Skip to content

שערוריית מין בחיל האוויר האמריקני

31 קורבנות זוהו עד כה בבסיס הטירונים, והחקירה מתרחבת. על פי הערכת הפנטגון, 19,000 מקרי תקיפה מינית מתרחשים בשנה בשורות הכוחות המזוינים האמריקניים, אך רק 14 אחוז מהם מדווחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

31 קורבנות זוהו עד כה בבסיס הטירונים, והחקירה מתרחבת. על פי הערכת הפנטגון, 19,000 מקרי תקיפה מינית מתרחשים בשנה בשורות הכוחות המזוינים האמריקניים, אך רק 14 אחוז מהם מדווחים

מאת גרשון גירון

גנרל אדוארד רייס, אחראי על ההכשרה בחיל האוויר האמריקני, הודיע על הרחבת החקירה בשערוריית המין בבסיס טירונים בטקסס, כדי: "לברר האם נשים אחרות נפגעו מהדבר… אנו עורכים בחינה מקיפה, לא רק של מקרים שהובאו לידיעתנו, אלא עושים כמיטב יכולתנו להעריך האם היו שם מקרים נוספים כאלה." כך מדווחת רשת CNN.

מי יגן עליהן?
מי יגן עליהן?

מוקד השערורייה המתרחבת הוא בסיס חיל האוויר לקלנד בטקסס, ובצעד חריג הוחלט להפסיק בו את כל האימונים ולהעביר שאלון בכתב בין כל הטירונים והטירוניות המשרתים בו.

אחד המדריכים בבסיס הודה בקיום יחסים בלתי הולמים עם טירונית, ונשפט ל-90 ימי מאסר, 30 ימי עבודת פרך, הורדה בדרגה ובשכר. הוא העיד גם נגד שני מדריכים אחרים, ועל עצמו אמר שקיים יחסים בלתי ראויים עם עשר טירוניות.

השערורייה פרצה ב-2011, כאשר טירונית האשימה את מדריכה הגבר בתקיפה מינית. האיש, סמל לואיס וולקר, יעמוד לדין צבאי על 28 סעיפי אישום, לרבות אונס, ניאוף ותקיפה מינית בנסיבות מחמירות. השבוע הגיש חיל האוויר כתבי אישום נגד שני מדריכים נוספים. 31 קורבנות זוהו עד כה בבסיס הטירונים, והחקירה מתרחבת.

רס"ר ג'יימי קרופורד נאשם בהשקיית חניכה לשוכרה ובקיום יחסי מין איתה. מדריך אחר נאשם בניסיון לקיים מערכת יחסים אינטימית עם טירונית, בהצעות מגונות לטירונית אחרת ובקיום מערכת יחסית אישית אסורה עם טירונית אחרת.

"בסיסי טירונות הם סביבה עשירת מטרות, במיוחד לטורפים מיניים," אמרה אנו בהגוואטי, קצינת תקשורת ואומניות לחימה במרינס בדימוס, והוסיפה שהבעיה נוגעת לכל חילות הצבא. לדבריה, אין מצב שמדריך יקיים יחסי מין בהסכמה עם טירונית.

"את לא יכולה לעשות כלום בלי לבקש רשות מהמדריך. את לא יכולה להשתמש בשירותים, לזוז מימין לשמאל, במקרים רבים את הופכת לרובוט פשוטו כמשמעו שממתין לרשות לנשום. ואם את נמצאת במערכת יחסים המבוססת על פחד והפחדה… אם זה האיש שאליו את אמורה לפנות בבקשת עזרה, את נמצאת בתסריט מוזר מאוד."

חיל האוויר האמריקני מסר, ש-11 אחוז ממדריכי הטירונים בשורותיו הם נשים. גנרל רייס אמר, שיברר האם רצוי להגדיל את שיעור הנשים בקרב המדריכים. על פי הערכת הפנטגון, 19,000 מקרי תקיפה מינית מתרחשים בשנה בשורות הכוחות המזוינים האמריקניים, אך רק 14 אחוז מהם מדווחים, ופחות משמונה אחוזים מגיעים לדיון משפטי.

דוברים של משרד ההגנה טוענים, שבכל בסיס צבאי אמור להיות מתאם שנפגעי תקיפה מינית יכולים להתלונן בפניו, תוך שמירה על פרטיותם. שר ההגנה לאון פנטה הודיע לאחרונה על הצבת כוח אדם מיומן בבסיסים שונים ברחבי העולם. צוותים עצמאיים אלה יתודרכו כיצד לראיין קרבנות ובאיסוף ראיות על תקיפות מיניות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן