני עדים נוספים.

מספרת על יחס מחפיר ותנאי עבודה בלתי אפשריים: שירה רבן (צילום מסך: תאגיד כאן)
מספרת על יחס מחפיר ותנאי עבודה בלתי אפשריים: שירה רבן (צילום מסך: תאגיד כאן)

נתניהו הגישה באמצעות פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, בקשה לדחיית הדיון, וזאת בשל דחיית עדותם של שני עדים אחרים שהיו אמורים להעיד לפני רעיית ראש הממשלה, אב הבית במעון אפי אזולאי ועובדת המעון ליאורה בביאן, שאתמול נעתר בית המשפט לבקשת הפרקליטות לדחות את עדותם. מסיבה זו, כך טען פרקליטה, היא לא התייצבה לבית המשפט.
בעקבות אי הגעתה – אמר השופט כי יהיה למהלך השלכות בהוצאות וקבע כי נתניהו תתייצב בדיון הבא ותעיד ראשונה. "אני מתנצל על גב' נתניהו. אנו זימנו לעדות שלושה עדים, גב' נילי קדוש, גב' בביאן, ומר אפי אזולאי. ראיתי שביה"ד הקציב היום לדיון 4 שעות. בנוסף מר קדוש צריך להחקר. הערכה שלי היתה שלא נספיק לחקור את שלושת העדים" הבהיר כהן והוסיף: "ההערכה שלי הייתה שלא יספיקו לחקור היום ארבעה עדים, ולא את הגברת נתניהו. אז אולי ההערכה שלי הייתה שגויה, אבל לא עשיתי שום דבר בחוסר תום לב". השופט קבע כי נתניהו תעיד ראשונה בדיון הבא שייערך ב-23 בדצמבר. עו"ד יוסי כהן התנגד וטען כי זכותה לשמוע את העדים לפני שהיא עצמה תעיד, ובתגובה ענה לו השופט אברהמי כי לפי סדרי הדין – בעל הדין (שרה נתניהו) מעיד ראשון.
עדת הגנה נוספת, עובדת במעון נתניהו, נילי קדוש לא התייצבה גם היא לתת עדות. עו"ד כהן טען כי קדוש הודיעה לו היום כי לא תוכל להגיע. "באשר לעדה גב' נילי קדוש הרי שזו לא התייצבה לדיון היום מסיבות שלא התבררו הרי שיוצא צו הבאה", פסק השופט.

יעקב קדוש, מנהל העבודה בחברה שדרכה הועסקה רבן, אמר בחקירתו היום בדיון כי במהלך שבע השנים בהן הוא היה ממונה על גיוס העובדות למעון ראש הממשלה, הוא לא עלה ולו פעם אחת לקומה השנייה במעון.
"שירה אמרה לי שניסית להחתים אותה על מכתב שאומר שהיא עוזבת בגלל שעות העבודה הרבות", אמרה לו לנדאו והוא השיב: " לא להחתים אותה. זה היה טלפונית. באותו יום שהתקשר אלי אפי אזולאי (אב הבית) התקשרתי אליה והצעתי לה עבודה חלופית. אמרתי לה אם קשה לך השעות בבית. תתני מכתב . אז היא סיפרה לי ".
– מה היא סיפרה? שאלה לנדאו והוא השיב כי "יש לה טענה שצעקו עליה, היא עברה דברים קשים בבית".
עורך הדין כהן הפנה את קדוש לתצהירו ואמר: הצהרת ש "כיון שעברה שם התעמרות" תנסה להיזכר היא השתמשה במילה התעמרות? "אולי התעמרות אמרתי את זה במשפט כללי במקום לפרט את הדברים", השיב העד. הוא הוסיף וסיפר כי רבן סיפרה לו היא הרימה עליה ידיים. והיא (רבן) הצליחה לברוח בזמן". עוד הוא הוסיף כי לא נתנו לרבן לצאת עד שהיא פשוט "לקחה את הבגדים שלה והלכה מחוץ לבית".
בדיון עלתה גם הדרישה של נתניהו מעובדות המעון להחליף אין ספור חליפות עבודה. לשאלתו של כהן האם לפי טענת התובעת עובדות הקומה השנייה נדרשות להחליף 20 פעם בגדים, ענה כהן שיש לעובדות מספר סטים של בגדים: "אם זה סט לכביסה, סט לתוך החדרים, וסט לניקיון הבית".

שירה רבן, בת 26 נשואה ואם לשלושה ילדים, לא העלתה על דעתה איזה גיהנום צפוי לה ברגע שהסכימה להפוך עובדת מעון ראש הממשלה. היום, בעקבות תביעתה הגישה לבית המשפט את תצהיר העדות הראשית שלה לתמיכה בתביעה שהגישה נגד שרה, אשתו של ביבי. רבן טוענת לתנאי העסקה פוגעניים לכאורה במעון ראש הממשלה. "בתצהירה היא מגוללת סיפור מזוויע, מהסוג שדומים לו הושמעו בעבר בידי עובדות אחרות לשעבר: “סביבת העבודה הפוגענית והבלתי נתפסת שהייתה לי במעון ראש הממשלה כללה בין היתר: צעקות רמות, השפלות (“את גוש של כלום”; “את לא שייכת למשפחת נתניהו”; “לו הייתי יודעת שאת כזאת נמוכה, לא הייתי מקבלת אותך לעבודה” ועוד), הטחות אשמה לא מבוססות ואף איומים מילוליים ופיזיים. חרפות ועלבונות היו עניין שבשגרה בקומה השנייה במעון ראש הממשלה. הדבר הטיל מורא ופחד עליי ועל נילי שעבדה עימי (נילי קדוש, שלא הגיעה היום לבית הדין), כשלא פעם הפכו תקריות פעוטות להתפרצויות זעם קשות שיכלו אף להסתיים באופן קשה, כפי שאירע ביום מנוסתי”, הצהירה רבן. “הייתי עדה בזמן עבודתי הקצר והאינטנסיבי להתקפות הזעם של גברת נתניהו, בהם הייתה מושכת בשערות ראשה, תוך שהיא צועקת וממלמלת כשדמעות זולגות מעיניה, נושכת את שפתיה, מלהיטה עצמה בחימה ובכעס, מוחאת כפיים כשידיה רועדות ופניה מאדימות"", סיפרה רבן. “בתקופת העסקתי במעון ראש הממשלה הופרו זכויותיי מכוח חוקי העבודה, וכבודי כאדם וכעובדת נרמס עד דק… הגברת נתניהו אסרה עליי לעשות את צרכיי הטבעיים במעון בקומה השנייה, כמו גם לאכול, לשתות או לנוח קמעא. נדרשתי להחליף את בגדיי פעמים רבות במהלך יום עבודה, לרחוץ את ידיי אין-ספור פעמים ביום במים חמים ולנגב אותן במגבת נפרדת ‘המסומנת’ ומוכרת כמגבת ייעודית לנו כ’משרתות’ בלבד”, רבן גם הוסיפה כי: “לאחר שאני וחברתי לעבודה היינו נוקשות על דלת חדר השינה של הגברת נתניהו, נדרשנו לעמוד בעמידה זקופה לפחות 4 מטר מהדלת, לעתים כשאחזנו באוויר בפרטי הלבוש של הגברת נתניהו, בכדי לא לגרום לזיהומם, אף אם היה מדובר בהמתנה של דקות ארוכות מול דלת סגורה.
“באחד המקרים, עת חשתי שגופי עייף ובוגד בי, נאלצתי להישען על ארון הנעליים של הגברת נתניהו. משיצאה הגברת נתניהו מחדרה, ‘הזדעזעה’ לגלות כי ‘בשיא חוצפתי’ העזתי להישען על ארון הנעליים. הגברת נתניהו זעקה זעקות שבר ודרשה ממני לחטא את עצמי מיד, באמצעות מים חמים ומגבונים לחים. הגברת נתניהו הסבירה לי כי היא חסה עליי, וכי בפעם הבאה אשלח לביתי להתרחץ, לחטא את עצמי ולשוב לעבודה, כל זאת על חשבוני (מאחר שתעביר הנחיה לנכות זמן זה משכורתי)”. לטענת רבן, “לגברת נתניהו התחבר גם בנה הבכור, מר יאיר נתניהו, שהיה עורך לנו מסדרי ניקיון, עת היה מעביר את אחת מאצבעותיו במקום גבוה אליו טיפס מקום שאינו בהישג יד העובדת הסבירה. המסדר היה מלווה ביחס משפיל, תוך שהוא מתסיס את אימו להעניש אותנו, ובלשונו: ‘אמא, בואי תראי, הם לא ניקו פה'”. רבן צרפה לתצהירה הודעות SMS בינה ובין העובדת השניה, נילי קדוש, שהוזמנה כאומר היום לעדות.
רבן סימסה לקדוש: “יום שלם רק לסדר את המיטות, ואחרי שעשיתי את המגבונים חיצונית עם פרשים לפני הכניסה לחדרים, אמרה שאעשה הכול מחדש”. קדוש: “…80 פעם סידרתי את המיטות של הבנים, כלום לא מוצא חן בעיניה, זה פשוט מטורף”. בהזדמנות אחרת כתבה קדוש לרבן: “מותשת מאמי, באתי הביתה גמורה חולה ועל הפנים. 100 ש”ח לשעה לא שווה את מה שעוברים שם עם החולת נפש הזאת”.
עדותה של קדוש תשמע ככל הנראה בדיון הבא ופרקליטה של נתניהו ביקש למפרע כי עדות זו תשמע בדלתיים סגורות בטענה שקדוש מתביישת ומובכת. לכך התנגדה עו"ד לנדאו וענתה שפומביות הדיון גוברת על כל ביישנות ומן הדין ומן הצדק שעדותה תהיה פרוסה לכל מי שמעונין לראות זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן