אחת הבעיות והחסמים, לגידול בשימוש ברכב חשמלי בטעינה לרשת החשמל, הוא תקן אחיד בין יצרני הרכב לתקע ולשקע. ייתכן ויש פריצת דרך
מאת דני בר
לפני מספר חודשים 8 מיצרניות הרכב המובילות, הכריזו על פיתוח תקן אחיד. היצרניות שהרימו את הכפפה הן: פולקסווגן, פורשה,GM, פורד, דיימלר, BMW, AUDI וקרייזלר.
בכנס שנערך השבוע בלוס אנג'לס, הוצג ה – (Combined Charging System) CCS. חיבור ותקן לרבים באירופה וארה"ב, בו ניתן יהיה לטעון טעינה מלאה כל כלי רכב חשמלי, במקסימום זמן של 20 דקות.
מערכת ה – CCS מתוכננת לפעול גם בטעינה ביתית וגם במקומות ציבוריים, יכולה לטעון מצברי הרכב גם ממתח חשמלי אמריקאי ( 110V ) וגם אירופאי ( 220V ).
תחילת ייצור סדרתי של כלי רכב חשמליים המצוידים ב – CCS תהיה בדגמי 2017, אולם כבר בשנה הבאה יעלו על הכביש מכוניות המצוידות בהתקן, ויותקנו גם עמדות טעינה מתאימות על מנת לבחון ההתקן לקראת ייצור המוני סטנדרטי.