Skip to content

התיקון לחוק החופים: סוכם על מתווה שיאפשר את המשך החקיקה

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, סיכם אמש עם יוזם התיקון לחוק הסביבה החופית, ח"כ דב חנין, על מתווה שיאפשר את המשך החקיקה. שר התיירות סבור כי הפיתוח התיירותי והמלונאי שמייצר מקומות תעסוקה ומגדיל את הכנסות המדינה, דרים בכפיפה אחת עם ערכי הסביבה ואינם סותרים זה את זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, סיכם אמש עם ח"כ דב חנין, מי שיזם את התיקון לחוק הסביבה החופית, על מתווה שיאפשר את המשך החקיקה. "שר התיירות סבור כי הפיתוח התיירותי והמלונאי שמייצר מקומות תעסוקה ומגדיל את הכנסות המדינה, דרים בכפיפה אחת עם ערכי הסביבה ואינם סותרים זה את זה", נמסר מטעמו של השר מיסז'ניקוב, "תפיסתו זו של השר באה לידי ביטוי במהלך מכונן שהוביל ביחד עם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, וכלל הארגונים הירוקים בישראל של שיקום סביבתי ופיתוח תיירותי של אזור ים המלח".

חוק הסביבה החופית שנחקק בשנת 2004, קובע כי החל מרגע חקיקתו בלבד, כל בנייה בסביבה חופית עד למרחק 300 מטרים מקו החוף, תתאפשר רק לאחר אישור הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) ותוך הבטחת מעבר חופשי של הציבור אל החוף ולאורך החוף.

הצעת התיקון לחוק שאושרה ביום ראשון ה-15 ביולי בוועדת השרים לחקיקה קובעת, כי עשרות רבות של תכניות בנייה על קו החוף שאושרו לפני שנת 2004 אך טרם מומשו – ייבחנו מחדש ע"י ועדות התכנון ולא תאושר להן בנייה אוטומטית על קו החוף, שתחסום בפני הציבור הרחב את הנגישות לשטחי חוף המעטים שנותרו במדינה.

התיאומים יימשכו בשבוע הבא

הכנסת אמורה הייתה לתמוך היום, רביעי, בתמיכת הממשלה בתיקון לחוק בקריאה טרומית, אך השר מיסז'ניקוב הגיש ערר שעצר את המהלך. אמש נשלחו בתוך מספר שעות מאות אימיילים לשר התיירות, בקריאה לשמור על החופים פתוחים.

ממשרד התיירות נמסר עוד כי "הצעת חוק השמירה על החופים לא עלתה היום להצבעה, מאחר שטרם חלף הזמן הדרוש מאז הוגשה. בתוך כך, בשבוע הבא יימשכו התיאומים, במטרה להסכים על נוסח החוק שיאפשר לשמור על החופים, לצד פיתוח התיירות החופית במדינת ישראל".

הפורום: החופים עומדים לרשות אורחי המלונות בלבד

בתגובה אמרו בפורום הישראלי לשמירה על החופים: "אנו שמחים בתגובתו של שר התיירות כי ערכי התיירות 'דרים בכפיפה אחת עם ערכי הסביבה'. אנו מאמינים כי תיירות טובה ומקיימת ניזונה משמירה מירבית על ערכי הטבע בכלל ועל החופים הפתוחים בפרט. השמירה על החופים צריכה להיות אינטרס מובהק של משרד התיירות".

לדברי ירדן שני רוקמן מהפורום, תיירות אמיתית הינה תיירות אשר אינה פוגעת בערכים אשר מהם היא ניזונה אלא מטפחת אותם ומשקיעה בהם. "לכן היינו מצפים כי משרד התיירות יהיה הראשון לתמוך בתיקון לחוק וכמובן ייאבק על שמירתם של אוצרות הטבע שלנו וישווק אותם כיעדים אטרקטיביים לנופש בארץ".

"הקמת מלונות וכפרי נופש על קו המים פוגעת בתיירות, כיוון שהיא מונעת גישה לחוף מצד תיירים רבים שאינם נמנים על אורחי המלון ובכך פוגעת באטרקטיביות של החוף הפתוח כיעד תיירותי למאות אזרחים – מהארץ ומחו"ל", מוסיפה רוקמן, "אם עמדת משרד התיירות היא לקדם תיירות פנימית וחיצונית בישראל, אנו מצפים משר התיירות להוות שותף מרכזי בשמירה על החופים ואוצרות הטבע האחרים של מדינת ישראל".

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין', הוסיף כי "למרבה הצער, כשר התיירות, פועל מיסז'ניקוב בניגוד גמור לאינטרס הסביבתי והציבורי שבהגנה על חופי הים בישראל. הגנה על חופי הים הינה הגנה בהתאם למטרות ועקרונות חוק שמירת הסביבה החופית. מאות אלפי אנשים שמבקרים בסביבה החופית בפלמחים, בבצת ובכל רצועת חוף אחר המאוימת על ידי תכניות בניה ישנות והרסניות לסביבה, הם התיירים האמיתיים!".

לדבריו, תיירות ממוסחרת חשובה אף היא למדינת ישראל ובמדינה מתוקנת מקומה רק מאות מטרים מקו המים, בניגוד לתכניות הישנות וההרסניות שהצעת החוק מבקשת לעדכן. "ובאשר להגעה לנוסח מוסכם, נזכיר שביום ראשון האחרון, קבעה ממשלת ישראל את המתווה לקידום הצעת החוק, כולל ציון מפורש של משרדי הממשלה עימם נדרש תיאום".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן