Skip to content

העסיקו עובדת זרה בתנאי עבדות וקיבלו ארבעה חודשי עבודות שירות

בהכרעת הדין ראו השופטים בחומרה את מסכת ההתעללות בעובדת הפיליפינית, שהוחזקה והועסקה בתנאי עבדות. בגזר דינם הסתפקו בארבעה חודשי שירות בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהכרעת הדין ראו השופטים בחומרה את מסכת ההתעללות בעובדת הפיליפינית, שהוחזקה והועסקה בתנאי עבדות. בגזר דינם הסתפקו בארבעה חודשי שירות בלבד

מאת אליק מאור

בני זוג, איברהים ובאסמה ג'וליאני משועפט שליד ירושלים, שהורשעו באחזקת עובדת זרה וכליאתה בביתם בתנאי עבדות,  נשלחו הבוקר על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים לארבעה חודשי עבודות שירות. המורשעים אומרים בתגובה, כי היא גנבה תכשיטים. פרקליטם, אריאל עטרי, הודיע הבוקר כי יערער על גזר הדין בבית המשפט העליון. 

בפסק הדין נכתב, כי השניים החזיקו בצעירה שהובאה מהפיליפינים דרך ירדן, בתנאי עבדות. דרכונה נלקח והוחזק בידי בני הזוג. היא השתכרה 150 דולר לחודש וגרה בחדר המקלחת, אליו הוכנסו מיטה מתקפלת ומזרון. האשה הועסקה שעות ארוכות לאורך כל היום ולא נתנו לה חופשות. "צירוף שלילת חירותה של המתלוננת לפרק זמן ממושך, בתוספת שליטה של הנאשמים במתלוננת באמצעות איומים כי המשטרה תתפוס אותה וכן החזקת דרכונה, מוביל למסקנה כי יסודות העבירה מתקיימים במקרה שלפנינו", פסקו השופטים.  

על גרסת הנאשמים בבית המשפט, לפיה גילו הנאשמים יחס תקין וקורקטי של מעסיק כלפי עובדת, כתבו השופטים יעקב צבן, מרים מזרחי ורפאל כרמל: "גרסה זו היא מופרזת ואינה עולה בקנה אחד עם העדויות בתיק". השופטים גם קבעו, כי "גרסת הנאשמת, באסמה ג'וליאני, אינה אמינה ואינה עקבית". יצוין כי העונש המרבי הקבוע בחוק לעבירה זו הוא עד ארבע שנות מאסר. למרות הכל, החליט הבוקר בית המשפט להסתפק בארבעה חודשי עבודות שירות בלבד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן