Skip to content

רצח כפול על רקע נקמת דם בדרום

שני בדווים נורו למוות בצומת חורה. השניים, כבני שבעים, חזרו מדיון משפטי ונורו מרובה סער. החשש כי זו התשובה להירצחם של שני צעירים ממשפחה אחרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני בדווים נורו למוות בצומת חורה. השניים, כבני שבעים, חזרו מדיון משפטי ונורו מרובה סער. החשש כי זו התשובה להירצחם של שני צעירים ממשפחה אחרת

מאת אליק מאור

נהג מונית מבאר שבע ונוסע שהיה עמו, שניהם כבני שבעים,  נורו היום (ראשון) בצהריים, למוות בכביש 31 בצומת חורה שבנגב. נוסע נוסף, מבוגר גם הוא בגילו, נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מבירור ראשוני עולה, כי נוסעי המונית, בדוויים, חזרו מדיון משפטי בבאר שבע. בצומת המתין להם, ככל הנראה, רכב מחמולה יריבה. כשנוסעי הרכב זיהו את המונית מתקרבת לצומת, פתחו באש מנשק אוטומטי, כנראה מרובה סער מסוג M16.

צוות מד"א, שהוזעק למקום, ניסה לבצע החייאה בשניים מהנפגעים, הנהג ונוסע שישב לידו, אך נאלץ לקבוע את מותם. הערכת המשטרה הראשונה היא, כי החיסול בא על רקע סכסוך ונקמת דם בין משפחות.

לפני כחודש וחצי התרחש רצח כפול בבני השבט ויש סברה כי החיסול היום בא כנקמה על כך. לזירת הרצח הגיע ניצב יוסי פריינטה, מפקד מחוז דרום ותנ"צ, פרץ עמר,  מפקד מרחב נגב. לדברי עמר, המשטרה רואה בחומרה את השתלשלות האירועים: "ארבעה בני אדם כבר קיפחו את חייהם באזור זה. אנחנו עושים הכל על מנת למצות את הדין  עם המעורבים ונשקיע בכך את כל המשאבים שעומדים לרשותנו לשם כך".   

כוחות המשטרה סגרו את הצומת לתנועה ובשלב זה סורקים אחרי הרכב הנמלט והיורים. בקרב תושבי הישוב הבדווי חורה שוררת תחושת מתיחות קשה וחשש מגל מעשי נקמה ושפיכות דמים. לדברי תושבים, מדובר בסכסוך דמים בין משפחות שהחריף באמצע פברואר האחרון, לאחר שלואי (27)  ועומר (26) אבו סאביח,  נרצחו  על רקע סכסוך עם משפחת אבו אלעקין. כולם מחורה. אלמונים התקרבו לרכבם של השניים וירו בהם מטווח קצר למוות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן