Skip to content

26 שנים לאחר שרצח את המאהבת, נידון למאסר עולם

עלי קארעין נמלט מישראל, בשנת 1986 אחרי שרצח את המאהבת שלו, אז בת 20. רק ב- 2010 הוסגר לישראל והובא למשפט. היום נגזר דינו והוא יפצה את ילדי הנרצחת, בנוסף למאסר עולם שהושת עליו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 עלי קארעין נמלט מישראל, בשנת 1986 אחרי שרצח את המאהבת שלו, אז בת 20. רק ב- 2010 הוסגר לישראל והובא למשפט. היום נגזר דינו והוא יפצה את ילדי הנרצחת, בנוסף למאסר עולם שהושת עליו

 מאת אבירם זינו

 בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (א) מאסר עולם על עלי קראעין, שהורשע ברצח אמירה ג'בריס במלון בתל אביב בשנת 1986. העונש המאוחר בא לאחר שקראעין הוסגר לישראל מארה"ב בשנת 2010. בנוסף בית המשפט קבע כי על קראעין לשלם למשפחתה של אשתו פיצוי בגובה של 258 אלף שקלים לכל אחד מבני המשפחה- אביה, אמה, בנה ובתה.

 בחודש שעבר קראעין הורשע ברצח בת זוגתו, אמירה ג'בריס אותה חנק בידיו, בראשית שנת 1986 במלון דיפלומט בתל אביב. לג'בריס היו ילדים שהועברו למשמרת בעלה והם נמסרו על ידו למנזר. ג'בריס הייתה בת 20 במותה וניהלה עם קראעין רומן מחוץ לנישואין.

 קראעין וג'בריס הכירו בשנת 1985, במהלך עבודתם המשותפת במלון "רמדה רנסנס" בירושלים. ב-1 בינואר 1986 הגיעו השניים למלון "דיפולומט" והזמינו חדר זוגי. בכתב האישום לא פורטו האירועים שקדמו לרצח ונכתב אז, "הנאשם גרם בכוונה תחילה למותה של המנוחה, בכך שהידק את ידיו על צווארה ולא הרפה, עד שחנק אותה למוות, בדם קר, ומבלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה".  לאחר הרצח נמלט קראעין לירדן ומשם לארה"ב, וכאמור רק בשנת 2010 הוסגר לישראל.

 ביחס לפיצויים שנפסקו קבעו השופטים, נורית אחיטוב, מרים דיסקין ורענן בן יוסף בהכרעת הדין כי " מותה של המנוחה נגרם בהפעלת לחץ ידני במשך זמן ארוך – קרי, הנאשם ראה את המנוחה בגסיסתה לנגד עיניו ואף על פי כן, לא הרפה מאחיזתו, וכן בגין העובדה שרק עתה, 26 שנים לאחר הרצח, יוכלו בני המשפחה לקבל ולו פיצוי מה בשל האובדן שחוו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן