Skip to content

מאהל הפראיירים יוקם מול הכנסת במוצאי שבת

המחאה מגיעה אל הכנסת: מאהל הפראיירים, בהנהגת "המחנה המשותף", נודד אל גן הוורדים. אנשיו יקראו לראש הממשלה לנצל את פסיקת בג"ץ בעניין חוק טל ולחוקק את חוק השירות השווה בצה"ל. הקואליציה הצעירה של המחאה תקים בגן "עיר אוהלים" כדי להזכיר לחברי הכנסת כי המאבק לצדק חברתי לא תם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה מגיעה אל הכנסת: מאהל הפראיירים נודד אל גן הוורדים. אנשיו יקראו  לראש הממשלה לנצל את פסיקת בג"ץ בעניין חוק טל ולחוקק את חוק השירות השווה בצה"ל. הקואליציה הצעירה של המחאה תקים בגן "עיר אוהלים" כדי להזכיר לחברי הכנסת כי המאבק לצדק חברתי לא תם

מאת אליק מאור וצבי זינגר

לאחר הפסקה של חודשיים, מוקם מאהל הפראיירים בגן הוורדים מול הכנסת. המאהל הוא בנוסח המאהל שהוקם מול תחנת הרכבת בתל אביב, במחאה נגד חוק טל. המועד שנבחר תואם את פתיחת מושב הקיץ של הכנסת ביום ראשון. מועד זה גם נבחר על ידי קואליציית צעירי המחאה להקמת אוהלים באותו גן.

כרזת הקואליציה הצעירה של המחאה
כרזת הקואליציה הצעירה של המחאה

מאהל הפראיירים, אותו מובילים עידן מילר, בועז נול ואמנון דפני מ"המחנה המשותף", יקרא לראש הממשלה לנצל את פסיקת בג"ץ בעניין חוק טל ולחוקק מייד את חוק השירות לכולם כחוק הגיוס החדש. משמעות החוק היא חובת גיוס לכולם בגיל 18, שירות שווה ושהכול ייקחו חלק בנטל השירות למדינה.

הקמת המאהל מחדש נעשית לרגל יום העצמאות ה-64 למדינת ישראל ותחילת מושב הקיץ של הכנסת, שצפוי מייד אחריו.  את המחנה מקימים אנשי הפורום לשוויון בנטל, המחנה המשותף, התאחדות הסטודנטים, השמיניסטים וארגונים נוספים.

בין האישים שהבטיחו השתתפותם בטקס החתימה, נמצאים גם הרמטכ"ל (מיל.) גבי אשכנזי, הרב יובל שרלו, גאולה כהן, יו"ר יד לבנים, נציגי ארגון הסטודנטים, ואמנים כמו שלמה ווישנסקי, דנה ברגר וירמי קפלן . טקס החתימה על הדרישה לחקיקת חוק השירות לכולם יערך עם צאת השבת ב-19:30.

בפורום לשוויון גיבשו עקרונות לחוק שירות לכולם. עיקרי החוק: כל אזרח ואזרחית בהגיעם לגיל 18 משרתים את מדינת ישראל; הבחירה היכן תשרת היא של המדינה ולא של היחיד; יוקמו מסגרות שירות אזרחי ולאומי (במשטרה, בשירותי ההצלה, בשירותי הבריאות והחינוך) שיקלטו את כל מחזור הגיוס בתהליך הדרגתי של חמש שנים; תוגדר מכסה שנתית של תלמידי ישיבה שילמדו תורה למען חוסנו המוסרי והערכי של עם ישראל כולו; מי שנותן יותר – מקבל יותר. במקביל נמשכת החתמת העצומה למען שוויון בגיוס לצה"ל.

זהרה ברגר צור, דוברת הפורום לשוויון בנטל: "מחנה הפראיירים חוזר כדי לסמן בצורה מאוד ברורה לפוליטיקאים שהמאבק לא הסתיים, אי אפשר למכור בזול את הציבור המשרת והתורם. הציבור לא ישלים עם זה יותר. מאבקנו לא יסתיים עד שמקבלי ההחלטות לא יאמצו חוק חלופי, שוויוני ,לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל, ולא לטובת סקטור ייחודי כזה או אחר".

בועז נול, המחנה המשותף: "הכנסת חוזרת מפגרה וזה הזמן לראש הממשלה לקיים את ההתחייבות שלו ולחוקק את חוק שירות לכולם. זהו מבחן המנהיגות של רה"מ נתניהו ושל כל הסיעות הציוניות בכנסת, שמחויבים לנצל את הרוב הברור שיש בעם, בכנסת ובממשלה ודורש שוויון בנטל ולהוביל לחקיקת חוק שירות לכולם. דווקא בימים אלו של יום הזכרון ויום העצמאות חובה על כל אזרח להיות איתנו במחנה הפראיירים ולקרוא לרה"מ למלא את התחייבותו. כמו שהצלחנו לבטל את חוק טל, כך נוכיח שכשהרוב הישראלי מתעורר, הוא מנצח".

נציגי הקואליציה הצעירה של המחאה מתכוונים, במקביל, להקים עיר אוהלים בגן הוורדים. לי לוי, ממובילי המחאה בקרב הקואליציה, אומר ש"אנו מתכוונים להזכיר לחברי הכנסת שחוזרים למושב הקיץ, כי המחאה שהתגבשה במהלך החורף חוזרת לגן הוורדים מולם, על מנת שיבינו שמשנתם צריכה וחייבת להתמקד בנושאים החברתיים, שבגינם פרצה המחאה בקיץ שעבר. גן הוורדים הופך איפה לזירת המאבק המחאתי, בנוסף למחאות הקיץ שכבר מתוכננות לימי הקיץ הקרובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן