Skip to content

תקן אחיד לטעינה חשמלית

אחת הבעיות והחסמים, לגידול בשימוש ברכב חשמלי בטעינה לרשת החשמל, הוא תקן אחיד בין יצרני הרכב לתקע ולשקע. ייתכן ויש פריצת דרך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחת הבעיות והחסמים, לגידול בשימוש ברכב חשמלי בטעינה לרשת החשמל, הוא תקן אחיד בין יצרני הרכב לתקע ולשקע. ייתכן ויש פריצת דרך

מאת דני בר

לפני מספר חודשים 8 מיצרניות הרכב המובילות, הכריזו על פיתוח תקן אחיד. היצרניות שהרימו את הכפפה הן: פולקסווגן, פורשה,GM, פורד, דיימלר, BMW, AUDI וקרייזלר.

טעינה חשמלית עכשווית (צילום דני בר)

בכנס שנערך השבוע בלוס אנג'לס, הוצג ה – (Combined Charging System) CCS. חיבור ותקן לרבים באירופה וארה"ב, בו ניתן יהיה לטעון טעינה מלאה כל כלי רכב חשמלי, במקסימום זמן של 20 דקות.

מערכת ה – CCS מתוכננת לפעול גם בטעינה ביתית וגם במקומות ציבוריים, יכולה לטעון מצברי הרכב גם ממתח חשמלי אמריקאי ( 110V ) וגם אירופאי ( 220V ).

תחילת ייצור סדרתי של כלי רכב חשמליים המצוידים ב – CCS תהיה בדגמי 2017, אולם כבר בשנה הבאה יעלו על הכביש מכוניות המצוידות בהתקן, ויותקנו גם עמדות טעינה מתאימות על מנת לבחון ההתקן לקראת ייצור המוני סטנדרטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן