Skip to content

פרקליט המדינה התנצל וחזר בו וראש הממשלה לשעבר מחק את כתב התביעה

מכתב התנצלות לאהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, שם קץ לתביעת הדיבה שהוגשה נגד פרקליט המדינה משה לדור. לדבריו, הוא לא היה מעודכן בכך שאולמרט החזיר את ההלוואה שנטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכתב התנצלות לאהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, שם קץ לתביעת הדיבה שהוגשה נגד פרקליט המדינה משה לדור. לדבריו, הוא לא היה מעודכן בכך שאולמרט החזיר את ההלוואה שנטל 

מאת אליק מאור 

משה לדור, פרקליט המדינה, נחלץ היום (רביעי), מתביעת דיבה אותה הגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לאחר שאמר דברים לא מדויקים בראיון שנתן לעיתון "הארץ". אתמול הוא העביר לבית משפט השלום בתל אביב מכתב התנצלות ושם קץ לתביעת הדיבה.

משה לדור
המגשר האחרון הצליח לפשר. משה לדור

לדור טען בכתבה, שההלוואה שקיבל אולמרט מאדם בשם יוסף (ג'ו) אלמליח, היא "סיפור שערורייתי בצורה לא רגילה". אולמרט, שהחזיר את כספי ההלוואה, דרש מלדור להתנצל לפני שיתבע אותו בבית המשפט. לדור בזמנו סירב ואולמרט מימש את האיום והגיש את תביעת הדיבה. פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט השלום בתל אביב, להעניק לפרקליט המדינה חסינות, בנימוק שהדברים שאמר בראיון היו במסגרת עבודתו, אך השופטת ריבה ניב דחתה בקשה זו.

לדור נאלץ ללכת לגישור עם התובע וגם זה לא צלח. בשלב זה החליטה השופטת ניב להעביר את הגישור למגשר אחר והאחרון הצליח לפשר בין הצדדים.

אתמול בבוקר העביר לדור לאולמרט מכתב בו נכתב: "אני מצר על כך, שבעת מתן הראיון לא הייתי ער לדיווח שמסר מר אולמרט למבקר המדינה ביולי 2010, בו נאמר שבאותו חודש החזיר את הכספים שקיבל מד"ר אלמליח בשנת 1993… כוונת הדברים הייתה ליתן דיווח על העשייה והעמדות של הפרקליטות כפי שאלה מוצגות בבתי המשפט, בתשובה לשאלות, בין השאר, ביחס לתיקים העוסקים באישי ציבור. בדבריי בראיון לא הייתה כוונה לפגוע במר אולמרט בכל דרך שהיא, ומכל מקום אני מביע צער על כי מר אולמרט חש נפגע מהדברים. אודה אם תמסרי דברי אלו לבאי כוחו של מר אולמרט".

במשרד המשפטים הגיבו: "פרקליט המדינה מסר כי באשר לראיון ככלל, כוונת דבריו הייתה ליתן דיווח על העשייה והעמדות של הפרקליטות, כפי שאלה מוצגות בבתי המשפט, וזאת, בין השאר, גם בתשובה לשאלות שהופנו אליו ביחס לתיקים העוסקים באישי ציבור". במשרד המשפטים טוענים, כי "הבהרת הדברים במתכונת האמורה, שהביאה גם למחיקת התביעה בהסכמה, הייתה הצעד הנכון והמתבקש לעת הזו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן